ח"כ אחמד טיבי על חוק הגיוס: "אני טבעתי את המושג 'ציפור הנפש'" • האזינו

    ישראל פריי 2 Comment on ח"כ אחמד טיבי על חוק הגיוס: "אני טבעתי את המושג 'ציפור הנפש'" • האזינו
    17:38
    26.04.24
    אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ח"כ אחמד טיבי, התראיין הערב לאבי מימרן ב"מהדורה המרכזית", וחשף את שיתוף הפעולה בין המפלגות הערביות לחכי"ם החרדים, ששיאם הגיע להימנעותם בחוק הגיוס שאושר אמש בכנסת: "היה דיאלוג רצוף ביני לבין החכי"ם החרדים ובראשם גפני, זה דיאלוג שהתחיל לפני כמה שנים, כשדובר על גיוס החרדים, אז אני טבעתי את הביטוי 'ציפור הנפש'".

    טיבי אמר כי "אנחנו לא יכולים שלא להטות אוזן, להקשיב, לגלות הבנה לבקשות כאלו, מה גם שאנחנו מיעוט שמקבלים חוסר הבנה מצד הממסד. לכן אנחנו מפגינים אמפתיה בעקביות לנושא".

    בהמשך חלק שבחים לנציגים החרדיים בכנסת, ואמר כי "מדובר בחכי"ם שמקשיבים לרוב הדברים שאנחנו מעלים. גם בוועדת הכספים, גם במשרד הבריאות. העבודה מולם מקצועית ועניינית. ליצמן הוא שר הבריאות הטוב ביותר, אמרתי את זה היום מעל הדוכן, גם לגבי החכי"ם האחרים, מדי פעם מבקשים עזרה, לעתים מצליחים, יש נושאים שאפשר לשתף בהם פעולה".

    "אנחנו שמים בצד את התהום הפעורה בינינו מבחינה המדינית ביטחונית, ומנסים להתחבר בנושאים החברתיים והכלכליים. זה קורה במליאה ובמשרדים בהם החרדים נמצאים. לציבור הרחב אין רוזולוציה מדויקת והיכרות קרובה איתנו. במשכן, לעומת זאת, הרבה מכירים את החכ"ים הערבים, ומעריכים את העבודה העקבית המתמידה והמסורה למען הציבור שלהם".

    על ההתנגדות לחוק הגיוס, ולחלק הרלוונטי יותר לערבים, השירות האזרחי, אמר ח"כ טיבי: "אנחנו מתנגדים לשירות לאומי. מבדילים בין ערך ההתנדבות שאפשר לבטא אותו דרך המועצה המקומית, בית הספר או באופן אישי. הפרויקט הזה שהתחיל במשרד הביטחון נובע ממטרה אחרת, גם אצלנו מדובר בעניין עקרוני".



    2 תגובות

    מיין תגובות