מופז: "50 שנה אנחנו שולטים בעם אחר, בל נאבד המוסריות"

    לא מעט חיילים ומפקדים סיכנו את עצמם, ואף נפגעו ושילמו בחייהם על ערכים אלו, זוהי צדקת דרכנו
    קובי פינקלר ואיתי גדסי 4 Comment on מופז: "50 שנה אנחנו שולטים בעם אחר, בל נאבד המוסריות"

    שאול מופז הקדיש את דבריו בטקס יום הזיכרון שערכה אוניברסיטת תל אביב, לקריאה לשלום ולהבעת דעה על חוסר מוסריות בהחזקה בשטחי איו"ש • "רצוננו להתקיים כמדינה דמוקרטית ויהודית היא חד משמעית, אך איננו יכולים לקיים זאת תוך שליטה בעם אחר"

    לא מעט חיילים ומפקדים סיכנו את עצמם, ואף נפגעו ושילמו בחייהם על ערכים אלו, זוהי צדקת דרכנו
    21:26
    01.06.24
    פנחס בן זיו No Comments on התגובה הישראלית למתווה ביידן: שלוש גרסאות סותרות

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    שר הביטחון והרמטכ"ל לשעבר שאול מופז נשא הבוקר דברים בטקס יום הזיכרון של אוניברסיטת תל אביב. כחלק מחזונו לעתידה של מדינת ישראל, קרא מופז לחתימת הסכם שלום עם הפלסטינים, תוך שהוא מציין כי "השליטה בעם אחר איננה חזוננו".

    "כחמישים שנה אנחנו שולטים בעם אחר, המציאות המצערת והקשה הזו איננה עולה בקנה אחד עם ערכיה של מדינת ישראל ועם האינטרסים הלאומיים שלה. דווקא משום שאנו צודקים, ודווקא משום שאנו חזקים, מוסריים ומאמינים בדרכנו, השליטה בעם אחר איננה חזוננו".

    לדבריו, "מוטלת עלינו, לא רק האחריות לקיום הדור הזה אלא, להבטחת כל הדורות בעתיד. חזון השלום והביטחון חייבים לעמוד לנגד עינינו, אין בטחון גדול יותר מהסכם שלום, ועלינו להשלימו כדי שהמלחמה לא תקצור עוד באיבם את הטובים והיפים שבפרחי חיינו".

    עוד אמר בנאומו: "נפעל בכל דרך, על מנת שהחברה הישראלית תושתת על אדני השוויון, המוסר והצדק. בל נאבד את המוסריות, ואת טוהר הנשק גם ברגעים הקשים ביותר, לא מעט חיילים ומפקדים סיכנו את עצמם, ואף נפגעו ושילמו בחייהם על ערכים אלו, זוהי צדקת דרכנו".

    "ומעל הכול-נביא שלום. לא נשקוט ולא ננוח עד אשר נכלה מן הארץ את מארת המלחמה, נשקיע כל מאמץ, נבחן כל דרך, לא נחמיץ כל שביב של סיכוי, ולא נירתע מוויתורים כואבים, כדי לשים קץ לסכסוך הדמים. זכותנו לארץ הזו אינה ניתנת לערעור, זיקתנו לארץ ישראל במלוא המשמעות, היא זיקת עם למולדתו. רצוננו להתקיים כמדינה דמוקרטית ויהודית היא חד משמעית, אך איננו יכולים לקיים זאת תוך שליטה בעם אחר".



    4 תגובות

    מיין תגובות
    1. 4

      למשנה למלך חה"כ והשר הבלתי נשכח מופז אפשר לשכוח השמאלניות הקשה שלך יעז פגעת בפסוק ימין ה' רוממה ימין ה' עושה חיל שמאל דוחה ימין מקרבת תתבייש לך.

    2. 3

      החסרים טפשים אנחנו שצריך גם את מופז??
      שליטה בעם אחר? אף אחד מהערבים שהתמזל מזלם וגרים בישראל לא יסכימו לעבור לשטחים!!
      אף ערבי לא יוותר על האזרחות הישראלית שלו ועל כל ההטבות שלו ,
      הם חיים כאן בגן עדן לעומת הערבים בשטחים ובעזה תחת שלטון עמם.
      פה הם חיים הכי טוב מכל המזרח התיכון.
      אחד הדברים הטובים בעם ישראל זה מצפון והלקאה עצמית , אבל לפעמים זה לכיוון הלא נכון וחסר פרופורציות…
      כמו שאמרו חזל כל המרחם על אכזרים…..

      1. גם הערבים בשטחים חיים ברמה הכי גבוהה במזרח התיכון וגם מהם אף אחד לא יסכים לעבור לאף מדינה אחרת במזרח התיכון ומאידך היו מתים לעבור לשילטון הישראלי, מי שלא רוצה את זה הם רק הפולטיקאים שלהם שעושים קופות ענקיות על הגב של התושבים שלהם ונותנים לעם שלהם לסבול בשביל טובתם האישית, ממש דומה למופז שמוכן להוציא שם רע על המדינה לעיני כל אומות העולם רק בשביל קצת התייחסות מהתקשורת

      2. את מבינה שהוא התכוון לערבים שגרים בשטחים ולא על הישראלים שהם אזרחים כמוך?