החרדים זועמים: "עליית מדרגה, לא נאפשר את חילול הקודש"

"בג"ץ הפך את עצמו לחלק מתיאטרון והצגה מצחיקה, מבזה ומזויפת, המכיר ב'חזניות', 'בעלות קריאה' ו'קוראות בתורה', ועתה מכיר ב'ליצניות מופקרות ככוהנות'. החלטה זו מראה את הניכור, הריחוק, הניתוק והבורות מהדת וממושגי יסוד ביהדות. בג"ץ גורם לריחוק ולקיטוב בתוך העם היהודי, מצב ש'שני עמים' בארץ אחת".
איתי גדסי No Comments on החרדים זועמים: "עליית מדרגה, לא נאפשר את חילול הקודש"

בעקבות קביעת בג"ץ אמש • הבוקר יוצא העיתון 'יתד נאמן' במתקפה חזיתית ומפרסם את דבריהם של רבה של העיר העתיקה הגר"א נבנצל, יו"ר ועדת הכספים משה גפני, ח"כ אורי מקלב וגם את דבריו של שר הפנים אריה דרעי

צילום: Miriam Alster/FLASH90
"בג"ץ הפך את עצמו לחלק מתיאטרון והצגה מצחיקה, מבזה ומזויפת, המכיר ב'חזניות', 'בעלות קריאה' ו'קוראות בתורה', ועתה מכיר ב'ליצניות מופקרות ככוהנות'. החלטה זו מראה את הניכור, הריחוק, הניתוק והבורות מהדת וממושגי יסוד ביהדות. בג"ץ גורם לריחוק ולקיטוב בתוך העם היהודי, מצב ש'שני עמים' בארץ אחת".
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

אמש (רביעי) דחה בית המשפט העליון את העתירה למנוע את קיום טקס "ברכת כוהנות" מטעם ארגון נשות הכותל בחוה"מ פסח בעזרת הנשים בכותל המערבי בירושלים – וזאת בטענה כי הבקשה הוגשה כמעט בדקה ה-90.

בעקבות כך, הבוקר יוצא העיתון 'יתד נאמן' במתקפה חזיתית על החלטת בג"ץ, ומפרסם את דבריהם של רבה של העיר העתיקה הגר"א נבנצל, יו"ר ועדת הכספים משה גפני, ח"כ אורי מקלב, מזכ"ל 'דגל התורה יעקב אשר וגם את דבריו של שר הפנים אריה דרעי.

בראיון לעיתון אמר הגאון רבי אביגדור נבנצאל כי "דברי בג"ץ בטלים ומבוטלים כעפרא דארעא. בג"ץ זהו שורש פורה ראש ולענה", התבטא הגאון שליט"א בחריפות ובכאב רב". גפני אמר כי "ביהמ"ש העליון מיצב את עצמו במקום של שונאי הדת ושונאי היהדות באופן ברור וחד משמעי. הוא לא מצטדק, הוא אומר בדיוק. כל מי שיגיש בג"ץ בעניין הזה ביהמ"ש העליון ייתן לו סעד, גם אם זה במחיר של שפיכות דמים, גם במחיר של פיקוח נפש, גם אם אלו דברים שסופם מי ישורנו, גם מבחינה רוחנית וגם מבחינה גשמית, פיזית".

לדבריו, "המציאות הזו שבה ביהמ"ש מעמיד את עצמו במקום שבו עומדים כל שונאי היהדות, היא ברורה לחלוטין ולכן לא יהיה מנוס מלהגביל את כוחו בחקיקה. אסור לאפשר לו את ההשתלטות הזו שבסופו של דבר היא תהרוס את מדינת ישראל כמדינה יהודית וגם כמדינה דמוקרטית".

עוד הוסיף גפני כי "מי שהלך וקיווה שיקבל סעד מביה"ש, פשוט טעה. אנו כבר מזמן איננו מבקשים ממנו סעד, אנו יודעים שמעולם הוא לא נתן סעד ולעולם גם לא ייתן סעד לנושאים שלנו. אמרתי זאת בעבר, והנה התוצאות".

גם ח"כ אורי מקלב, התייחס לנושא ואמר לעיתון כי "בג"ץ הפך את עצמו לחלק מתיאטרון והצגה מצחיקה, מבזה ומזויפת, המכיר ב'חזניות', 'בעלות קריאה' ו'קוראות בתורה', ועתה מכיר ב'ליצניות מופקרות ככוהנות'. החלטה זו מראה את הניכור, הריחוק, הניתוק והבורות מהדת וממושגי יסוד ביהדות. בג"ץ גורם לריחוק ולקיטוב בתוך העם היהודי, מצב ש'שני עמים' בארץ אחת".

"האם הם חזו והרגישו, או היו במעמדים המיוחדים של עליה לרגל למקום המקדש?! זהו זלזול חמור בהלכה ובמסורת היהודית השורשית, פגיעה קשה ברגשות הציבור. האם מישהו היה מעלה בדעתו לעשות את הדברים הללו ולקבל החלטות דומות במקום 'קדוש' לנצרות או לאסלאם?!", אמר מקלב.

לדבריו, "השופטים הם דחלילים ובובות בניסיון למצא חן בעיני התקשורת ולמתג את עצמם כנאורים ופתוחים. ההחלטה להכרה ב'כוהנות' וזכויותיהן בכותל המערבי, אינה פחות הזויה מהחלטת אונסקו בשבוע ששעבר, על כך שלמקום המקדש אין קשר ליהדות. לזה הייתה תגובה חריפה של רה"מ, אנו ממתינים לשמוע מה תהיה תגובתו להחלטה זו".

בנוסף, פרסם הבוקר 'יתד נאמן' את דברים שאמר שר הפנים אריה דרעי "מדובר בעליית מדרגה בפגיעה במקום הקדוש ביותר לעם היהודי, באמצעות פרובוקציה זולה של מספר נשים הזויות, אשר כל מטרתה רק לגרום לפגיעה בעם היהודי. העם היהודי שרד אלפי שנים ושמר על קדושתו, לא נאפשר את חילול הקודש ובכוחות משותפים של כלל הנציגות החרדית נוכל גם להם".



0 תגובות