ראשי הישיבות הגדולות בארה"ב נגד חוק הגיוס

    ישראל פריי 6 Comment on ראשי הישיבות הגדולות בארה"ב נגד חוק הגיוס
    11:35
    31.05.24
    אתר קול חי 1 Comment on הרב השיב בנחרצות כנגד ארגון 'כושרות': "לא לסמוך עליהם בכלום"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    המאבק בחוק הגיוס לא הסתיים בהעברתו בקריאה שנייה ושלישית בכנסת. בקרב חוגי 'בני תורה' הסרים למרותו של מרן הגאון רבי שמואל אוירבך, ממשיכים למחות על חלקם של חברי הכנסת החרדיים בחוק, שלדבריהם, מעודד ונותן לגיטימציה לגיוס בחורי ישיבות ואברכים לצה"ל.

    הבוקר, קיבלו קריאותיהם חיזוק משמעותי, עם פרסום מכתב של שלשה גדולי תורה וראשי ישיבות מארה"ב, המצדדים בטענות נגד החוק. במכתב עליו חתומים הגר"א שכטר הגרא"ד וכטפוגל והגר"מ קוטלר שליט"א נכתב: "הננו בזה להצטרף כיהודה ועוד לקרא לדברי מרנן ורבנן די בארעא דישראל שליט"א, לעמוד כחומה בצורה על משמר הישיבות והכוללים במתכונתם ובטהרתם כאשר מורשה לנו מרבותינו זיע"א מדור דור מבלי שום שינוי או פשרה כל דהו בדברים הנוגעים לנשמת היהדות ולקיום עולם התורה".

    על רעיון היעדים שנכלל בחוק כותבים גדולי התורה באמריקה: "ואלו מהשלטון החילוני הפועלים לקביעת יעדי גיוס וכיו"ב המה בכלל שונאי ד'". במכתבם הם קוראים לבני הישיבות להתחזק בתורה "ולא להגרר אחר הרוחות החיצוניות הזרות אשר לא ממקור טהור הנה, ואין צורך להאריך בגודל סכנת מסלולי הגיוס והשירות האזרחי, אשר כל באיה לא ישובון, וכבר הורה זקן רבינו הגדול בעל האבי עזרי זצוק"ל שדינו "יהרג ואל יעבור" כבשעת השמד, ואם על ערקתא דמסאני נפסק כך, על אחת כמה וכמה במסלולים אלו אשר יש בהם אביזרייהו דג' עבירות חמורות רח"ל".

    יצוין כי מדובר במכתב חריג, שמגיע לאחר שנים בהם היה כמין הסכמה והבנה בין גדולי ישראל בארה"ב ובישראל, לפיהם, כל הנהגה מעורבות ואחראית על ענייניהם הציבוריים של בני המקום, ללא התערבות.

    גם חתימתו של ראש ישיבת ליקווד, הגאון רבי מלכיאל קוטלר, מעוררת עניין, בשל העובדה כי עד כה לא היה מזוהה באופן פומבי עם חוגי המתנגדים לחוק ו"הפלג הירושלמי", וזאת לו ההתבטאות הראשונה בסוגיה.

    מכתב גדולי ישראל בארהב - הפלס



    6 תגובות

    מיין תגובות
    1. 6

      כבר אמרו חז"ל "הרוצה לשקר ירחיק עדותו". ידוע לי כי אותם פלגנים מסיתים נסעו לארה"ב ועושים שם תעמולה שטנית, והטרדות של תלמידי חכמים חשובים, נגד גדולי התורה בארץ הקודש שהם מנהיגי רוב ככל הציבור החרדי. סתם שאלה. אותם פלגנים עשו בזמן הבחירות את הוראת תלמידי חכמים אמריקאיים אלו שכרגע הם משתמשים בשמם ?

    2. 5

      גדולי ישראל ביבוא מותאם אישית?
      ואם גדו"י באמריקה לא יסכימו עם הפלג יביאו מאוסטרליה?

    3. 3

      אפשר לדעת מי הם בדיוק מרנן ורבנן די בארעא דישראל שליט"א ?
      אולי הכונה לסאטמר?
      גדולי ישראל מכל החוגים הורו לחכי"ם להצביע וחבל שאתר קול-חי בוחר בכונה תחילה להביא את דעת המיעוט……