פרשת המים: האם בג"ץ יצא נגד ליצמן?

"למשרד הבריאות אין סמכות להכריח את כל הציבור לקבל פלואור במים, הן מפני שטיבו והשפעותיו נתונים לוויכוח, הן מפני שרבים בציבור אינם מעוניינים ואף מתנגדים לקבלו והן מפני שאין דרך לפקח על כמות הפלואור שנצרוך"
יעקב גרודקה No Comments on פרשת המים: האם בג"ץ יצא נגד ליצמן?

שרת הבריאות לשעבר יעל גרמן לא מסכימה להחלטותיו של מחליפה יעקב ליצמן ופנתה אליו במכתב נגד הכוונה להחזיר את חובת ההפלרה למים • "חובת ההפלרה פוגעת פגיעה בלתי מידתית בזכות לאוטונומיה ובזכות לבריאות"

אולם בית המשפט העליון | אילוסטרציה צילום: פלאש 90
"למשרד הבריאות אין סמכות להכריח את כל הציבור לקבל פלואור במים, הן מפני שטיבו והשפעותיו נתונים לוויכוח, הן מפני שרבים בציבור אינם מעוניינים ואף מתנגדים לקבלו והן מפני שאין דרך לפקח על כמות הפלואור שנצרוך"
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

שרת הבריאות לשעבר יעל גרמן לא מסכימה להחלטותיו של מחליפה יעקב ליצמן ופנתה אליו במכתב נגד הכוונה להחזיר את חובת ההפלרה למים: "חובת ההפלרה פוגעת פגיעה בלתי מידתית בזכות לאוטונומיה ובזכות לבריאות".

אל גרמן הצטרפה ח"כ ויעל כהן פארן מהמחנה הציוני שפנו אל ליצמן באמצעות משרד עורכי דין, בדרישה לביטול חובת הפלרת המים. בפנייה שנשלחה גם ליועמ"ש ולמנהל רשות המים טוענות הח"כיות כי "חובת ההפלרה פוגעת פגיעה בלתי מידתית בזכות לאוטונומיה ובזכות לבריאות נוכח התקנתן של התקנות בהעדר סמכות". הח"כיות מבססות את טענתן, בין היתר, על כך שלשר הבריאות אין כל סמכות בחוק לקביעת חובת הפלרה כללית היות וסמכותו מוגבלת אך ורק להבטחת האיכות התברואתית של המים.

"בנוסף, הכנסת הפלואור למי השתייה מחייבת בפועל חלקים גדולים מהציבור לצרוך פלואור גם אם אין הם מעוניינים בכך, מה שיוביל לפגיעה באוטונומיה שלהם, וכמו כן, הכנסת החומר למי השתייה עלולה לפגוע בבריאותם של קהלים שונים באוכלוסייה", נכתב.

אם משרד הבריאות לא ייענה לפנייתן,  מתכוונות חברות הכנסת באמצעות בא כוחן, להגיש עתירה לבית המשפט העליון, שאליה מעוניינים להצטרף מאות אזרחים שפנו לחברות הכנסת בחודש האחרון.

ח"כ יעל כהן-פארן אמרה כי "לא נבחנו חלופות להפלרה, ולא נקטו בעיקרון הזהירות המונעת שאומר שיש להמנע מפעולה כל עוד לא ידוע ההיקף או הסבירות להשלכות שליליות על כלל הציבור. מדובר בהחלטה שבוצעה ללא הסתמכות על וועדה מקצועית, שכן הוועדה האחרונה שדנה בנושא במשרד הבריאות המליצה לבטל את ההפלרה".

שרת הבריאות לשעבר, ח"כ יעל גרמן הוסיפה כי "למשרד הבריאות אין סמכות להכריח את כל הציבור לקבל פלואור במים, הן מפני שטיבו והשפעותיו נתונים לוויכוח, הן מפני שרבים בציבור אינם מעוניינים ואף מתנגדים לקבלו והן מפני שאין דרך לפקח על כמות הפלואור שנצרוך.  חובת ההפלרה מעמידה בסכנה תינוקות שצורכים רק תרכובות מזון על בסיס מים ושמינון גבוה של פלואור עלול להוביל לפגיעה בבריאותם. כך גם קשישים, נשים בהיריון, חולי כליות ועוד. גופו של אדם הוא מקדשו ולכן אסור לכפות עליו צריכת חומר במי השתייה שלו בניגוד לרצונו".



0 תגובות