מרגי: "אם ימונה חרדי שיבחר לעשות איפה ואיפה – אקדש מלחמת חורמה נגדו"

    ישראל פריי 3 Comment on מרגי: "אם ימונה חרדי שיבחר לעשות איפה ואיפה – אקדש מלחמת חורמה נגדו"
    0:01
    26.04.24
    הרב אייל אונגר No Comments on ניצול החיים – ההכנה הטובה למתן תורה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ח"כ יעקב מרגי יו"ר ועדת החינוך בכנסת, התייחס ב"מדברים אקטואליה" לטעמות של מנהלי המוסדות נגד משרד החינוך, וסרב בתוקף להצטרף למקהלת הרוטנים: "כיו"ר ועדת החינוך, לא הגיעה אליי ולו תלונה אחת הנוגעת להתערבות המשרד בתכנים של מוסדות החינוך החרדיים". אמר.

    מרגי שטח את משנתו בסוגיה: "הדברים מתערבבים, מין בשאינו מינו, יש כאן הרבה פרמטרים, וצריך לעשות סדר. אף אחד לא הגיע אלינו בתלונה שמתערבים לו בנושאים פדגוגיים, חינוכיים וערכיים, ישנה ביקורת חיונית של המשרד בעיקר בנושאי אפליה ובדיקה של נושאי שכר, שהם בודקים שצוותי ההוראה מקבלים משכורות ושלא עושקים אותם".

    "תבינו, יש הבדל גדול בין שמי שמסתכל על עצמו ועל טובתו בלבד לבין מי שכמוני, מסתכל על כל נושא החינוך, החל מגני ילדים, בתי ספר וסמינרים בראייה רחבה. אם אשמע תלונה אחת, אם הייתה מגיעה תלונה ולו הקטנה שמישהו מנסה להתערב בתכנים אין סיכוי שהייתי עומד מנגד. אין לדיין אלא מה שעיניו רואות".

    הוא שב על דעתו הנחרצת, לפיה כל הזעקה של מנהלי המוסדות מוקמת בגלל הטיפול של המשרד בקבלת תלמידות, התערבות הפוגעת באינטרסים האישיים של המנהלים: "אף אחד לא יכול לברוח מזה, הצעקה הזאת קמה בגלל 600 בנות שישבו בבית על כריות של דמעות, ובכו על שלא התקבלו".

    מרגי התייחס למכרז החדש על ראשות המחוז החרדי: "יש מכרז שמתנהל כדת וכדין במשרד החינוך, אני סמוך ובטוח שצמרת המשרד תנהל הליך שקוף ותקין. אם יבחר חרדי 'מטעם' שידע לעשות איפה ואיפה ויחזיר את המצב לקדמותו – אני אלחם מלחמת חרמה. אך אם הוא ידע להכיל את כולם, אברך הטוב והמטיב. הטוב על זה שהוא יודע להכיל את כולם, והמטיב על זה שיש חרדי בתפקיד".

    "בניגוד לאחרים, אין לי עמותות, אין לי מוסדות, לא אינטרסים ולא נפוטיזם. אין לי שום דבר אחר מלבד טובת ילדי ישראל", סיים מרגי.

    האזינו לראיון המלא:



    3 תגובות

    מיין תגובות
    1. 3

      סוף סוף יש בש"ס מישהו שמנסה להזיז דברים ש60 שנה אף אחד לא טיפל בהם ובראש ובראשונה הגזילה הבלתי נתפסת של אלפי מורים מורות וגננות שזה אחד מהדברים שהמחוז החרדי מטפל בהם ותאמינו לי זה מדגדג לעסקנונים האלה יותר מה600 בנות שממחייבים אותם לקבל

    2. 2

      בס"ד
      אנו מקווים שלמרות האריכות המערכת תתן במה למכתב זה שנכתב בדמע ובכאב, משום שההכרח לא יגונה!
      כואב מאוד לשמוע את הדברים שיוצאים מהרב מרגי
      אנחנו פשוט מתחננים בפניו ובפני ראש מפלגתו הרב דרעי שיואילו להכנס לעובי הקורה באמת ולעיין באופן מקצועי בסוגיה ולאסוף את כל החומר הרלואנטי שכבר נמצא ערוך ומוכן, ופשוט לטפל בזה!
      לא יתכן שעל כל הבעיות של הספרדים כחרדים יתנו בכל מקום רק תשובה בעניין האפליה בסמינרים, אדרבה שיטפלו גם בזה לפי הוראות חכמי התורה אבל לא להפקיר את שאר הדברים ולא ולברוח מהאחריות!
      הרב מרגי אומר ש " ישנה ביקורת חיונית של המשרד בעיקר בנושאי אפליה ובדיקה של נושאי שכר, שהם בודקים שצוותי ההוראה מקבלים משכורות ושלא עושקים אותם"
      במקום להכביר במילים נצרף להלן ציטוט מבג"צ 6071/14 שהגישו דווקא מנהלים ספרדיים ובראשם ח"כ דוד אזולאי מש"ס! ובבג"צ זה ניתן ללמוד מה המשמעות האמיתית של אותם "בדיקות חיוניות"
      להלן 3 סעיפים ראשונים מתוך תגובת העותרים האחרונה:
      1. "במסגרת העתירה, וכן במהלך הדיון מיום 23.2.2015, הבהירו העותרים כי מדיניות משרד החינוך כלפי גני הילדים הפועלים במעמד "מוכר שאינו רשמי"(להלן: "גני המוכש"ר),המספקים מענה בעיקר למגזר החרדי,המגזר הערבי והבדואי, אינה מאפשרת בפועל את קיום הגנים."
      2. כך, משרד החינוך מציב בפני גני המוכש"ר מערכת אילוצים בלתי אפשרית ובה : תקצוב חלקי ביותר (אפילו ביחס למרכיב שכר עובדי ההוראה המבוקר על ידי משרד החינוך), חיוב הבעלויות בתשלום שכר זהה לנהוג בחינוך הרשמי; איסור על השלמת ההכנסות מהורי התלמידים ; ביצוע ביקורות שכר רטרואקטיביות הכוללות סנקציות קיצוניות; והטלת עלויות משמעותיות ביותר לצורך עמידה בהליכי הרישוי הנדרשים.
      3. "כל בר דעת מבין כי מדיניות משולבת זו יוצרת מציאות בלתי אפשרית בעליל, אשר מביאה,פשוטו כמשמעו,לקריסתם של הגנים" (ההדגשה לא במקור)
      עד כאן לשון חלק קטן מהבג"צ שבראש המגישים עומד חברו לסיעה הרב דוד אזולאי שיהיה בריא!
      בג"צ זה עוסק רק בגנים כאשר המצב בתלמודי התורה ובגילאי יסודי של המוכש"ר כבר בגדר קטסטרופה!
      גם כאן במקום להכביר במילים מצורף לינק להורדה של דו"ח מישו"ר חשבות של גב' אביגיל שיקוביצקי שהוגש ומוכר בוועדות הכנסת וגם בבית המשפט ואף אחד לא הפריכו, אדרבה אם כנים דבריו של הרב מרגי (ואנחנו מאמינים שכן ופשוט הדברים עד היום כפי שאמר לא הובאו לידיעתו),יזמין הרב מרגי כיו"ר וועדת חינוך את אנשי משרד הרו"ח שישטחו בפניו את גודל הקטסטרופה, ואחר כך יזמין את מר נפתלי בנט (שמצליח להתחמק בכל הפרשה הזו מן הזרקורים) שיתן תשובות! ובראש ובראשונה שיתן תשובה למה משרדו עד היום לא השיב תשובה כפי שנדרש בבג"צ הנ"ל
      ובקשר לטענת הרב מרגי מדוע אף מנהל לא בא להתלונן בפניו על פגיעה והתערבות ישנה יותר מתשובה אחת:
      1. כנראה מנהלים לא שמעו עד היום שנושא זה באמת חשוב ותופס מקום חשוב על שולחנו.
      2. ברור שיש פערים בין מה שקורה בש"ס שהסכימה בהסכם כתוב, עם משרד החינוך להכנסת מפקחים עם סמכויות באופן רשמי ברשת החינוך לבין מוסדות אשכנזים וספרדים שמרניים שלא מוכנים לכך ורואים בזה התערבות, אדרבה אם יגלה דעתו הרב מרגי שגם הוא רואה בזה פגיעה בעצמאות ישתפו עמו פעולה.
      3. התשובה האמיתית יותר, הנה שמנהלים פשוט מ-פ-ח-ד-י-ם, כן, מוסד שנמצא על סף קריסה ולא יכול לעמוד בדרישות התשלומים, ומשרד החינוך עלול לערוך לו ביקורת על אי עמידה בדרישות או אי איתנות פיננסית, בודאי שלא ירצה להחשף ולהתלונן הרי יש כבר מוסדות שנכוו קשות כאשר ניסו, ולכן אין דרך לתלונה פרטנית אלא רק דרך התאגדות ובפני מי שיש בו רמון שהדברים והדוברים חשובים לליבו!

      להלן חלק ממצאי הדו"ח של משרד רו"ח מישור חשבות כפי שהוצג בכנסת:
      לדברי מחברי הדו"ח
      התמקדות של משרד החינוך בחישוב התקצוב של מוסדות חינוך חרדיים על בסיס שיעור תקצוב מבלי להתייחס לבסיס ממנו מחושב אותו שיעור – הינו עוות מוחלט.
      "רשתות מוסדות חינוך עצמאי ומעיין מתוקצבים 100% בבסיס )בפועל כ 60% בלבד…
      גודל הכיתות ,28.5 ממוצע ברשתות לעומת 25.6 במוסדות רשמיים, מקטין אף הוא סך תקצוב פר תלמיד.
      כמו כן תוספות תקציביות שאינן ניתנות בצימצום כמו סלי תקן, ישום חוק לימודים ארוך,תוכניות להוראת המקצועות…
      תלמיד מוסד פטור מתוקצב באופן מוצהר בשיעור 55% (בפועל כ 25%)
      ותלמיד מוכש"ר שיעור חוק 75% (בפועל 30%) שתי הקבוצות מתוקצבות בלסר,גורמים זהים כברשתות.
      בנוסף, תחשיב שכר המורים במוכש"ר לוקה בחסר כמו למשל העדר תקצוב גמול חינוך, העדר תקצוב שעות גיל וכן הלאה…"

    3. 1

      לתגובה מספר 2:
      ייתכן כי בפניכם לא הובאו הנתונים כמו שצריך, או שלא הובנו כהוגן…..
      בפועל המשרד הזה (ודווקא כשהוא לא היה בידיים של העסקונה החרדית האשכנזית הגזענית….) פעל למיגור האפליה המזעזעת שקיימת גם היום- רק שהיום חונקים את האפליה!!!!!
      אין כאן התערבות וכד' בתכנים, אלא רק בהכנסת בנות כמו שצריך בלי כל הגזענות….