ליצמן בראיון חגיגי: "היה טוב יותר אם הייתי צריך לריב כעת עם גפני?" • האזינו

    דוד לזר 2 Comment on ליצמן בראיון חגיגי: "היה טוב יותר אם הייתי צריך לריב כעת עם גפני?" • האזינו
    0:01
    26.04.24
    הרב אייל אונגר No Comments on ניצול החיים – ההכנה הטובה למתן תורה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    היסטוריה נרשמה היום (רביעי) בכנסת ישראל. סגן שר הבריאות יעקב ליצמן, עלה על דוכן הנואמים ונשבע אמונים לממשלת ישראל ובכך הפך לראשונה לשר הבריאות הרשמי – לקול מחיאות הכפיים של כל חברי המשכן.

    הערב, ליצמן העניק ראיון חגיגי ב'מהדורה המרכזית' עם אבי מימרן ב'קול חי' וכבר בראשית הריאיון הוא לא הבין את שאלת המראיין "איך היה להתרגש היום בכנסת?", הוא נשאל וענה: "להתרגש? איפה ראית את זה? אני שמח על זה, אני שמח שאפשר לקדש שם שמים, אני עובד קשה כל הזמן, והתפקיד נותן אפשרות לעזור לאנשים ולחדש דברים".

    האם העובדה שגם החילונים הצדיעו לך היום – מעידה על יחסים חדשים בין חרדים חילונים?

    "אני חושב, שיש הערכה לנציגים שלנו בכל המקצועות, היו פעם הרבה קולות חילוניים שהגיעו אלינו, הפעם האחרונה איבדנו גם קולות פנימיים, אבל היו לנו קולות מבחוץ ויכול להיות שכעת זה פתח צוהר שנקבל עוד קולות בעתיד".

    "אני אשתדל לעשות מה שאני יכול לעשות, אני משתדל לעשות, אני עובד קשה מאוד, מה שאני יכול לעשות אני עושה".

    על ההיסטוריה בהחלטת מועצת גדולי ישראל של אגודת ישראל אמר ליצמן כי "אין כאן שינוי מסורת. צריך לשים את הדברים בפרופורציות, ההחלטה התקבלה בנסיבות הקיימות, זה לא סוד שלא רציתי להיות שר, בניגוד לאחרים שבעבר רצו, ואני רוצה להדגיש את זה, במקרה שלי, משרד הבריאות זה פיקוח נפש, זה לא תפקיד פופולארי, זה תפקיד שמציל חיים בכל 5 דקות, כל כמה דקות אנחנו מקבלים פנייה – לא בכל שעה, יש הרבה פניות וצרות שאנחנו מנסים להקל מאנשים, אני משתדל לעשות את המקסימום בכל מה שניתן לעשות לאנשים, ומכאן באה הפופולאריות והמחויבות שכולם מצפים ממך וזה מחייב אותי".

    "נזכיר לך, כי בעבר התנגדת לרצונו של הרב רביץ ז"ל לשמש כשר בממשלה", נשאל ליצמן על ידי מימרן, "אסביר את הדברים, גם היום התנגדתי למינוי של עצמי, הרי הייתי יכול להסכים מיד לשמש כשר ולא היה צריך את בג"צ, אבל אמרתי לא, הייתה לי החלטה של המועצת, שקבעה כי משרד הבריאות זה פיקוח נפש, ואם לא הייתי נכנס לתפקיד הייתי נאלץ לפרוש לגמרי", אמר ליצמן והוסיף, "היה יותר טוב אם הייתי צריך לריב כעת עם גפני על ראשות ועדת הכספים?".

    האם המועצת התירה את התפקיד רק כי מדובר במשרד הבריאות שזה 'פיקוח נפש? "אני לא יודע אם זה התר דווקא לשר הבריאות, הם הרי אמרו שזה בגלל 'הנסיבות הקיימות', לא חיפשו לי סתם תפקיד". ליצמן הוסיף בענינו של רביץ כי "לא ביקשתי שיתייעץ איתי, אלא זו החלטה של מועצת גדולי התורה.

    "ובמקרה של רביץ לא דרשתי אישור מהמועצת אלא אמרתי שלהחליט באופן אוטומטי זה בלתי אפשרי, אם המועצת של 'דגל' הייתה מאשרת לו – לא הייתי מתערב, ויש הבדל שאצלי באו ואמרו שזה פיקוח נפש".

    האם זה לא לגיטימי לקבל גם את אישור מועצת גדולי ישראל של דגל התורה להחלטה ההיסטורית הזו?

    "אתה בעצם מערער על מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל, 'אין להם זכות לגיטימית להחליט' אתה אומר בעצם. הם לא צריכים לשאול אף אחד, אני איש אגודת ישראל ואני כפוף למועצת של אגו"י, הם מנחים אותי ואני לא שואל שאלות, לא הייתי בתוך החדר של גדולי ישראל בזמן שהם החליטו, אני רק קיבלתי את ההחלטה".

    במה זה שונה מנושא הגיוס שהוחלט על ידי שתי המועצות יחדיו? "את זה שהמועצות יחליטו ביניהם, מה שצריך לעשות ביחד כמו נושא הגיור שיעשו ביחד, יש דברים שעושים ביחד ויש דברים שלא עושים ביחד, וזה לא שאלה שלי".

    מה יהיה מעתה עם הפגישות השבועיות שלך עם ראש הממשלה בנימין נתניהו?

    "נתניהו שאל אותי היום 'מה יהיה עם הפגישה שלנו?, אין סיבה לוותר עליה' ואמרתי לו אדרבה", ליצמן הוסיף ואמר כי "עד היום אני הייתי צריך את החתימה שלו והוא היה צריך את האצבע שלי".

    האם כעת אתה כן מדבר עם יאיר לפיד?

    "לא מכיר אותו, לא דיברתי אתו מעולם, ולא רוצה להכיר אותו. תראה, אני רוצה להיות אדם ערכי וחונכתי שאם יש מישהו שמרביץ לי ושובר את לי את הידיים ואת הרגלים ובנוסף מבזה אותי – לימדו אותי לעבור לצד השני של הכביש וזה בדיוק מה שאני עושה".

    ליצמן הוסיף כי "יש הבדל בין נתניהו ללפיד, נתניהו כבר קיבל מאתנו בקדנציה הקודמת את מה שהוא היה צריך לקבל. יש הבדל עצום. אבל לפיד, אם הוא יחזור בתשובה ויצביע בעד ביטול חוק הגיוס ואם הוא ייתן ללמוד תורה ויתמוך בביטול כל הגזירות – אז נשמח לקבל אותו".

    על סערת הסמינרים אמר כי "אני מתעסק רק בבריאות ולא בחינוך – יש שר החינוך ואפשר לדבר איתו על זה. אני לא אוהב שיתערבו לי בבריאות ואני לא רוצה להתערב לאחרים בחינוך".

    האזינו לראיון המלא:



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 2

      הוא התחייב לשמור על חוקיה של המדינה למרות שהוא כבר מושבע מהר סיני על חוקים הפוכים, הכל הצגה ????

      יכול להיות שהוא שיקר בפומבי פיקוח נפש חה חה חה
    2. 1

      אהבתי. אני מתייעץ עם רבנים שלו כמו, שהוא מתייעץ עם רבנים שלי….