אשדוד: חיידק התפשט בגני ילדים, לסרי קורא להישאר בבית

מדובר בזיהום ע״י חיידק בשם שיגלה שהדביק את הילדים באחת משלוש דרכים של זיהום – דרך מע׳ המים והביוב, דרך המזון או החול שבגן. הילדים שחלו בזיהום הדביקו את חבריהם, כך שנאלצנו לסגור את הגנים עד להחלמת הילדים וסילוק הזיהום
ישראל פריי No Comments on אשדוד: חיידק התפשט בגני ילדים, לסרי קורא להישאר בבית

חיידק 'השיגלה' התפשט באשדוד, ומאיים לשבש את פעילות גני הילדים בעיר • בתוך הניסיונות להתמודד עם הנגיף, פנה הבוקר ראש העיר לתושבים וביקש שלא לשלוח לגנים ילדים שאינם חשים בטוב, ואפילו באופן מינורי

צילום: Moshe Shai/FLASH90
מדובר בזיהום ע״י חיידק בשם שיגלה שהדביק את הילדים באחת משלוש דרכים של זיהום – דרך מע׳ המים והביוב, דרך המזון או החול שבגן. הילדים שחלו בזיהום הדביקו את חבריהם, כך שנאלצנו לסגור את הגנים עד להחלמת הילדים וסילוק הזיהום
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

חמישה גני ילדים נסגרו בחודשים האחרונים עקב זיהום תברואתי שפקד את גני הילדים בעיר אשדוד. עיריית אשדוד עושה בימים אלו מאמצים ע"מ למנוע התפשטות שכזו בגני הילדים בעיר. הבוקר, ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי פנה בדף הפייסבוק שלו בקריאה לתושבים להימנע מלשלוח את ילדנו עם מעט חולי לגן הילדים, או לבית הספר, וזאת בכדי למנוע התפשטות של חיידק בשם שיגלה הגורם לכאבי בטן ושלשולים.

כך נראתה פנייתו של ראש העיר: "תושבים יקרים, ובמיוחד הורים לילדים בגני ילדים: אני מבקש לעדכן אתכם בתופעת התפרצות שלשול זיהומי בקרב ילדים, אשר הופיעה מאז נובמבר האחרון, בחמישה גני ילדים בעיר.

"מדובר בזיהום ע״י חיידק בשם שיגלה שהדביק את הילדים באחת משלוש דרכים של זיהום – דרך מע׳ המים והביוב, דרך המזון או החול שבגן. הילדים שחלו בזיהום הדביקו את חבריהם, כך שנאלצנו לסגור את הגנים עד להחלמת הילדים וסילוק הזיהום. בדיון שקיימתי בהשתתפות ראשי מע׳ החינוך, יו״ר וחברי ועד ההורים המרכזי, הרופאה המחוזית ונציגי לשכת הבריאות, קיבלנו סקירה מקצועית על הבעיה, וגיבשנו תוכנית פעולה כוללת לעצירת התופעה.

"זו הזדמנות בשביל כולנו, לרענן את כללי ההגיינה והתברואה בבית, במשפחה ובגני הילדים, כדי להגן על ילדינו מפני זיהומים מסוגים שונים. הנחיתי לבצע הדרכות לכלל הגננות והסייעות בעיר, ולבנות נוהלי ביקורת ופיקוח בגני ילדים בשגרה באחריות העירייה, כדי למנוע תופעות דומות בעתיד.

"בנוסף הוריתי להוציא הנחיות לכל ההורים כיצד לסייע לנו במניעת התפרצויות והתפשטות של זיהום בגני הילדים. בעניין זה, הבקשה החשובה ביותר היא, שאם מגלים תופעת חולי כלשהיא אצל הילדה או הילד, בנוסף לבדיקה ע״י רופא המשפחה, בשום אופן אין להביא את הילד/ה לגן. זו הפעולה החשובה ביותר במניעת התפשטות הזיהום".



0 תגובות