השר אריאל נגד נתניהו: "אני לא מקבל את הוראת ראש הממשלה" • האזינו

דוד לזר 6 Comment on השר אריאל נגד נתניהו: "אני לא מקבל את הוראת ראש הממשלה" • האזינו
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

הבוקר (רביעי) התראיין השר אורי אריאל ב'מדברים אקטואליה' עם בצלאל קאהן ודוד חכם ב'קול חי' והגיב להוראת ראש הממשלה בנימין נתניהו לאסור כניסת שרים יהודים להר הבית: "אני לא שמעתי על ההוראה הזאת, אני אדבר עם ראש הממשלה על זה ואחר כך אוכל להגיב. בעקרון, ודאי שזה לא נורמלי ולא סביר שיהודי לא יכול לעלות להר הבית על פי ההנחיות הקיימות של משטרת ישראל, בטח אי אפשר לאסור על שר או ח"כ ובטח ובטח אי אפשר שחכ"ים ערבים יעלו אבל ח"כ יהודי לא יעלה".

אבל כשח"כים ערבים עולים זה לא מתסיס את האווירה..

השר אריאל הגיב בציניות: "ממש, זחאלקה צדיק יסוד עולם, הוא רק עושה שם שלום על ההר, ודאי!".

אתה מבין את זה שכשחברי כנסת עולים בתקופה כל כך רגישה להר הבית, אתה מבין את המשמעות של זה..

השר אריאל: "לא, אני לא מבין. אני לא חושב שאתם מבינים. אני יכול לשאול אותך את אותה שאלה, אתה מבין את המשמעות של זה שאתה הולך לכותל בימים כל כך רגישים? אין פה רגישות, יש פה טרור. בואו נדבר בעברית. את הטרור הזה צריך למגר, לא על ידי כניעה ולא השפלה של יהודים(…).

השר אריאל טען כי אין סיכום לפיו בתמורה ליחידות דיור לשיווק מידי חברי הכנסת היהודים לא יעלו להר הבית: "אין סיכום כזה, אין דבר כזה. גם אמרתי בערוץ 10 שבעבר ראש הממשלה אמר שיבנו בירושלים, בירושלים בלי שום דיון, והיות שיש ברמת שמואל אלף יחידות דיור זה מחזק אותו לבנות אותן לאלתר…"

זאת אומרת שאין יחידות דיור חדשות שראש הממשלה הבטיח לך שבונים…

איראל ענה כי "לצערי הרב, אני אומר בצורה הכי ברורה, אין שום סיכום כזה או דומה לו אפילו ויתרה מכך, אני אומר לך שאם מישהו היה מציע סיכום כזה, זה תמורת זה, אני לא הייתי מקבל".

השר אריאל אמר כי לדעתו התשובה לגל הטרור היא המשכת הבניה: "במקום כמו רחוב הגיא, רחוב מרכזי, המקום הכי מאובטח היום במדינת ישראל, תחת עיניהם של השוטרים והאזרחים דוקרים אזרחים.הדרך לטפל בזה היא ענישה ופעולות תגובה הרבה יותר משמעותיות, למשל אם ההנהגה הערבית תדע שעל אירועים כאלה ראש הממשלה מחליט שבונים 1000 יחידות דיור זו סוג של הרתעה. לא שוטרים, לא מדים, לא M16… זה ירתיע בעיקר את ההנהגה וההנהגה היא זו שמסיתה, היא זו שמנחה,ושמדריכה".

בהמשך אמר השר אריאל: "הסטטוס קוו משנים אותו כל הזמן, לצערי רק לרעת היהודים. כמו הנחית ראש המשלה עכשיו שאין לה אח ורע, משהו שלא הכרנו עד היום. זה המצב שכל הזמן מפלים לרעה את היהודים והסטטוס קוו אכן הולך ונשחק אבל לרעת היהודים, לא לרעת הערבים. באותו זמן הערבים פוגעים בשוטרים ובאזרחים בצורה קשה בהר הבית, אני לא מקבל אם אכן יש הנחיה כזאת אני לא מקבל אותה".

במה זה יבוא לידי ביטוי שאתה לא תקבל את הנחיית ראש הממשלה?

השר אריאל: "ככל שזה תלוי בי אני כן אמשיך לעלות להר הבית, בקדושה כמובן…

בכל זאת, החלטה של ראש הממשלה, אתה שר בממשלת ישראל… יבואו שוטרים ויעצרו אותך בכניסה..

השר אריאל: "אנא תקשיב, אמרתי ככל שזה תלוי בי. אם יעמדו שוטרים ולא יתנו לעלות אז אני כנראה לא אעלה, מה אתה חושב שאני אעשה".

תחשוב על הסיטואציה, מגיע שר בממשלה לאיזשהו מקום ועוצרים אותו שם…

השר אריאל: "נו, אתה באמת רואה סיטואציה כזאת? ששוטרים עוצרים שר שמגיע לאיזשהו מקום… תשמע, אין דבר שיותר משמח אותי מלשמוע את האמון הבלתי מסוייג בראש הממשלה ובהחלטות שלו, זה בהחלט מעורר בי תקווה על האמון שלכם בזה שאי אפשר להטיל ביקורת, 'אם ראש הממשלה החליט אז אין ביקורת יותר', שר לא יכול לבקר או להגיד את דעתו. אני חושב אחרת ואני מודה לכם על ההזדמנות לומר את זה בתוכנית שלכם".

האזינו לראיון המלא:



6 תגובות

מיין תגובות
  1. 6

    זה בושה כל אחד שעולה להר הבית יש לו חלק בכל הפיגועים על אחת כמה וכמה ח"כ שעולה להר הבית תגידו חסר לכם מקומות להיתפלל יש לנו היום את הכותל זה לא מספיק לכם זה כמו שאני בחול המועד הלכתי לכותל וכשחזרתי ראיתי אנשים עושים כאילו יש בית המקדש בהר הבית ועושים ניסוך המים ותוקעים בחצוצרות על דמות בית המקדש="רוצחים" ויש להם חלק בכל פיגוע ופיגוע אנחנו עכשיו בגלות והקב"ה שרף והחריב את בית המקדש ליפני 1946 שנים כי הוא לא רצה שנהיה שם אז אתם הולכים בכך חילול ה' גדול אם הקב"ה היה רוצה שנהיה שם היה כבר בונה לנו את בית המקדש אבל אנחנו לא ראויים עדיין אז אין לנו בית מקדש אז אין לנו רשות לעלות שם אז אתם שוב הולכים בכח חצופים רוצחים במזיד אתם מנהלים שם את כל הפרובוקציות אם הערבים טיפשים אתם לא מבינים שהקב"ה לא רוצה שנעלה לשם וביגלל זה אנחנו עדיין בגלות ואתם מאריכים לנו את הגלות עם החיללול שם שמים שאתם עושים שם רשעים שכמותכם אנחנו בגלות חסר לכם אפה להיתפלל על ירושלים ועלנ בית המקדש ולעשות קידוש שם שמים במקום זה אתם עולים לשם הנה הסרטון שפורסם ברשת על זחאלקא הח"כ הערבי ימש"ו שעלה וצעק על היהודים שם זהו חילול ה' נורא ואיום כי רואים שם יהודים שעולים להר הבית בושה וחוצפה כל הרבנים אסרו את זה אתם הולכים ביד רמה נגד דעת תורה משוגעים !!!!!!!!!!!!

  2. 5

    השר אריאל, אתה רודף, רדפת את עולם התורה, תקעת להם סכינים בליבם הרוחני, כעת אתה רודף גם את החילונים, עוכר ישראל, אתה גורם לתקיעתם של סכינים בליבם הפיזי של אזרחי ישראל.

  3. 4

    רוצח במזיד שכמותך עוד לא כם אתה ראשון בדורו ביגללך כל הפיגועים חסר לכם מקומות להיתפלל אנחנו בגלות תבינו

  4. 3

    כל השיחה הזו דברים בטלים לחלוטין אנחנו בגלות ואין מה לעשות חוץ מלחזור בתשובה.

  5. 2

    עבר עבירה אחת (עליה בטומאה להר הבית) הכריע את עצמו ואת כל העולם לכף חובה…

  6. 1

    אריאל צריך לומר "אני לא מקבל את הוראת הקדוש ברוך הוא שלא לעלות להר הבית" . טיפש ! מתי כבר תבין שהימין מזיק לעצמו יותר מכל השמאל. גם קול חי צריך להפסיק לתת לו את הבמה המכובדת הזו. חולה נפש מקומו בגהה.