'המשקפיים' • עסקת הברטר היקרה בתולדות התקשורת החרדית: ג'יפ מרצדס

    בעל 'המשקפיים' 2 Comment on 'המשקפיים' • עסקת הברטר היקרה בתולדות התקשורת החרדית: ג'יפ מרצדס
    21:31
    01.05.24
    אבי בלום No Comments on איש מירון: "למה לא העמידו מיגוניות בהר?"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    אל העייפות הנופלת על 'המשקפיים' בכל סוף שבוע שגרתי, מצטרפות השבוע כבדות ולאות מכהת חושים. הוויכוחים האידאולוגיים והפילוסופיים שמעוררים בנו ימי הזיכרון והעצמאות של המדינה, לצד חיבוטי נפש, התנצלויות והתנצחויות בלתי נגמרות, הכריעו את 'המשקפיים' והביאום אל סף תשישות נפש.

    'המשקפיים' נזכרו בדבריו של אחד הצדיקים בדור הקודם, שאמר פעם: 'יכול להיות שמי שהיה כאן אצלי עוד חלילה יחטא, אבל תדעו לכם, מי שנגע בידית חדרי – את טעם החטא כבר לא יהיה לו'. לאמר, את החשק והפורקן שבחטא ילוו נקיפות מצפון ודמות דיוקנו של הרבי שלא תתן לו מנוח.

    הנה כי כן, 'המשקפיים' מטילים חיסיון מלא על בילוייהם בימים האחרונים, ברם, היכן שהם לא היו ותהא דעתם על מדינת ישראל אשר תהא, אנשי מאה שערים – עטויי שק ואפר, למודי זעקות המחאה ותולי מודעות הנהי והקינה – הצליחו ללא ספק להפיג את טעם הבשר ולעמעם את זוהר החגיגות.

    ובהשראת יום העצמאות, נפוצה השבוע ברשת תמונתו של סגן השר מאיר פרוש עומד לצד הרב גולדברג בבית שמש ערב הבחירות האחרונות. ובזמן שהוא מבקש את קולות המצביעים לכנסת המינים, מעלעל בספרו של אבי ההשקפה האנטי ציונית, כ"ק הרבי מסאטמר זצ"ל.

    פרוש

    ראש עיריית בית שמש משה אבוטבול ניצל את העצמאות מהמחויבות לעבודה, להעתרת תפילה ושפיכת צקון שיח בציונו של הרשב"י במירון.

    אבוטבול מירון

    לצד מלחמות העולם בפוליטיקה הפנים-חרדית החיפאית – שמפרנסת לא מעט אנשי יחסי ציבור – בבית המדרש של בעלזא בעיר מציגים דו קיום מושלם. אחרי שסיימו מהלך השתלטות אלגנטי על בית הכנסת הגדול ברחוב הרצוג בעיר, מפנים הם מדי יום העצמאות את ההיכל – אותו הפכו משומם ומוזנח למפואר ועמוס מפה לפה – לטובת יושביו הוותיקים, שמנהלים סדרי תפילת יום העצמאות בהידור רב. ראש עיריית חיפה יונה יהב השתתף הבוקר בתפילת 'שחרית', ואף כובד לעלות לתורה.

    יונה יהב

    עודף היח"צ של ארגון זק"א יוצר ריאקציה אצל 'המשקפיים'. על כן לא תקבלו את מלוא הפרטים על התמונה הבאה, מלבד המילים: "איש 'קול חי' הותיק והמסור בנצי ליזרוביץ' נצפה ביום הזיכרון בפעילות קודש לזכר 'חללים בודדים'".

    משי זהב ליזרוביץ

    "דברי תורה והלכה גם אמונה וביטחון, משדרים לכל אחד בתדר הנכון"

    חושבים שזה רק ג'ינגל למטרות שיווק שאין מאחוריו כוונות כנות וכיסוי להבטחה? חכו שתראו את מנהל התכניות של רדיו 'קול חי' בצלאל קאהן מנצל את חופשת יום העצמאות לשינון וחזרה על דפי גמרא מהשיעורים הקבועים שלו.

    בצלאל קאהן 1

    ובבחינת 'זה לעומת זה עשה וכו" – 'המשקפיים' חזו במו עיניהם באותו קאהן צולל לעומקו של המדור, הוגה ומעמיק במשנתו החינוכית והברנז'אית של 'בעל המשקפיים'.

    בצלאל קאהן

    תחשבו מה שתרצו על דעותיו ומאמריו של עו"ד דב הלברטל, אבל לא תוכלו להתעלם מהעובדה כי מדובר ביהודי תלמיד חכם. 'המשקפיים' גילו את הלברטל צמוד לגמרא במטבח הצנוע של אולפני הרדיו בבני ברק, כשהוא לא מרים את עיניו מהספר בכל הזמן הארוך בו המתין לתחילת הפאנל "מדינה בתוך מדינה" שנערך בהשתתפותו.

    הלברטל

    אותו הלברטל החל לפרסם מאמרי דעה באתר 'קול חי', ואתם מוזמנים לקרוא, להסכים או להתנגד בתגובות:

    בחורי הישיבות: תתביישו לבקש טרמפים

     

    אריאל שרפר נצפה חגיגי מתמיד בכניסתו להנחיית תפילת ואירועי יום העצמאות בקהילת 'רעות'.

    אריאל שרפר

    האדם שמצליח לשחק במיומנות בכל קשת הרגשות של 'המשקפיים' – החל מהומור קורע וכלה בדמעות התרגשות – הלא הוא השדרן אשר גרייבר, נתפס תופס מקום בריאותיה הירוקות של פתח תקווה לקראת קיום מצוות הנפנוף.

    אשר גרייבר

    יום אחרי שהעניק ראיון מטלטל למוטי לביא על הירצחם של אחיו ואשתו בפעולת טרור, עבר ח"כ יגאל גואטה מאבל לחגיגות יום העצמאות, לצד יהודה אבידן, אריאל בוסו אבי אמסלם. ממרפסת ביתו הנאה ואירוחו השופע של איש 'קול חי' דוד חכם, העצמאות נראית חגיגית וטעימה מתמיד.

    מנגל

    ואילו הקולגה של מי שצילם את התמונה בביתו של חכם, הלא הוא הפוליטי של 'בחדרי' עקיבא וייס, ביכר לחגוג במרפסת ביתו של השדרן יוסי בן עטר בירושלים.

    החזן דובהלה הלר התעטף במדי משטרת ישראל, ויצא לתת מקולו בתפילת א-ל מלא רחמים מלאת רגש לזכר הנופלים. אך יצא הוא מביתו במדי המשטרה, וכבר אינה אלוקים לידיו טרמפ לטקס ברכבו של רב המשטרה משה גפני.

    דב הלר

    'המשקפיים' לא האמינו למראה עיניהם. השמועות על עסקאות ברטר בענף התקשורת תמיד הגיעו לאוזניהם, אך לרגע לא העלו בדעתם עד היכן הדברים מגיעים.

    מגיש 'מעבירים הילוך' – תכנית התחבורה היחידה בישראל – יעקב גרודקה, תועד על יד ג'יפ מרצדס נוצץ ויוקרתי. האם יכול להיות שבמסגרת הגשת התכנית נרקמה עסקה שסידרה לטאלנט רכב יוקרה שכזה? 'המשקפיים' ימשיך לעקוב.

    גרודקה והמרצדס

    השדרן מנחם טוקר ואיש היח"צ משה פרידמן השאירו את המדינה וחגיגותיה מאחוריהם, ויצאו לתור את רחובות מוסקבה.

    פרידמן וטוקר

    קשים חיי מוזיקאים בימי ספירת העומר. משך מרבית 49 הימים שבין פסח לעצרת, נמצאים הם בטלים ממלאכה באשר חתונות ואירועים אינם נערכים בקרב שלומי אמוני ישראל. המרוויחים מתקופה זו הם אולפני ההקלטות, אליהם נוהרים המוזיקאים בכדי לנצל את הימים להפקת פרויקטים עתידיים.

    את יואלי דיקמן, ישי לפידות ונתנאל ישראל, 'המשקפיים' תיעדו ברגע של השראה מכונן.

    דיקמן

    אהרל'ה סאמט ומאיר אדלר משתפים פעולה עם המאסטרו יהודה גלילי לקראת הפקה שפרטיה עדיין חסויים.

    גלילית

    איציק דדיה שב ממצעד החיים בבירקנאו בו לקח חלק ביום השואה.

    איציק דדיה

    הזמר והחיוך בערי וובער הרחיק מארצות הברית עד הונגריה להילולת האדמו"ר ישיע'הלה מקרעסטיר זצ"ל.

    וועבר בקסטירר

    מקהלת 'שירה' האגדית יצאה למסיבת ראש חודש יחד עם גדול הזמר החסידי מרדכי בן דוד.

    שירה מרדכי בן דוד

    או שהתמונה הזאת צולמה לפני הכינוס המכונן של חסידות גור ביום שני, או שגם מכשיר ה'דלתא' מסוגל לספק אי אלו אופציות בילוי ופנאי. שאם לא כן, איך תסבירו את חיוכו הרחב של עוזר ראש העיר בני ברק יוסי צימט החינני עת מחליף הוא חוויות עם עוזר ראש עיריית ביתר יהודה דייטש…?

    צימט

    ומדייטש לדייטש. 'המשקפיים' משתוקקות לדעת מי האיש שהסריט את חונה דייטש עומד בצפירה ביום הזיכרון, בעוד אקט גאוני המקבע אותו היטב בתודעה כאיש חסד מופלא וכפניה היפות של היהדות החרדית. שבת שלום.



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      תגידו כל שבוע חייבים את חונה דייטש?