מנהל סמינר ירים משה: העירייה לא נותנת לי לפתור את בעיית האפלייה

צבי הורביץ 1 Comment on מנהל סמינר ירים משה: העירייה לא נותנת לי לפתור את בעיית האפלייה
10:04
30.04.24
בצלאל קאהן ודוד חכם No Comments on אלוף במיל' זיו: "המזח הוא הישג אסטרטגי לחמאס"

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

ברשימת הסמינרים שלא התחילו את הלימודים כסדרם, נוסף גם הסמינר הספרדי ירים משה בשכונת מקור ברוך בעיר.

הסמינר הקיים כבר למעלה מעשור התחיל בדירה בתוך בנין מגורים. לפני 3 שנים הורי הבנות והתלמידות עמדו בפני משבר צפיפות כשבדירת 80 מ״ר ארבעה כיתות לימוד ל-180 תלמידות. ההורים לפני יציאתם להפגנות ושביתת לימודים התייעצו עם מנהל המוסד יהודה בלול, הוא הבטיח להם לסדר מול הרשויות ולשכת החינוך העירוני במטרה למצוא פתרון.

לאחר שנה של תירוצים יהודה קיבל את ההבטחה הנכספת, מבנה המיועד למוסד חינוכי ברחוב ירמיהו יעבור לרשות הסמינר. בניגוד להבטחות, בשנתיים האחרונות אין התקדמות. המבנה נשאר פנוי והתלמידות לומדות בדירת מגורים ללא תנאים מינימליים.

בתחילת שנת הלימודים, אישר המנהל לתלמידות ולהורים לצאת להפגין. שעתיים ישבו כל התלמידות בכניסה לכיכר ספרא בכניסה ללשכת ראש העירייה ברקת וסגן ראש העירייה צבי כהן שהוא מחזיק תיק החינוך – שלא שמע את צעקתם, משום שהוא נופש כעת בצפון הארץ.

מנהל הסמינר יהודה בלול אומר בשיחה לאתר קול חי: "אני רואה את האפליה בירושלים, את 21 התלמידות ששובצו בסמינר שלא רוצים לקבל אותם. יש לי פתרון יש לי תרופה למחלה אבל ידיי כבולות, לא נותנים לרופא לרפא את המחלה.

הסכמתי הפעם לתת לתלמידות לצאת להפגין כי בעבר האמנתי להבטחות של ח״כים עסקנים ואישי ציבור. כיום אני לא מסתפק בהבטחות בעל פה אלא דורש הבטחות כתובות וחתומות. אני רוצה מעשים בשטח אחרת נשבית את הלימודים בדירת המגורים ונעבור ללמוד ברחבת העירייה".

הפגנת הורים עיריית ירושלים

תגובת עיריית ירושלים

ילדי וילדות מוסדות ירים משה בכל הגילאים, נמצאים במבנים עירוניים תקניים, זאת לאחר שהעיריה באמצעות אגף מנח״ח לקחה אחריות למתן מענה הולם לצרכי החינוך של כלל ילדי העיר מכל האוכלוסיות.

בשל ביקוש גדול הקיים לבית הספר, ולמול חוסר במבנים נוספים, נעשים מאמצים להרחבת המבנים הקיימים וכן להקצאה אפשרית לבניה עתידית. העיריה מחוייבת לכלל המוסדות ולכל התלמידים ופועלת בהתאם לצרכים הקיימים בכל רחבי העיר. לצערינו המוסדות דחו מספר פתרונות להקצאה אפשרית ואנו פועלים לפתרונות חלופיים לטווח הארוך.



1 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    הסמינר הזה הוא לא סמינר, הוא גורם רק לסבל,
    במודע ובלא מודע,
    בנות נשברות שם נפשית,
    וחוזרות הביתה מתוסכלות ,
    צריך שמישהוא ייקח את המושכות לידיים ויטפל בעינינים שקורים שם,
    אני למדתי שם לפני כמה שנים ויש לי סוג של טראומה ,
    רציתי שם מאד משהו מסוים , ואמרו לי לעשות כמה דברים בשביל זה,
    השפלתי את עצמי עד עפר, וגיליתי שבסופו של דבר לא קיבלתי את מה שרציתי וזה בעצם המטרה שלהם ללמד אותך ולהראות לך שלא שווה להתעסק איתם, אותו דבר עם הסמינר הם מרימים את האף שלהם על משפחות טובות ותוקעים אותם בלי סמינר אחרי מלא דברים שהם אומרים להם לעשות,
    אני לא מתכוונת חס ושלום לרכל עליהם, זה פשוט לתועלת הכלל,
    ואם יש מישהו שיכול לקחת את המושכות לידיים ולעשות עם זה משהו והיה זה שכרי ,
    אני אדע שבזכותי לא התעללו בעוד בנות,
    תודה מראש לכל המסייעים במלאכה!