עדות מדהימה בין הכתבים: "במשך תקופה קצרה גמרתי את כל התורה"

    ישראל פריי No Comments on עדות מדהימה בין הכתבים: "במשך תקופה קצרה גמרתי את כל התורה"
    13:53
    02.05.24
    מיכל ירושלמי No Comments on בשידור חי: הרבנית משטפנשט עשתה הפרשת חלה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מבעד לדיון הציבורי על הרשלנות הפושעת שהביאה לתאונה המחרידה בקו 402, בבתיהם של ששת ההרוגים, מכונסים בני המשפחות באבלם הכבד. בעל כורחם, נאלצים המשפחות לגלות עוז רוח ואמונה איתנה בהתמודדות עם האיבוד הפתאומי של היקר להם מכל.

    גם בבית משפחת חשין, שאיבדו את בנם יעקב מאיר ז"ל, יושבים בני השבעה שבעה, וזרם המנחמים המבקש להיות עם המשפחה בשעתם הקשה, בלתי פוסק. "בואו, שבו לידי", קורא לנו האבא הרה"ח ישראל אהרן, ומשתף בכאב ובהתפעלות דברים ששמע מהמנחמים הרבים על בנו ביקר שנקטף בדמי ימיו.

    "מאז האסון מאות אנשים באו לנחם אותם. אנשים ,בחורים שהכירו אותו, בחורים שלמד אתם מספרים עליו הרבה מאד סיפורים שאפילו אנחנו המשפחה לא ידענו", אומר האב, "איזה עבודת ה', איזה התמדה רצופה בלימוד, הוא רק רצה ללמוד עוד, להחכים, לגדול לדעת את התורה".

    ואז, שולף האבא ממדף צדדי ספר חידושי תורה – ספר נאה עם עמודים ריקים בו יכול כל אחד למלא בכתב ידו את חידושיו – ובתוכו מתגלה כתב יד צפוף של היניק וחכים שהספיק לחדש ולפלפל בתורה. "הספר הזה הגיע אלינו היום", הוא אומר עם דמעות, ופותח את העמוד האחרון בו כתב בנו יעקב מאיר ז"ל את הדברים ובזה תם הספר. הנה הדברים בכתב ידו של יעקב מאיר:

    "ואני זוכר שלפני שהתקרבתי למוהרא"ש ז"ל אז לא יכולתי לשבת ללמוד ולשבת על כסא, ואחר שהתקרבתי למוהרא"ש ז"ל הוא הדביק אותי לכסא בכוח של רבינו ז"ל והעצות שלו, עד שלא יכולתי לזוז מהכסא רק ללמוד ולהתמיד בחי פרקים משניות.

    20160218_201719

    "ובמשך תקופה קצרה של כמה שנים גמרתי את כל התורה. תנ"ך, משנה, ש"ס בבלי ירושלמי,תוספתא, וכל המדרשים כמעט, וכן ספרי רבינו ז"ל. אז מצאתי עוד ספרים של מוהרא"ש ז"ל וראיתי שכל התוכן של ברסלב נמצא אצל מוהרא"ש ז"ל. ולכן בראש השנה אפילו שבהתחלה התפללתי בקלויז , אחרי זה התפללתי רק אצל מוהרא"ש ז"ל", אלו המילים האחרונות שכתב בספר.

    20160218_201726

    בכוונת המשפחה להוציא קונטרס עם העובדות והמעשיות של עבודת ה' של בנם הצעיר שיהיו לחיזוק לעילוי נשמתו. בנוסף, מתכוונים במשפחה לכתוב ס"ת לזכרו.

    לפני שאנחנו יוצאים מבקש האבא שניקח משניות לעי"נ ומוסיף שלפי החשבון שלהם הוא סיים 501 ששה סדרי משנה. אחד המנחמים אומר שבפרשתנו פרשת תצוה כתוב "ויקחו אליך שמן זית זך" האות מ' של שמן – מאיר, האות י' של זית – יעקב: ז"ך – 27 בפטירתו. ת.נ.צ.ב.ה. ויהיו דברים אלו לחיזוק כל אחד ואחד מאתנו ולעילוי נשמת יעקב מאיר בן ישראל אהרן ז"ל.



    0 תגובות