המכרז הענק להקמת קריית התקשוב יוצא לדרך

מדובר במהלך הIT הגדול ביותר שצה"ל מוביל מאז הקמתו. בניית הקמפוס הטכנולוגי בב"ש, מעבר למשמעויות החברתיות, יעמיד את צה"ל, בעוד שנים בודדות, עם יכולות טכנולוגיות בעלות משמעויות מבצעיות מהטובות במזרח התיכון
קובי פינקלר No Comments on המכרז הענק להקמת קריית התקשוב יוצא לדרך

קריית התקשוב הטכנולוגית תוקם במרכז באר שבע, בסמוך לפארק גב-ים בשטח של כ- 180 דונם, כאשר כ-130 אלף מטר רבוע יהיה שטח בנוי, בחלקו תהיה בנייה של מבנים עד 8 קומות  לניצול מקסימאלי

צילום: דו''צ
מדובר במהלך הIT הגדול ביותר שצה"ל מוביל מאז הקמתו. בניית הקמפוס הטכנולוגי בב"ש, מעבר למשמעויות החברתיות, יעמיד את צה"ל, בעוד שנים בודדות, עם יכולות טכנולוגיות בעלות משמעויות מבצעיות מהטובות במזרח התיכון
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

משרד הביטחון מכריז על אבן דרך משמעותית במסגרת מעבר צה"ל דרומה: עם סיום הסרת כל החסמים שהיו בהיבטי התקציב, התחבורה, הדיור ומעטפת המשא"ן (המשאב האנושי), משרד הביטחון יקיים  מחר כנס מציעים בו ייפגשו בכירים במינהל המעבר דרומה במשרד הביטחון עם נציגי הקבוצות  במטרה לעדכן בדבר הפצת המכרז, מתן דגשים לתכולתו ולפתוח באופן רשמי את ההליך המכרזי שיימשך כשנתיים. במפגש יועברו עדכונים והבהרות לקבוצות בהיבטים פיננסיים ובהיבטים נוספים.

לקריית התקשוב הטכנולוגית שתוקם בבאר שבע בסמיכות לאוניברסיטת בן גוריון יעברו יחידות  הטכנולוגיה המרכזיות ביניהן: אגף התקשוב – היחידות הטכנולוגיות וביסמ"ח (בתי  הספר למקצועות המחשוב, הסייבר והתקשורת שנמצאים כעת בשלישות בר"ג ובצריפין), יחידות פיתוח ותקשוב נבחרות מחיל האוויר ומפקדת פיקוד הדרום – שנמצאת כעת במחנה בבאר שבע.

הקמת קריית התקשוב הטכנולוגית של צה"ל היא אבן דרך נוספת במסגרת מעבר צה"ל דרומה והקבוצה שתזכה במכרז, שעלותו מוערכת במיליארדי שקלים  תכלול את המימון, התכנון, ההקמה, והתפעול על פני 25 שנים, תבנה את הקריה על פני 180 דונם שבו ייבנה כ-130 אלף מטר רבוע בבנייה ייחודית שבחלקה תעשה על בסיס בניינים של עד 8 קומות.

תחילת הבנייה בקריית התקשוב הטכנולוגית מתוכננת במהלך 2018 וצפי  לאכלוס של למעלה מ-5,000 חיילים, במהלך שנת 2023.

ראש מינהל מעבר דרומה במשרד הביטחון, תא"ל (מיל.) נתי אפרתי אמר כי  "מדובר באבן דרך  משמעותית במעבר צה"ל דרומה. משרד הביטחון מוביל את המהלך הלאומי בסיוע משרדי הממשלה השונים. קריית ההדרכה בה ישרתו כ- 10,000 משרתים הייתה אבן דרך מרכזית, ולאחר איכלוסה המלא – תהפוך "לעיר" השנייה בגודלה בין באר שבע לאילת.

בימים הקרובים נפרסם את מכרז הקריה הטכנולוגית, לאחר שהתגברנו על כלל החסמים שיצרו עיכוב בלוחות הזמנים, דוגמת סוגיות התקציב, התחבורה, הדיור ועוד. המהלך המתוכנן הבא במסגרת עליית צהל לנגב הינו הקמת קריית המודיעין בצומת שוקת.

אל"מ אשר דבש, ראש מנהלת המעבר דרומה של אגף התקשוב: "מדובר במהלך הIT הגדול ביותר שצה"ל מוביל מאז הקמתו. בניית הקמפוס הטכנולוגי בב"ש, מעבר למשמעויות החברתיות, יעמיד את צה"ל, בעוד שנים בודדות, עם יכולות טכנולוגיות בעלות משמעויות מבצעיות מהטובות במזרח התיכון. מהלך זה, נבנה יד ביד עם פיקוד הדרום, חיל האויר, אגף המודיעין וכמובן משרד הביטחון, מיישם את תר"ש "גדעון" אשר בין עקרונותיו התעצמות טכנולוגית וכניסה לעידן הסייבר"

במינהל המעבר דרומה במשרד הביטחון מציינים כי מעבר צה"ל דרומה הינו מהלך לאומי של מדינת ישראל בהובלת משרד הביטחון. זהו מהלך שישפר משמעותית את היכולות המבצעיות של צה"ל ויסייע לחיזוק כלכלת הנגב בהיקף מוערך של כ 6 מיליארד ש"ח בשנה במונחי תל"ג (תוצרת לאומית גולמית).

המעבר הוא חלק מתכנית רב-שנתית של ממשלת ישראל, הכוללת פינוי קרקעות באזורי ביקוש במרכז הארץ לקידום פתרון בעיית הדיור, בניית בסיסים חדשים ועתירי טכנולוגיה בדרום בשיתוף המגזר הפרטי ושדרוג תשתיות בנגב בכל תחומי החיים.

המהלך כולו נושא בחובו תועלות כלכליות, ישירות ועקיפות בהיבטים של תעסוקה, שילוב עסקים מקומיים, חינוך, תחבורה, בריאות, אקדמיה ועוד. מהלך העברת צה"ל לנגב כולו ייצר משרות חדשות רבות במרחב הנגב , באופן ישיר ועקיף.

כבר היום  ניתן להתרשם בשטח מהשפעות המהלך בנגב. מקרה הבוחן של קריית ההדרכה ( עיר הבה"דים) שבצומת הנגב מעיד על פריחה של מפעלים, קבלנים, עסקים ונותני שירותים.  עד כה, הוצאו במרחב הנגב  כמיליארד ש"ח מתוך עלות ההקמה .

במסגרת המעבר, יעברו לשרת בדרום כ 35,000 לובשי מדים, מדובר בהכפלת מספר המשרתים כיום מתוכם כ- 7,000 משרתי קבע , מרביתם טכנולוגיים. ניתן להעריך כי  חלקם יבחרו לא רק לשרת בנגב, אלא גם להתגורר בו.

הקמת קריית התקשוב הטכנולוגית, תאיץ את תהליך ההקמה והפיתוח של פארק ההיטק תייצר אלפי משרות חדשות בתחומי ה IT  הטכנולוגיה והסייבר ותמשוך אל הנגב אוכלוסיות חדשות.

 



0 תגובות