דרעי נחרץ: "שקד לא תצליח, הדיינים שלה לא ימונו"

    דוד לזר 1 Comment on דרעי נחרץ: "שקד לא תצליח, הדיינים שלה לא ימונו"

    לאחר שהוא לא התראיין תקופה ארוכה בכלי התקשורת – בעקבות העננה השחורה המאיימת להובילו אל חדרי החקירות של להב 433, הערב דרעי שבר שתיקה • וגם: האם יש סיכוי ש'דגל התורה' תחבור לש"ס? • הראיון המלא

    "רואה את דרעי כגורם מאחד בממשלה" | דרעי צילום: פלאש 90
    0:01
    26.04.24
    הרב אייל אונגר No Comments on ניצול החיים – ההכנה הטובה למתן תורה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לאחר שהוא לא התראיין תקופה ארוכה בכלי התקשורת וזאת בעקבות העננה השחורה המאיימת להובילו אל חדרי החקירות של להב 433, הערב (שלישי) יו"ר ש"ס ושר הפנים אריה דרעי שבר שתיקה.

    בראשית דבריו לאבי מימרן ב'מהדורה המרכזית' ב'קול חי' התייחס דרעי לסאגה סביב מינוי הדיין הסרוג הגאון רבי אליעזר איגרא והבהיר כי "הוא היה מועמד מוסכם על כולנו כבר לפני שנתיים שלוש", לדבריו דרעי מדובר במועמד "שאמנם אינו משתייך למגזר החרדי אבל הוא תלמיד חכם גדול".

    "הרב איגרא הוא מועמד טוב, אדם ראוי, כבר לפני 3 שנים הוא היה מועמד מוסכם על מרנן ורבנן, הוא תלמיד חכם, והוא כיהן בבאר שבע, כולם גומרים עליו את ההלל. הוא לא קשור לרבני צוהר ושולחן ערוך לפניו", חזר דרעי שוב על דעתו.

    על הדרמה שהתרחשה אתמול בחדר הוועדה למינוי דיינים אמר כי "מה שקרה אתמול, נוצר מצב ששני דיינים בבית הגדול פרשו וחסרים שני דיינים, הפסדנו את הרוב בהצבעה בגלל שלא היו דיינים", לדבריו, "לכאורה היה להם רוב למנות את אנשי 'צוהר' שמרנן ורבנו היו נגדם ואת זה עצרנו ברוך השם, גם בעבר ניסו לעשות זאת במחטף באמצע הלילה".

    לדבריו של שר הפנים, "הדיינים בבית הדין האזורי לא מונו אתמול, התערבנו ועשינו מה שהיה חשוב לעשות, אבל לבית הדין הגדול אי אפשר למנות ללא שבעה דיינים ואין שבעה ללא הרבנים הראשיים ואייכלר – לכם הצדדים יצטרכו להגיע להסכמות".

    בין דבריו תקף דרעי את שרת המשפטים איילת שקד מ'הבית היהודי' ואמר כי היא "לא הצליחה במה שרצתה. איגרא הוא מועמד של כולנו. והוא יכנס כעת לחבר הועדה למינוי דיינים עד שיעשו בבחירות, אבל למרות הכל – שקד לא הסכימה להגיע איתנו להסכמות".

    על מהלכי החרדים בהמשך אמר שר הפנים כי "אנחנו לא ניתן למנות את הדיינים שלא מקובלים עלינו, לא יעלה על הדעת שזה ימשך ככה ואני לא רוצה לפרט, תשמעו כבר בימים הקרובים".

    כמו"כ הוא הבהיר כי אין בכוונת החרדים לפרוש מהקואליציה. "אמרתי מראש, הקואליציה זו הבית שלנו, כשמאיימים בבית שלי אני לא מאיים לעזוב הבית. נעשה סדר בתוך הקואלציה. שקד מינתה כבר 100 שופטים ולא התערבו לה. ברוך ה' שלא הצליחה אתמול ולא ניתן לה להצליח. צריך לעשות זאת בצורה מסודרת ומכובדת".

    מה עם הרחבת הקואליציה? "אני תומך בזה אבל לא מעורב בזה. ברור שכל אחד יצטרך לתרום, שלא יהיה ספק, אבל לא ישנו את קווי היסוד שלנו, אין לנו דבר נגד 'העבודה'. בנינו קואליציה קצרה וכעת אפשר להרחיבה. אנחנו אבל לא נמצאים שם, אני לא מעודכן אבל ככה אני מתרשם".

    על טענת 'דגל התורה' בהעדר שיוויון מול 'אגודת ישראל' אמר דרעי כי "כל מגמתי הייתה תמיד – לאחד, אני ביחסים טובים גם עם אגוי", ועם האדמו"רים, אני סומך על זה שיסתדו, יש להם ויכוחים בינהם".

    האם יש צד ש'דגל' יצטרפו לש"ס?

    "ש"ס תעשה הכל להמשיך את שיתוף הפעולה ביהדות החרדית. מה שעשינו ביחד הצלחנו, ומה שלא – לא הצלחנו, אני לא מציע לאף אחד להשתמש בנו".

    בסיום דבריו התייחס דרעי לפרשיה הפלילית שרובצת עליו.

    "אני עובד ככל יכולתי כמה שאפשר, ברוך ה' יש הרבה עבודה ובעיקר מתארגנים כעת לפתיחת מוסדות חדשים לשנת הלימודים הבאה. במשרדי הממשלה שאני מופקד עליה יש בהם הרבה עבודה".

    אתם שנה בממשלה, כיבדו כבר את כל ההסכמים איתכם?

    "כמעט, יש בעיה בנושא הבטחת הכנסה ועוד נושא במשרד החינוך, אבל בגדול יש יחס של כבוד, ראש הממשלה משתדל וגם אנחנו. העוגן המרכזי של נתניהו בקואליציה זה אנחנו, הוא לא שומע איומים והתקפות, והוא מודה בזה שהמפלגות החרדיות הם העוגן שלו".

    "הנה תראה בנושא הרפרומים, הכותל, דיברנו נגד המתווה והנה נתניהו לא מקדם את זה, הוא יודע שאנחנו השותפים שלו".

    האזינו לראיון המלא:

     



    1 תגובות

    מיין תגובות