בג"צ דחה עתירת ערבים לבעלותם על קרקע באזור מעלה אדומים

    "המאחזים הבדואים המפוזרים במרחב האסטרטגי בין ירושלים לים המלח, אינם עוד 'סתם' בניה בלתי חוקית, אלא נשק אסטרטגי של הרשות הפלשתינית שאט אט משתלטת על השטח"
    שלמה בן יוסף 1 Comment on בג"צ דחה עתירת ערבים לבעלותם על קרקע באזור מעלה אדומים

    בג"ץ דחה את העתירה הערבית שטענה לבעלות על אדמות המדינה בהם צפויה לקום שכונה חלופית למקבצים הבדואים באזור ירושלים • הדיון בעתירה המקבילה של 'רגבים' הדורשת להשלים את הליך ההסדרה – נדחה למועד אחר

    אילוסטרציה צילום: רגבים
    "המאחזים הבדואים המפוזרים במרחב האסטרטגי בין ירושלים לים המלח, אינם עוד 'סתם' בניה בלתי חוקית, אלא נשק אסטרטגי של הרשות הפלשתינית שאט אט משתלטת על השטח"
    17:13
    26.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלקוחות המומים: גם 'יש חסד' בירושלים מוכר ללא כשרות לפסח

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בג"ץ דחה אתמול (שני) את עתירתם של ערבים תושבי שכונת אבו דיס שטענו לבעלות על אדמות המדינה שעליהן תוקם שכונה חוקית עבור הבדואים המתגוררים במקבצים לא חוקיים בתחומי מעלה אדומים.

    בשנים האחרונות מקדמת ישראל מספר יישובי קבע עבור הבדואים המתגוררים במרחב במקבצים בלתי חוקיים. פרוייקט הדגל של הסדרת ההתיישבות הבדואית באיזור זה, הוא 'קיבוע אבו דיס' – עשרות מגרשים שפיתח המנהל האזרחי על אדמות מדינה, עבור כשבעים משפחות בדואיות, המתגוררות במספר מקבצים בלתי חוקיים בתוך תחום השיפוט של העיר מעלה אדומים. השכונה החדשה נמצאת במרחק קילומטר בלבד מהמקבצים הלא-חוקיים, וכל משפחה תקבל מגרש של חצי דונם שיירשם על שמה בטאבו.

    מתשובת המדינה לעתירת רגבים צוין, כי חרף השלמת הפרוייקט בתחילת אוגוסט שעבר – התכנית טרם עברה לפסים מעשיים, מאחר והרשות הפלשתינית המבקשת להעמיק את אחיזתה באיזור האסטרטגי שבין ירושלים למעלה אדומים, מאיימת על התושבים שלא יעברו לשכונה החדשה.

    במהלך הדיונים, דחה בג"ץ את העתירה שטענה לבעלות על הקרקע שעליה תוקם השכונה העתידית. השופטים נאור, רובינשטיין וג'ובראן קבעו כי אין חפיפה בין המפות שהציגו תובעי הבעלות, לבין השטח שעליו תוקם השכונה. השופטים ציינו כי אדמות אלו הוכרזו כאדמות מדינה לפני כשלושים וחמש שנים.

    הדיון בעתירה המקבילה של תנועת רגבים הדורשת כי בג"ץ יקצוב למדינה לוח זמנים ליישום התכנית – נדחה למועד אחר. עתירת רגבים תידון במקביל לעתירה נוספת שמאחוריה עומדת הרשות הפלשתינית, המבקשת לטרפד את המהלך, כאמור.

    בשל העובדה כי המאחזים הבדואים במרחב אדומים מקבלים מימון ותמיכה מהרשות הפלשתינית ומהאיחוד האירופי, על מנת לקבע את אחיזת הרשות הפלשתינית בשטח הסמוך לירושלים, נכחו בדיון הבוקר מספר רב של נציגים בכירים מהאיחוד האירופי, וכן מקונסוליות נורבגיה, שבדיה וצרפת.

    "המאחזים הבדואים המפוזרים במרחב האסטרטגי בין ירושלים לים המלח, אינם עוד 'סתם' בניה בלתי חוקית, אלא נשק אסטרטגי של הרשות הפלשתינית שאט אט משתלטת על השטח", אומרים בתנועת רגבים. "בעוד שהרשות הפלשתינית לא דואגת לרווחת תושבים הבדואים, אלא למטרות האסטרטגיות שלה, הרי שמדינת ישראל מקדמת עבורם פתרונות הולמים בהשקעה של עשרות מיליוני שקלים בתכנון ופיתוח. השכונה המיועדת באבו דיס היא פרויקט הדגל של הסדרת הפזורה הבדואית הבלתי חוקית באיזור ירושלים, ולכן הסיפור הזה חייב לצאת לדרך עם לוח זמנים ברור – כי ככל שהזמן עובר, המצב יהפוך להרבה יותר מורכב".



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      תראו איך שמדובר במשפט כ"כ מצוי=טענת ערבים לבעלות, הבג"צ יודע לפסוק כנגדם. ח"ו במקרה של יהודים כנגד ערבים!!!