דרעי: "אני לא שר זוטר שמאיימים עליו, אין ממשלה אחרת"

"הטעו את ראש הממשלה בענין הכותל, הוא עשה טעות גדולה ולכן התנגדו לזה, וכעת עד שלא נקבל את החלטת הרבנים שום דבר לא יעשה".
דוד לזר No Comments on דרעי: "אני לא שר זוטר שמאיימים עליו, אין ממשלה אחרת"

דרעי מנסה להרגיע את הרוחות • בראיון ל'קול חי' הוא הבהיר הבוקר: "אני לא חושב שנתניהו מתכוון לאיים עלינו, הוא יודע שזה לא מאיים עלינו – השותפים הטבעיים והאמתיים שלו הן המפלגות החרדיות" • האזינו

שר הפנים, אריה דרעי צילום: יונתן סינדלר, פלאש 90
"הטעו את ראש הממשלה בענין הכותל, הוא עשה טעות גדולה ולכן התנגדו לזה, וכעת עד שלא נקבל את החלטת הרבנים שום דבר לא יעשה".
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

אמש (שני) סערו הרוחות הפוליטיות לאחר שהתפרסם כי ראש הממשלה בנימין נתניהו מקדם את צירופו של 'המחנה הציוני' לממשלה זאת על רקע איומי המפלגות החרדיות לפרישה מהקואליציה בעקבות הוויכוח סביב ההכרה ברפורמים.

גם שר הפנים אריה דרעי התייחס אמש לשמועות וכתב כי "אני מאד מקווה שהשמועות על תחילתו של מו"מ בין הליכוד למחנ"צ נכונות. הלוואי שנקום בבוקר ונתבשר על הקמת ממשלת אחדות רחבה".

הבוקר, הרגיע דרעי את הרוחות. בראיון למרדכי לביא ב'מהדורת הבוקר' ב'קול חי' השמיע דרעי צלילים רגועים, ובעוד שחבריו שר הבריאות יעקב ליצמן וח"כ ישראל אייכלר מחזיקים בשרביט האיומים הוא החזיק בקו של של "אנחנו בממשלה ונשאר בממשלה".

"הצטרפות המחנה הציוני – טובה לכולנו"

"בא נעשה סדר בדברים", פתח את דבריו הבוקר ב'קול חי', "אני לא יודע אם יש דיבורים או לא, אין לי מושג, אבל אני אומר בקול גדול שאני חושב שזה טוב לכולנו אם המחנה הציוני תכנס לממשלה, קראתי בעבר וניסיתי לפעול ולתוך וגם כעת אני אומר 'ברוכים הבאים', הלוואי והם יכנסו, בעת של גל טרור קשה זה טוב שהם יכנסו ותהיה הסכמה רחבה גם בנושאים ביטחוניים וגם חברתיים, הם שותפים טבעיים יותר ממרכבי קואליציה אחרים".

האם נתניהו מאיים על המפלגות החרדיות ומנפנף עם צירוף המחנה הציוני? "עם כל הכבוד, נער הייתי וגם זקנתי, אני לא חושב שראש הממשלה מתכוון לאיים עלינו עם זה, כי עם כל הכבוד הוא יודע שזה לא מאיים עלינו – השותפים הטבעיים והאמתיים של ראש הממשלה הן המפלגות החרדיות, והוא יודע את זה, הלכנו ביחד לדרך ובעזרת ה' נעשה הכל שהממשלה הזו תמלא את ימיה עוד 3, 3.5 שנים, וגם אם המחנה הציוני יכנסו פנימה", אמר דרעי.

"הרפורמים נמצאים בכותל כבר 16 שנים"

כן, אבל נתניהו כעת נדחק לפינה. "ראש הממשלה לא בפינה אלא עם ישראל, יש לנו בג"ץ, זה לא יוזמה של נתניהו שמוביל בגלל אהבה ורצון, יש כאן בג"ץ שכבר 19 שנים יש עתירות אצלו וחלקם התקבלו, 16 שנים קשת רובינסון קיימת והרפורמים עושים שם טקסים".

על מתווה הכותל המערבי אמר דרעי ב'קול חי' הבוקר כי "הטעו את ראש הממשלה בענין הכותל, הוא עשה טעות גדולה ולכן התנגדו לזה, וכעת עד שלא נקבל את החלטת הרבנים שום דבר לא יעשה".

"אני לא שר זוטר שעושים לו טובה"

לדבריו, "אני לא מאיים על אף אחד, אנחנו לא בשלב של איומים, אנחנו חלק מהממשלה והממשלה הזו שולטת. ומבחינת הממשלה הרפורמים הם קו אדום, אני לא איזה שר זוטר שעושים לו טובה, אנחנו חלק מהממשלה הזו, אין ממשלה אחרת, ונתניהו גם מבין את זה וביחד נמצא פתרון, לא צריך כל דבר לאיים", אמר דרעי נחרצות.

"כל דבר יעשה בהסכמה שלנו, בזמננו החופשי – ובלי לחץ של זמן נמצא פתרון לכל דבר, אבל יחד עם זאת יש קווים אדומים שהממשלה הזו לא תעבור, יש הסכמים של סטטוס קוו שאנחנו חייים אחד לצד השני וכל אחד צריך לוותר משהו".

"מה שהצגנו לראש הממשלה כעת, למשל בענין המקוואות – צריך לתקן את זה ולכן העברנו את זה השבוע, בנושא הכותל לא קרה שום דבר, הייתה החלטת ממשלה, הצבענו נגד, הקפאנו את ההחלטה, וכעת היא בידי הרבנים הראשיים לישראל. לא יהיה שום שינוי ללא הוראת גדולי ישראל והרבנים הראשיים" הבהיר שוב דרעי.

"לא מכיר את היוזמה של ליצמן"

לדבריו של שר הפנים, "אנחנו חלק מהממשלה הממשלה הזו שקמה על סמך הסכמה של הסטטוס קוו, וכל דבר אנחנו מבררים ביחד בישיבה עם ראשי המפלגות בכל יום ראשון ויחד עם ראש הממשלה נתמודד עם הבעיה, התמודדנו עם המקוואות ונתמודד גם עם הכותל המערבי שכרגע לא קורה שם שום דבר".

ידוע לך על יוזמה חדשה של ליצמן, שהוא מקדם חוק בהוראת רבותיו לחסום את הרפורמים בכל שירותי הדת במדינה? "כל מה שעשינו עד כה היה בהסכמה מלאה של כל המפלגות החרדיות, אני לא מכיר את מה שאתה אומר ולא שמעתי על זה".

מה יש לנתניהו עם הרפורמים?

"נתניהו צריך לנסוע לאיפא"ק – שהוא אולי הגוף הגדול בעולם שיש לו השפעות על הממשל האמריקאי, ו-80 אחוז מהם הם רפורמים, והם מנצלים את כל הכוח שלהם ומשפיעים על כל ראשי הממשלות בישראל, אני זוכר את שמיר ואת רבין, את כולם", השיב דרעי.

האזינו לראיון המלא:



0 תגובות