הרצוג: "יש תחושה בציבור שאנחנו תמיד אוהבי ערבים"

תחושה - שאני נתקל בה בפגישות אינספור של הציבור הישראלי - שאנחנו תמיד אוהבי ערבים. זה מסובך לאללה, אבל זה חלק מהאתגר. אנחנו מפלגה שתמיד ידעה להיות מפלגת שלטון
ישראל פריי 1 Comment on הרצוג: "יש תחושה בציבור שאנחנו תמיד אוהבי ערבים"

השבירה ימינה תציל את הרצוג? • בכינוס פעילי מפלגה נשמע הרצוג מסביר את בעיית מפלגתו בכך שהם מצטיירים כשמאלנים • "לפיד לוקח מאיתנו היום בסקרים קולות. הדבר קורה בין היתר, כי הוא נע יותר ימינה" • תגובות נזעמות במפלגת 'העבודה'

יו"ר האופוזיציה, בוז'י הרצוג צילום: דוברות הכנסת
תחושה - שאני נתקל בה בפגישות אינספור של הציבור הישראלי - שאנחנו תמיד אוהבי ערבים. זה מסובך לאללה, אבל זה חלק מהאתגר. אנחנו מפלגה שתמיד ידעה להיות מפלגת שלטון
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

התבטאות מעוררת סערה ליו"ר האופוזיציה ח"כ יצחק (בוז'י) הרצוג: בדברים שנשא בפני פעילים מפלגתיים באשקלון, ניסה הרצוג להסביר את הצורך לפנות יותר לקהל מהמרכז של המפה הפוליטית, תוך שהוא מבטא את הבעייתיות של מפלגתו בכך שהתחושות כלפיה ש"הם תמיד אוהבי ערבים".

בדברים שנשא הרצוג – שתועדו ע"י "אשקלון-נט" ופורסמו ב'הארץ' וב'מאקו' – נשמע הרצוג אומר: "צריך להבין שבתמורות שעוברות על החברה הישראלית, לפיד לוקח מאיתנו היום בסקרים קולות. הדבר קורה בין היתר, כי הוא נע יותר ימינה מאיתנו בתודעה הלאומית, וזה מחייב דיון בנושא".

הוא לא היסס להסביר את כוונתו בדבר הצורך "לשבור ימינה": "מה זה אומר יותר ימין? איפה אנחנו נכנסים ללבבות של הציבור?" שאל רטורית והשיב, "שיאמינו שבידינו לא רק הניסיון אלא גם היכולת לשנות את מצב המדינה, מבלי להפקיר את ביטחון ישראל חלילה, ומבלי לתת תחושה – שאני נתקל בה בפגישות אינספור של הציבור הישראלי – שאנחנו תמיד אוהבי ערבים. זה מסובך לאללה, אבל זה חלק מהאתגר. אנחנו מפלגה שתמיד ידעה להיות מפלגת שלטון".

כצפוי, דבריו של הרצוג עוררו סערה בקרב חברי מפלגתו. ח"כ זוהר בהלול לעג: "הרצוג מכין סיסמה עסיסית לקמפיין הבא שלו בהשראת 'הערבים נוהרים לקלפיות'. להתנער מ-20% מהאוכלוסייה בצורה בוטה כל כך, להתחפש לימין רך שקורץ למתלהמים בכיכרות ולהילחץ מכל סקר תועה, ככה לא מייצרים אלטרנטיבה לשלטון. זוהי עוד התדרדרות מוסרית בלתי מובנת של מפלגת מורשתו של יצחק רבין".

לשכתו של הרצוג הגיבה לדברים: "אנחנו לא מפחדים להתמודד עם בעיות שאנחנו מגלים ביחס של הציבור למפלגת העבודה ולמחנה הציוני. אחת הבעיות היא תחושה מוטעית ומסוכנת שמנסים להדביק לנו, שאנחנו מתחשבים בצרכים של הפלסטינים לפני הצרכים של מדינת ישראל ואזרחיה".



1 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    על זה נאמר עבודה ערבית!!