האם התימנים צריכים לחשוש ממחלות גנטיות?

    דוד לזר 1 Comment on האם התימנים צריכים לחשוש ממחלות גנטיות?
    10:53
    26.04.24
    הרב אהרן לוי No Comments on ההבטחה השניה מתגשמת מול עינינו \\ הרב אהרן לוי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    פולמוס הבדיקות לפני הנישואין שמטרתם למנוע מחלות גנטיות – לא פוסק אפילו לרגע ומי שדואג לעורר אותו שוב ושוב הם החברות והארגונים שמבצעים את הבדיקות שללא ספק מעוניינים להגדיל את לקוחותיהם.

    לאחרונה עלה שוב לדיון הצורך בבדיקות הגנטיות לאלו שבאו ממוצא ספרדי, זאת לאחר שרוב רובם של הצעירים מבני אשכנז כבר מבצעים את הבדיקות הללו. אך למרות הדיון הספרדי – גם עדת התימנים החלה להתדיין בנושא.

    בשאלה שהגיעה לשולחנו של הגאון רבי יצחק רצאבי נכתב כך: "אני בחור ממוצא תימני העומד להינשא בקרוב בע"ה עב"ג שגם היא ממוצא תימני. ראיתי בחול המועד פירסומים בדבר בדיקות גנטיות ע"י אגודת "דור ישרים", למניעת מחלות גנטיות בעתיד. בפירסומים כתבו רק ספרדים ואשכנזים, מבלי להתייחס לתימנים. ישנה גם התעלמות מנוסח התפילה התימני שלנו. רציתי לשאול, האם אכן הדבר לא נוגע אלינו התימנים? ומה דעת פוסק עדתינו מרן הגאון רבי יצחק רצאבי שליט"א בעניין זה?".

    התשובה לא איחרה מלבוא: "אכן לפי פירסומיהם נראה, כי הדבר אינו נוגע לתימנים, ואין צורך לעבור אצלם את הבדיקות הללו, כי כפי שכבר ראית, אין כל התייחסות בפרסומיהם ליוצאי ק"ק תימן. אמנם הם כותבים כי הדבר נוגע "לכל עדה", אבל הם פירטו רק את מתפללי נוסח ס (ספרד), ע"מ (עדות מזרח), א (אשכנז). אכן, נוסח יהדות תימן, לא מופיע בפרסומיהם, על אף שידוע לכל כי לתימנים יש נוסח תפילה ייחודי ועתיק ביותר, אולם זאת כנראה מחמת חוסר ידיעתם, או מהתעלמות מכוונת".

    עוד צויין בתשובה כי "מרן שליט"א לא הביע דעתו בנושא זה, והוא לא צירף חתימתו לשאר רבני העדות האחרות שליט"א על פירסומיהם", כך נמסר מ"משב"ק ומנהל לשכת מרן שליט"א".



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      מהכירות אישית עם אחד ממקורביו, הוא הורה לעשות דור ישרים.