אל תקחו לנו את הקרדיט • גרמניה מגיבה לסערה: "אנחנו אחראים לשואה"

    דוד לזר No Comments on אל תקחו לנו את הקרדיט • גרמניה מגיבה לסערה: "אנחנו אחראים לשואה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    אז מי אשם ברצח היהודים בשואה?, זו השאלה שמאמש מעסיקה מדינה שלימה, ומהיום גם את העולם הגדול.

    לאחר שאמש טען ראש הממשלה בנימין נתניהו כי "היטלר לא רצה להשמיד את היהודים" וכי מי שנתן לו את הרעיון היה המופתי של ירושלים, חאג' אמין אל-חוסייני, היום – הסערה מגיעה עד לגרמניה עצמה.

    סטפן סיברט, הדובר של קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל התחייס לדבריו נתניהו ואמר כי "כל הגרמנים מודעים להיסטוריה הרצחנית של הנאצים שהובילה לשואה", לדבריו, "יש סיבה שהפרק הזה בהיסטוריה של העם הגרמני נלמד בבתי הספר – אסור לעולם לשכוח את זה", הוא אמר.

    כמו"כ, הוסיף הדובר הגרמני כי "אני לא רואה שום סיבה לשנות את ההסתכלות על ההיסטוריה בשום דרך. אנו יודעים שאנחנו האחראים לפשע הזה נגד האנושות".

    קודם לכן היום, התחייס נתניהו לסערה, זה היה דקות לפני המראתו לביקור רשמי בברלין. "זה אבסורד, לא הייתה לי שום כוונה לפטור את היטלר מהאחריות השטנית שלו להשמדת יהודי אירופה", אמר נתניהו.

    לדבריו, "היטלר הוא האחראי לפתרון הסופי להשמדת ששת המיליונים, הוא קיבל את ההחלטה. באותה מידה זה אבסורד להתעלם מהתפקיד שמילא המופתי חאג' אמין אל-חוסייני, פושע מלחמה, בעידוד והמרצת היטלר, ריבנטרופ, הימלר ואחרים להשמיד את יהודי אירופה".

    נתניהו הוסיף כי "יש על כך עדויות רבות, לרבות העדות של סגנו של אייכמן במשפטי נירנברג, לא עכשיו אלא אחרי מלחמת העולם השנייה. הניסיון של חוקרים ואנשים מסוימים לתת אפולוגטיקה לתפקיד המרכזי והחשוב שהיה לחאג' אמין אל חוסייני הוא ברור".

    כמו"כ הוא הסביר את דבריו אמש ואמר כי "המטרה שלי הייתה לא לפטור את היטלר מהאחריות שהוא נושא בה, אלא להראות שאבי האומה הפלסטינית אז – ללא מה שקוראים 'כיבוש', ללא שטחים וללא התנחלויות – כבר אז שאף בהסתה שיטתית להשמיד את היהודים. לצערי הוא עדיין דמות נערצת בחברה הפלסטינית. כדי להפסיק את הרצח צריך להפסיק את ההסתה. מה שחשוב הוא להכיר בעובדות ההיסטוריות ולא להתעלם מהן – לא אז ולא היום".



    0 תגובות