סיוון רהב-מאיר וויתרה על הנחיית חידון התנ"ך העולמי

ישראל פריי 7 Comment on סיוון רהב-מאיר וויתרה על הנחיית חידון התנ"ך העולמי
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

עיתונאית ערוץ 2 שנבחרה להנחות את טקס חידון התנ"ך העולמי לנוער, הודיעה למשרד החינוך כי לא תיטול על עצמה את התפקיד. במכתב שמוען למשרד החינוך מחתה סיוון רהב-מאיר ביקורת על היחס הבלתי הוגן לקודמה להנחיה הד"ר אבשלום קור, שגילה על החלפתו בהודעת טקסט.

"אני מודה לכם על הבחירה בי להנחיית החידון ביום העצמאות הקרוב", פתחה בנימוס את מכתבה, "אבל במחשבה שנייה, נראה שלא אוכל להיענות לה באופן הזה. כנראה לא חשבתי על כך מספיק מראש, אבל גם הדרך וגם המסר מטרידים אותי כבר כמה ימים: הדרך בה הופסקה עבודתו של ד"ר אבשלום קור כמנחה החידון (לא ידעתי שהוא מעוניין להמשיך, ובטח לא ידעתי שיודיעו לו על הפסקת עבודתו במסרון, אחרי 28 שנים) וגם עצם המסר בהחלפתו של מגיש שהפך למותג של ממש".

רהב-מאיר המשיכה: "לפעמים חלומות מתגשמים, אבל לא ככה. כמובן שאפשר וצריך לרענן ולבצע חילופים ושינויים, וזהות המנחה – בניגוד לתורה – אינה תורה מסיני. ובכל זאת, נראה לי שחבל לוותר על מגיש כל כך מוצלח, ותיק ומזוהה, שהפך כאמור לסמל, כנראה בגלל איזה רצון "להצעיר". הרי לא מדובר כאן בתכנית ריאליטי, זה אירוע חינוכי סביב התנ"ך".

היא אף מנסה ללמד זכות על המעשה: "אני מניחה שהדברים נעשו בשגגה ולא בזדון. מבחינתי, אתם יכולים כמובן לבחור כעת בכל אחד מהמנחים האחרים שניגשו למכרז. אישית, אשמח להמשיך לצפות בחידון בהגשת אבשלום, ואשמח עוד יותר לאפשרות אחרת שעליה חשבתי: הגשה זוגית של שנינו, שבה כל אחד יתרום את חלקו. אם אבשלום יסכים, זה נראה לי פורמט מנצח (תשאלו אותו איך אומרים פורמט בעברית)…"

סיוון רהב-מאיר החלה את דרכה כעיתונאית בכלי תקשורת חילוניים, ובהמשך חזרה בתשובה, והשתלבה בחברת החדשות הגדולה בישראל. עם השנים הפכה רהב-מאיר לדמות אהודה ונערצת בקרב רבים במגזר הדתי, תוך שהיא מנצלת את כישוריה התקשורתיים והשכלתה הנרחבת להעברת שיעורי תורה, הרצאות והנחיית כנסי חיזוק והתעוררות.



7 תגובות

מיין תגובות
  1. 7

    אישיות הבן אדם הזה (סיון)
    ש ד' יצליח דרכה עוד ועוד (מקשיבים לה כבר שנים…)
    ואנחנו אוהבים את אבשלום קור וחושבים שהוא מעולה ושם דבר, מותג ממש, ושיש לנהוג בכבוד כי מאחורי כל אדם יש נפש …
    בושה למשרד "החינוך" שנהג בו כך
    ובוודאי שסיון ראויה לחלוטין (לא משווה בינהם, קטונתי). ואשריינו שזכינו לאנשים נעלים כ"כ בעמינו, העם היהודי. ה !!! עם .

  2. 6

    כל הכבוד מכאלה אנשים צריך ללמוד

  3. 5

    מצוין. כל כבודה בת מלך פנימהץ

  4. 4

    אהתי את הרעיון של ההנחיה הזוגית

  5. 3

    היא לא חזרה בתשובה , אין יהדות חדשה בשביל משפחת מאיר

    1. שתזכה אתה קודם לחזור בתשובה
      ואז תדבר על אנשים כאלו
      אני חושבת שהיא עושה שליחות קודש במקום שלא כל חרדי יכל לעשות במקומה

  6. 2

    אצילות, עדינות, עקרונות והומור מתוק.
    וואו!