גפני: "אם הייתה ליהדו"ת אפשרות, לא היינו מצביעים על חוק הגיוס"

    ישראל פריי 2 Comment on גפני: "אם הייתה ליהדו"ת אפשרות, לא היינו מצביעים על חוק הגיוס"
    17:38
    26.04.24
    אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    אחד הימים הגדולים בקריירה הפוליטית של יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני, נרשם היום, כשבסיומו של לילה מתוח, הצליח יחד עם הנציגות החרדית בכנסת להעביר את התיקון לחוק הגיוס, והבוקר, בישיבת הועדה שבראשותו, הצליח גפני לאשר את רשימת הרשויות שזוכות להטבות מס, בצעד שזכה לשבחים מקיר לקיר, ולגילויי אהדה ומחמאות בלתי פוסקות.

    בראיון ארוך ל"מהדורה המרכזית", התייחס גפני לאישור מפת ההטבות: "לשמחה הציבורית יש משמעות. הסיבה שנכנסתי לעניין הזה, היה בכדי לעשות את זה במהירות, כי במידה והכנסת והממשלה היו מתעכבים, בית המשפט היה מתערב, עשיתי כל מאמץ ע"מ שזה יעבור ולא יגיע לבית המשפט. לא ראשי הרשויות הם הנושא אלא תושבי האזורים, האדם, המשפחה, הם מקבלים את ההטבה מדובר על קרוב למיליון איש וזה חשוב מאד עבורם".

    כשאבי מימרן באוזני המרואיין ובאוזני המאזינים את קריאות ההתפעלות והתור שהשתרך כדי להתחבק ולהצטלם עם הח"כ החרדי, העיר גפני: "הייתה התרגשות גדולה, אבל עוצמת ההתרגשות לא כ"כ ברורה לי. העצמה הייתה מעבר למה שחשבתי שאמורה להיות, אני בהחלט שמח שאנשים שמחו מזה. זה לא היה קל, עמדנו בכל הלחצים שהופעלו. עמדתי בתוקף שהמתווה יהיה קריטריונים שוויוניים, ולא יתווספו יישובים בלחצים של מקורבים, ההחלטה רואה את טובת כל הציבור".

    למרות שגפני מסרב בעקביות להתייחס לחוק הגיוס, הצליחו להשתחל לראיון אי אלו אמירות המבטאות את דעתו בסוגיה הבוערת: "כל הפרנסה של יש עתיד מהקמתה עד היום זה הניגוח בלומדי תורה, היו אתמול בכנסת נאומים זוועתיים", לשאלת המראיין, הביע גפני הסתייגות מהעלתם לשידור ב'קול חי' של חכי"ם מ'יש עתיד', "אני רק אומר, מי שמדבר בצורה כזאת נגד לומדי תורה אסור להשמיע אותו, פוגע באופן הכי חמור, עופר שלח נאם בדמגוגיה זולה מתחת לכל ביקורת. אני לא יועץ תקשורת, אבל אם ביקשת עצה בחינם, זו עצתי".

    על הצלחת החוק אמר הח"כ: "אני רואה בזה נס גלוי. ראיתי הארת פנים, אנחנו מודים לקב"ה. אנחנו יושבים ימים ולילות על העניין הזה, זה חוק שמתקן חוק רע מאוד, אם הייתה ל'יהדות התורה' אפשרות שלא להצביע על החוק הזה, לא היינו מצביעים, אבל בסיטואציה הנוכחית, זאת הייתה הוראתם של גדולי ישראל, זו הוראה שמתמשכת על פני הרבה שנים, כמה דורות, אנחנו פועלים על פיה ואני מציע שלא לדבר על זה".

    בהמשך חלק גפני שבחים רבים לסיעות הערביות שבהימנעותם מהצבעה עם האופוזיציה, סללו את העברת התיקון: "אני מבקש להודות לחכי"ם הערבים, דיברתי עם אחמד טיבי הוא די הוביל את העניין הזה ולא בפעם הראשונה. כשהתחילו הבעיות עם ההסתייגויות שלא ידענו לאן זה יתגלגל, הערבים שיתפו פעולה ואמרו כל הזמן: לא נצביע, לא נאפשר".

    הוא חשף כי מתוך כל החכי"ם הערבים שמעדרו במכוון מההצבעה, הוא מצא אחד מהם יושב במליאה, ולפליאתו, הסביר לו הח"כ הערבי כי "אני יושב פה בכדי שאם תהיה לך סכנה שהחוק לא יעבור – אני אצביע נגד. "השיתו"פ עם אחמד טיבי הוכיח את עצמו בעבר, הוא נתן את ההגדרה של 'ציפור הנפש'", סיים גפני.



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 2

      גפני הוא הח"כ הכי מוצלח בכנסת!
      יש לו סייעתא אמיתית.