כך משתמשים מוסדות חב"ד בטקסי יום העצמאות להפצת יהדות

    הרבי ראה לנכון את התכנסות עם ישראל בארץ ישראל, ואת ההודאה על כך אנחנו עושים במסגרות הקיימות
    ישראל פריי | תמונת אילוסטרציה 8 Comment on כך משתמשים מוסדות חב"ד בטקסי יום העצמאות להפצת יהדות

    בניגוד למרבית מוסדות החינוך החרדיים, רשת החינוך של חב"ד משתייכת לזרם הממלכתי, וככזאת, מחויבת לציין את אירועי היום • מסיבות ר"ח, התוועדות לכבוד הולדת האדמו"ר הרביעי וציון שנת הקהל: כל השיטות לחגוג עצמאות ברוח חסידית

    צילום: Mendy Hechtman/FLASH90
    הרבי ראה לנכון את התכנסות עם ישראל בארץ ישראל, ואת ההודאה על כך אנחנו עושים במסגרות הקיימות
    18:33
    01.05.24
    נתי קאליש No Comments on בפעם השניה בתוך כחודש: ‏האדמו״ר מסטראפקוב הוכנס לניתוח

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בימים הקרובים נכנסת מדינת ישראל לימים המסמנים ציוני דרך משמעותיים בקיומה. ימי הזיכרון והעצמאות מלווים בטקסים רבים, שיח ציבורי רחב, ובעצמות רגשות מתפרצת.

    יחסו של הציבור החרדי – מטבע הדברים – לאירועים ולטקסים המציינים אותם – מורכב, פרובלמטי ובעיקר, משתנה מחוג אחד למשנהו. מעצם היות מוסדות החינוך החרדיים משתייכים לזרמים שאינם ממלכתיים, רוב מוסדות החינוך נוהגים בימים אלה כבשגרה, ולא לוקחים חלק לא בחופשה ולא בשאר המעמדים לציון ימי הזיכרון והעצמאות.

    יוצאים מהכלל הם מוסדות חב"ד. בניגוד למרבית זרמי החינוך המרכזיים במגזר, רשת אהלי יוסף יצחק – המאגדת את מרבית מוסדות החינוך החב"דיים – משתייכת לזרם הממלכתי-דתי, שם הם מחויבים לא להתעלם מימים אלו.

    אתר 'קול חי' יצא להתחקות אחר מסיבות יום העצמאות המוקדמות – הנערכות בימים אלו בבתי הספר – בבתי הספר של חב"ד, וגילה עולם מופלא של שילוב בין העולמות, או אם תרצו, קיום אירועי חסידיים מלאי תורה ויראת שמים במסווה של חגיגות עצמאות.

    באחד מבתי הספר בלוד הוזמנו הילדים לחגיגות יום ההולדת של האדמו"ר הרביעי המהר"ש זצ"ל, גן ילדים בירושלים שם במרכז החגיגות את ימי ראש החודש, וכן על זו הדרך, בשלל הטיות שמצאנו במוסדות חב"דיים נוספים.

    הרב אלי קריצבסקי, מנכ"ל רשת המוסדות של חב"ד, שוחח עם אתר 'קול חי' ופרס את מורכבות הסוגיה. "הגישה של חב"ד לא סודית. ההנהגה של הרבי לגבי הייתה שלא רואים בה אסון, אבל כמובן שאנו גם לא מזדהים עם הדרך שבחרו מגזרים באוכלוסיה לציין, בהלל לדגל במקום בהלל להשי"ת".

    "אנחנו מודים לה' על ידי קיום המצוות, הגברת המעשים הטובים והוספת תורה. הרבי ראה לנכון את התכנסות עם ישראל בארץ ישראל, ואת ההודאה על כך אנחנו עושים במסגרות הקיימות. אין התארגנות מיוחדת ליום העצמאות והחינוך לקדושת הארץ הוא באופן שלא נוגד, ואף מזוהה עם הגישה החרדית".

    לגופו של דבר, אמר קריצבסקי כי "מוסדות חב"ד לא לומדים ביום העצמאות ככל מוסדות החינוך בישראל אבל במקום זאת אנו עושים פעילות יהודית חווויתית – ברוב המוסדות מתארגנים ללימוד בבתי כנסת, כל קהילה וההתארגנות המקומית שלה והשנה רוב המקומות עושים זאת בסימן "שנת הקהל" לפי הוראתו של הרבי לנצל כל הזדמנות בשנת הקהל להתקבצות כדי להתחזק יחד בלימוד התורה ובקיום המצוות. לצד זאת, בגלל הפתיחות לאוכלוסיה הכללית, מטבע הדברים בבתי ספר שלנו שנועדו לאוכלוסיה זו, אנחנו כן מרכזים פעילויות להלל את הקב"ה על עליית עם ישראל לארץ".

    "אין שום מחויבות, חוק או צורך לערוך טקסים. אנחנו לא צריכים להתחבא משום דבר. כחלק ממערכת חינוך ממלכתית אנחנו כן מציינים את היום הזה, כמובן, על פי דרכנו, בעצם התכנסות תורנית, התחזקות, לימוד תורה, ושיחה על מסירות נפש של יהודים למען התורה או למען ארץ הקודש".



    8 תגובות

    מיין תגובות
    1. 7

      אין כמו חב"ד הייתי מת להיות חבדניק. בלי שנאה המון אהבת האדם והמון יראת שמים לדעתי יש להם הכי פחות נושרים בגלל שאין שיח קיצוני שם אני לא חושב שיש אדם נורמלי שיכול להתחבר לדברים כמו "בגלל הציונים היתה שואה " ועוד שלל אמירות ותפיסות של הציבור החרדי הכללי

      1. תסלח לי!!!אבל כל החבד"ניקים-הם נושרים,אין ככה וככה,לכל חבד"ניק יש אייפון בכיס,אם לא כמה כאלה,אז הם לא כאלה צדיקים תמימים,ואם כבר מדברים עליהם,אז המשיחיסתים שלהם ,יש להם דעות טיפשות ומטופשות!!(עם מוזר)

    2. 6

      לא בדיוק מדיוק דעת חב"ד

    3. 5

      לא מדוייק.
      תלמודי תורה בקהילות חבד שייכים לרוב לחינוך העצמאי. למעט בתי ספר יסודיים לבנות,
      ובערים שבהם אין קהילה חבדית גדולה ועיקר בית הספר הוא לקרב – אז שם הם תחת הממד.

    4. 4

      . עושים מה שטוב להם לפרסומת, כמו שה-רבה שלהם אמר חזקה על תעמולה שלא שבה ריקם

    5. 3

      הלוואי הייתי חבדניק ואחוז החבדים הנושרים קטן בהרבה מהנושרים הלטאים מישלנו אז בבקשה לא לדבר והאיפון שלהם זה לצורך קירוב וחיזוק ביוחד שלרובם יש חסימה

    6. 2

      בתי ספר של חבד ממלכתיים?
      לפחות במוסדות חבד בנס ציונה החל מהגנים וגם בבית הספר האזורי של חבד בנס ציונה לא מציינים את יום הזכרון.לא את יום העצמאות ולא מכבדים עמידת הזדהות בימים אלה.
      כיצד הם נכללים בחינוך הממלכתי?