"התמכרות כימית היא עבדות מודרנית" • טיפים לגמילה מעישון

    לפני הכל סבור אברהמסון כי דרושה החלטה. ואחרי שקיבלתם אותה, הנה מספר כללים שיעזרו לכם לממשה. "הכי חשוב זה לשתות הרבה מים. זה נשמע אולי מטופש, אבל ככל שמגבירים את המים הניקוטין יורד יותר מהר, וברגע שהוא יוצא ממחזור הדם, הדחף והצורך פוחתים"
    ישראל פריי 3 Comment on "התמכרות כימית היא עבדות מודרנית" • טיפים לגמילה מעישון

    בצל הפולמוס ההלכתי סביב בעיית החמץ בסיגריות, יצא אתר 'קול חי' לבדוק איך אפשר לנצל את ההתחדשות של פסח ליציאה לחירות משיעבוד הניקוטין • המטפל שהפך לאוטוריטה בתחומו מעניק טיפים מיוחדים ששווים לכם כסף, בריאות וחיים

    צילום: Mendy Hechtman/Flash90
    לפני הכל סבור אברהמסון כי דרושה החלטה. ואחרי שקיבלתם אותה, הנה מספר כללים שיעזרו לכם לממשה. "הכי חשוב זה לשתות הרבה מים. זה נשמע אולי מטופש, אבל ככל שמגבירים את המים הניקוטין יורד יותר מהר, וברגע שהוא יוצא ממחזור הדם, הדחף והצורך פוחתים"
    9:08
    26.04.24
    הרב בנימין מילצקי No Comments on הצטרפו לאלפי הלומדים: בבא מציעא דפים נ"ח-נ"ט

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    אחד הפולמוסים שהתפתחו ביתר שאת בשנים האחרונות סביב חג הפסח, הוא סביב עישון הסיגריות. מאז שעלו הטענות כי בחלק מהסיגריות יש קמח ההופך אותן לבעיתיות עבור שומרי הכשרות בפסח, יש מהמעשנים שעוברים בשבוע זה לסיגריות שונות מאלו שהם רגילים אליהן, ויש שאפילו מהדרים באי עישון בכלל משך כל ימי הפסח.

    אלא שאת ימי ההתחדשות והיציאה מחירות אפשר לנצל ליותר ממציאת פתרון הלכתי דחוק להרגל הלא בריא, ולצאת מהם עם החלטה טובה, ועם הרגלים חדשים שעשויים לשפר לבלי הכר את חיי המעשנים בינינו. אתר 'קול חי' בדק עם אחד מהאנשים ששמם מזוהה יותר מכל עם גמילה מעישון ובכלל, הלא הוא אהוד אברהמסון, איך עושים את זה נכון, ומה הצעד הקטן שייתן לנו את הדחיפה הגדולה להתחיל לחיות בריא.

    "פסח הוא חג היציאה מעבדות לחירות, וישנם כל מיני סוגים של עבדות", הוא פותח, "ההתמכרות היא מצב שבו הגוף האנושי מכיר חומר, וברגע שמכיר מפרק אותו יותר מהר. ולכן המינון הולך ועולה. כשנער בהיותו בגיל 15, בכדי להיראות 'קול' ומגניב, אולי מרגיש שזה נותן לו ביטחון, לוקח סיגריה אחת, בהתחלה זה מסובב לו את הראש. אחרי כמה זמן זה לא מספיק, כבר צריך 2 סיגריות, אחרי זה כל שעה, עד 2-3 קופסאות ליום".

    "זו עבדות", מזדעק אברהמסון, "התמכרות כימית היא עבדות מודרנית. ככל שזה עולה, ההרגלים וההתניות גורמים לאדם להרגיש כמו עבד. החשש מטיסה לחו"ל כי אסור לעשן, ללכת למסעדה ולחשוב איפה הסיגריה הבאה. וגם מבחינה כלכלית, ישנם אנשים המוציאים כספים שאין להם על העישון. מעדיפים לקנות סיגריות מאשר להביא אוכל הביתה או מתנות לילדים".

    וכעת, לפתרונות. לפני הכל סבור אברהמסון כי דרושה החלטה. ואחרי שקיבלתם אותה, הנה מספר כללים שיעזרו לכם לממשה. "הכי חשוב זה לשתות הרבה מים. זה נשמע אולי מטופש, אבל ככל שמגבירים את המים הניקוטין יורד יותר מהר, וברגע שהוא יוצא ממחזור הדם, הדחף והצורך פוחתים".

    "הדבר הבא הוא – להבדיל ממה שחושבים שהקפה והסיגריה הולכים ביחד – אני ממליץ לשתות בהתחלה, כשמתחילים להיגמל, יותר קפה. הניקוטין כמו הקפאין שניהם עם חומר מזרז ומעורר ומזרז ודווקא כשמורידים את הניקוטין מומלץ להשאיר קפאין. גם עוזר בחילוף חומרים ועיכול מעיים לאנשים שפוחדים לעלות במשקל.

    את הטיפ הבא אברהמסון שואב מהמקורות. "אתה מכיר את הפסוק 'ובמושב לצים לא ישב'?" הוא שואל, "אז הנה: מי שמפסיק לעשןףשלא יתערבב עם אנשים מעשנים. שלא יהיה מעשן פאסיבי-משני, כי מהעשן של האחרים הניקוטין מגיעים למוח באותה מידה".

    ולעצה האחרונה: " לעולם לא לחשוב כי כיון שנגמלתי – מותר רק סיגריה אחת. אין כזה דבר. מבחינה כימית, ברגע שהניקוטין חוזר למוח הוא מפעיל מחדש את אותם תאים, וגורם לחזרה מלאה להתמכרות. כמו שכל נרקומן מתחיל יודע: נגעת – נסעת".

    גם פעילות גופנית, בפרט בתקופה הראשונה לגמילה, מומלצת ביותר. פעולות כמו הליכה, שחייה, רכיבה על אופניים, מסייעות לגוף להיבנות מחדש, להביא לחילוף חומרים ולהחלמת הריאות.



    3 תגובות

    מיין תגובות
    1. 3

      איזה יופי של תמונה…
      סיגריה בזריחה… מגרה…

    2. 2

      כתבה חשובה מאוד! אני יצאתי מעבדות הסיגריות לחירות לפני שנתיים בזכות מכון אברהמסון.
      שיטה מצוינת למי שרוצה להפסיק את ההרגל הנוראי הזה ולהחזיר לעצמו את הבריאות מחדש.

    3. 1

      זו האמאמא של העבדות. אני הפסקתי לעשן באברהמסון אבל 37 שנים שילמתי על הזבל הזה טונות של כסף והייתי קרוב מאוד לCOPD לפניי שנפתחו לי העיניים. חבל על כל דקה של עישון