עוזי דיין תוקף את סגן הרמטכ"ל גולן: "זו המכה ה-82"

אבי יעקב 4 Comment on עוזי דיין תוקף את סגן הרמטכ"ל גולן: "זו המכה ה-82"
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

"השואה חייבת להוביל אותנו לחשיבה על אודות חיינו הציבוריים, ועוד יותר מכך, היא חייבת להוביל את כל מי שיכול, ולא רק את מי שרוצה, לשאת באחריות ציבורית. כי אם יש משהו שמפחיד אותי בזיכרון השואה, הוא זיהוי תהליכים מעוררי חלחלה שהתרחשו באירופה בכלל, ובגרמניה בפרט, אז לפני 70, 80 ו-90 שנה, ומציאת עדות להם כאן בקרבנו בשנת 2016" כך אמר אמש סגן הרמטכ"ל יאיר גולן בטקס צבאי.

עוד אמר גולן "השואה, בעיניי, חייבת להביא אותנו להרהורים עמוקים בדבר טיבו של האדם. היא צריכה להביא אותנו להרהורים מעמיקים בדבר אחריותה של מנהיגות, ובדבר איכותה של חברה, והיא חייבת להוביל אותנו לחשיבה יסודית על איך אנחנו, כאן ועכשיו, נוהגים בגר, ביתום ובאלמנה ובאלו שדומים להם".

על רקע ההתבטאות הזו אומר הבוקר אלוף במילואים עוזי דיין "חיים גורי לפני שנים רבות עשה טרילוגיה, שלושה סרטים משואה לתקומה, ואחד מהם נקרא 'המכה ה-81'. 'המכה ה-81' הוא בעיקרו סיפור של ילד שהיה בשואה והילקו אותו 80 מלקות בכיכר העיר. הוא תיאר בפירוט מה קרה לו, איך הוא עבר ואת זה ואיך הוא נותר שם עם עצמות חשופות ממש. לימים עלה לישראל, נהיה קצין במשטרה, והוא סיפר את הסיפור הזה ואף אחד לא האמין לו.

האסיר ששרד 80 מלקות ופיזר את אפרו של אייכמן מספר

"אני אתמול שמעתי את זה (דברי האלוף יאיר גולן), חשבתי שזאת המכה ה-82. זה לא להאמין ביום השואה ואנחנו צריכים לדבר על זיכרון השואה והגבורה ולא להידרדר למה שנאמר. בגלל שהיא (המכה ה-82) באה מתוך הבית, באה היום יום הזיכרון לשואה ולגבורה, היא באה שהצבא פועל בעזה. זה מה שיש לומר ביום הזיכרון לשואה ולגבורה? עוד להשוות את זה לתהליכים של גרמניה הנאצית ובעיקר שעכשיו בעולם, אם צריך לדבר על משהו כביטחון לאומי זה איך האנטישמיות מרימה ראש במסווה חדש. פעם הייתה שנאת היהודים, עכשיו יש לנו מדינה אז יש דרך יותר אלגנטית להיות אנטישמי". את הדברים אמר דיין לשרה ב"ק בגלי ישראל.

בנט מיהר לצייץ כי "רגע לפני שמכחישי השואה יהפכו מילים שגויות אלו לדגל. רגע לפני שחיילינו יושוו לנאצים חלילה בהכשר מגבוה. סגן הרמטכ"ל שגה. ועליו לתקן מיד". אך דובר צה"ל מסר כי "סגן הרמטכ"ל מבקש להבהיר שלא הייתה לו שום כוונה להשוות בין צה"ל ומדינת ישראל לתהליכים שהתרחשו בגרמניה לפני 70 שנים. ההשוואה אבסורדית ומשוללת כל יסוד, ולא הייתה שום כוונה ליצור הקבלה כזאת או למתוח ביקורת על הדרג המדיני. צה"ל הוא צבא מוסרי השומר על טוהר הנשק וכבוד האדם".

גם יעלון גיבה את גולן: "יש לי אמון מלא בסגן הרמטכ"ל, אלוף יאיר גולן, לוחם ומפקד מוערך, ערכי ועתיר זכויות. ההתנפלות עליו וההתלהמות כלפיו נוכח פרשנות מעוותת, במכוון, שניתנה לדברים שאמר אמש – הן ניסיון נוסף במסע המדאיג והמטריד לפגוע פוליטית בצה"ל ובקציניו. אבוי לנו אם ניתן לזה לקרות. תפקידו של כל מפקד בצה"ל, בוודאי מפקד בכיר, אינו מסתכם רק בהובלת חיילים וחיילות לקרב, אלא גם מחייב אותו להתוות להם דרך וערכים בעזרת מצפן ומצפון".



4 תגובות

מיין תגובות
  1. 4

    עוזי דיין, שותה מעטיני המדינה כל חייו. עומד בראש הקזינו הגדול בישראל, לא יכול להטיף מוסר. דור ממשיך למשפחה שבטוחה כי המדינה שלה בטאבו.

    1. אביו של עוזי מפקד שנפל במלחמת השחרור. עוזי לוחם נועז ומפקד בכיר בצה'ל. רק חלאה ,שלא הקריב כמותם , יכול להוציא דיבה על שניהם. כדאי שתתנצל ותשמור על מוסריותך.

  2. 3

    אז בכו"א למה הוא צריך לדבר דיבורים יכולים להישמע ככה, הוא מעורר התלהמות לא אלו שפירשו אותו