האזינו • ציפי לבני: "כשנתניהו מקדיש את כל הנאום שלו לחנין זועבי – זה מנמיך אותו"

    ישראל פריי No Comments on האזינו • ציפי לבני: "כשנתניהו מקדיש את כל הנאום שלו לחנין זועבי – זה מנמיך אותו"
    17:38
    26.04.24
    אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בין הנאומים המתוקשרים להצבעות הראשונות, העניקה בערב פתיחת מושב החורף חברת הכנסת ציפי לבני ראיון ל'מהדורה המרכזית' ב'קול חי', ובו התייחסה למצב הביטחוני והפוליטי: "כמו כל אזרח ישראלי ישראלי אני בימים אלו מודאגת, ההרגשה היא שאנחנו דורכים על חבית חומר נפץ. התחיל להיות פחד ושנאה בין יהודים לערבים ולהפך, צריך לטפל בזה".

    היא העבירה ביקורת קשה על תפקוד הממשלה: "כל מה שהממשלה הזאת 'מכרה' לציבור: שנספח, שנבנה וש'על חרבנו נחייה' – לא עובד. לפני כמה ימים במסיבת עיתונאים אמר נתניהו, האיש שאחראי לבידודנו בעולם, שהוא עצמו לא יכול להגביר בנייה בגלל הלחץ הבינלאומי".

    על החלופה המדינית אמרה: "מעולם לא אמרתי שאפשר לפתור את הסכסוך בחמש דקות, או שהסכם יפתור את כל הבעיות. אני לא מדברת מחר בבוקר על נושאי הליבה, אבל יש הרבה צעדים לעשות בכדי להנמיך את גובה הלהבות ולהרגיע את השטח". היא התייחסה לפרטנר הערבי: "אין לי עניין לייצג את אבו מאזן, אבל צריך להבין, אבו מאזן עומד בינינו לבין מצב שייהפך מטרור של סכינים לטרור של התאבדויות ותנזים. יש לי המון ביקורת על אבו מאזן, אך ממתי החזון של המדינה היהודית תלוי במה שיגידו או יעשו ערבים?!".

    "מאזיניך יודעים עד כמה השנאה בתוך העם היהודי ענקית, ועד כמה היא פועמת בין אזרחי ישראל" – היא הפצירה לחפש דרכי שלום ואחדות, ולא להיגרר לשנאה ולהתלהמות. לדבריה, אם הם היו אוחזים בהגה השלטון היו פועלים ל"דברים מרגיעים שקשורים בכלכלה. נדאג לנושא הדמוגרפי, שלא נגיע למצב של מיליוני ערבים בתוך שטחי המדינה, בעלי זכות הצבעה. ללא ניהלתי מו"מ מעולם על ירושלים. אנחנו יודעים להבדיל בין גושים לבין התנחלות מבודדת. בא נכריע מה החזון שלנו, לא של אבו מאזן. וצריך להחליט אחת ולתמיד, אם בוחרים ללכת בכל הכוח עלינו לקחת בחשבון שיש לזה מחיר של קורבנות ושל בידוד בינלאומי".

    היא טענה כי ההתייחסות של נתניהו בנאום פתיחת המושב לחברי הכנסת הערבים במקום להתוות מדיניות אמיצה ועצמאית, נובעת מפופוליסטיות והרצון לספק את רצון ההמונים באופן שטחי במקום לטפל בבעיות מהשורש "כשראה"מ מתייחס כל הנאום שלו לחנין זועבי – זה מנמיך אותו".

    על נאומו של יו"ר מפלגתה ח"כ הרצוג אמרה לבני כי הוא "נאום אמיץ. בו הוא מגבה את כוחות הביטחון ומבקר את הממשלה, זאת קריאת כיוון נכונה לקראת פתיחת המושב. הרצוג דיבר דברים נכוחים, נכונים ואמיצים. לא צריך להסכים עם כל מילה אבל בסך הכל תוכן הדברים נכון".



    0 תגובות