'המודיע' נגד 'תרבות האוכל' • האם מוסדות החינוך בבני ברק יחרימו את הרשת הפופולרית?

ישראל פרייא | צילום: אילוסטרציה - אין למצולם כל קשר לכתבה 8 Comment on 'המודיע' נגד 'תרבות האוכל' • האם מוסדות החינוך בבני ברק יחרימו את הרשת הפופולרית?
10:04
30.04.24
בצלאל קאהן ודוד חכם No Comments on אלוף במיל' זיו: "המזח הוא הישג אסטרטגי לחמאס"

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

אחרי שנים בהם לא היה ניתן למצוא כמעט בית קפה אחד בכל רחבי עיר התורה והחסידות, מוצפת בני בימים אלו בבתי קפה, ההולכים ונפתחים בכל פינת רחוב אפשרית. מסתבר שיש מי שרואה בחנויות מזון מוזל "פריצת גדר" והידרדרות רוחנית-מוסרית.

"רבני ואישי ציבור מתריעים: יש למנוע 'הכנסת תרבות האוכל' ברחובות לבני ברק", כך מודיעה הכותרת בעיתון המודיע המצטט – כמה מפתיע – רבנים ואנשי חינוך אנונימיים המתריעים מפני נורמות חדשות שיפרצו גדרות למניעת אכילה בשוק, על כל הנלווה והנגזר אליה.

"באחרונה כפועל יוצא של תחרות מחירים – המבורכת כשלעצמה עבור הצרכנים – קמו יוזמות שונות של מכירת מוצרי מאכל ושתיה חמה במחירים מוזלים, מה שגורר אליו ציבור גדול, וכפועל יוצא נרשמו תופעות של אכילה בשוק ושל התכנסויות לא מכבדות ולא מועילות בלשון המעטה", כך נכתב.

"הרבנים ואישי החינוך המתריעים בעניין מציינים את העובדה שבבני ברק לא חסרים חנויות ודוכנים לממכר מאכלים ושתייה קלה אבל בהוראת רבני העיר מזה דורות, הקפידו אלו על צנעת המקום, על עדינותו ועל אי הפיכתו למוקד בילוי או מוקד אכילה ברחוב".

העיתון מתאר את העצב שעטף את הרבנים ואישי החינוך נוכח "שתילת נקודות ממכר מאכל ושתייה בכל פינה בעיר ההופכות את העיר המעודנת ומלאת התורה ויראת ה', הצניעות והאצילות, לשוק אחד גדול", אישי החינוך מביעים הבנה מסוימת לקיומם של החנויות בערים אחרות אך מדגישים כי אינם מתאימים לאופיה של העיר. הם גם פונים נרגשות למוסדות החינוך בקריאה לאסור על תלמידיהם את הקנייה בחנויות אלו.

תושבים אחדים ציינו כי בעוד רבים תוהים עד כמה ההיתכנות הכלכלית של עסק המוכר את כל מוצריו בחמשה שקלים, ומרכלים על ריווחיהם, מפעים לראות את זכות מחשבתם של אנשי החינוך החרדים לאופיה ולצביונה של עיר התורה.

4abd78308260f9ad87d4ff2d3f0c878d



8 תגובות

מיין תגובות
  1. 8

    למה הם לא יצא נגד שלומלה ופרסקו?
    כל הכבוד לקופיקס הוא הורי דלנו את המחיר

  2. 7

    מה מבורך בזה? אין מדובר במענה לצורך. עובדה היא שבמשך שנים הסתדרנו יפה בלי בתי קפה. מדובר כאן ביוזמה עסקית המנסה ליצור צורך שאינו הולם את האווירה בבני ברק. (ואגב, גם הכשרות שם לא משהו). מי שרעב יכול להיכנס לקונדיטוריה ולרכוש מאפים בפחות מחמשה שקלים, ואפילו מנת פלאפל אינה עולה הרבה יותר מכך. אז בבקשה, להפסיק לגלגל עיניים על היתכנות כלכלית ועל טובת הצרכן.

  3. 6

    אמנם אני רוצה שיהיה בתי קפה אבל לא במתכונת סרדינים שלפי איך שאני מבינה
    זו הבעיה של אותם אנשים וכאישה אני מסכימה לחלוטין שהדוחס במקומות הללו מביא פירות באושים
    ודי לחכימא ברמיזא

  4. 5

    מה נשתנה ? ישנם חנויות פלאפל ופיצה ש"תרבות האכילה" שם גרועה בהרבה מהחנויות לממכר כריכים וקפה וכו'. אני גם לא חושב שהבעיה היא כשרותית מכיון שגם הרב לנדא נותן כשרות לכאלה חנויות. אז מה נשתנה ? אני גם בעד ריסון תאוות האכילה בדרכים חינוכיות אך לא לשלול את אותם חנויות כבעיה מצד עצמם.

  5. 4

    מתוכן הכתבה נראה ששמתם עצמכם לקבוע האם הטענה צודקת מי שמכם? אנא תסקרו באובייקטיביות כראוי לתקשורת

  6. 3

    תלכו בבני ברק ותראו כמה מסתובבים עם כוסות אייס-קפה עם קשים ברחוב.
    זה בדיוק זה. על זה הם כותבים ומתריעים
    כמה אנשים הרגישו בנח להסתובב ברבי עקיבא וללקק ארטיק???
    למה עכשיו כ"כ הרבה מרגישים בנח להסתובב בראש חוצות ולמצוץ קשים?
    זה נראה דוחה,
    וגרוע יותר, שעוד כמה חודשים זה יראה לנו פחות דוחה.
    ככה מתקררים,
    והחנויות של קופיקס שצמחו כמו פטריות – הכניסו לנו את זה מהדלת האחורית.

  7. 2

    שטיות מישהו בהמודיע קשור לשלוימלה שעכשיו פותחים לא מול האף חנות מעניין מי הם ה"רבנים ואנשי חינוך" האנונימיים מעולם לא יצאו נגד חנויות אוכל בני ברק איזו כמות יש שם.

  8. 1

    אפשר לפרש גם את הכתבה כציניות על המודיע אקווה שזה אכן כך ולא פשה הנגע גם בקול חי