האזינו: "חרדים לפריפריה" • "חיפה האדומה נצבעת בבורדו כהה"

ישראל פרייא | צילום: ויקיפדיה No Comments on האזינו: "חרדים לפריפריה" • "חיפה האדומה נצבעת בבורדו כהה"
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

את השבוע החדש בחרו ב"חרדים לפריפריה" לפתוח בבירת הצפון, חיפה. העיר שמתהדרת בקהילה חרדית ותיקה ומבוססת, ושזוכה לפריחה מחודשת בשנים האחרונות.

"40 אברכים חדשים נוספו לכוללים החיפאיים ב'זמן אלול'" – שיתף מיכאל אלפר, חבר מועצת העיר ונציג דגל התורה – "אין שבוע שלא מגיעות בו כמה משפחות אברכים להתגורר בעיר, כל מוסדות החינוך בעיר הכפילו ושילשו את עצמם בשנים האחרונות".

היישוב החרדי שהחל בשכונה הנחשלת חליסה, עבר שינויים עם השנים, וכיום, מרוכז בשכונות הדר, נווה שאנן, וקריית אליעזר. בשכונת הדר, ניתן להשיג דירות נאות בסכומים שנעים בין 500-700 אלף ש"ח. אם אתם באים עם דעות קדומות שמחשבות את מחיר הדירה לפי מספר החדרים, למיכאל אלפר יש הפתעה בשבילכם "בחיפה, מספר החדרים הוא לא פקטור לקביעת הגודל. אופי הבנייה והשכונות שונה מהמקובל, וניתן לראות דירה בת 2 חדרים, שהיא בגודל של 80 מ"ר".

הפרופסור משה לייבוביץ' -מי שמלווה במסירות את שיטוטי 'קול חי' בפריפריה החרדית- התקשה להסתיר את התפעלותו מהעיר והצהיר בחגיגיות כי : "חיפה, שזכתה לכינוי 'חיפה האדומה', נהפכת אט אט ל'חיפה בורדו-כהה…", לדבריו, האחראים להצלחה הם פרנסי העיר, ונציגיה הפועלים באחראיות ובמקצועיות.

אלפר סיפק נתונים מרתקים שיש בהם כדי ללמוד על הכוח החרדי בעיר "בבחירות האחרונות רצנו בחזית מאוחדת שס"ג, קיבלנו מעל ל10.000 קולות, זכינו לארבעה מנדטים, והפכנו להיות הסיעה הגדולה בעירייה". זווית מרתקת הוא הציג בנתון ש"מתוך 408 קלפיות בעיר, רק בשבע קלפיות לא נמצאו קולות לרשימתינו".

את הגילויים החדשים תיבל ד"ר לייבוביץ' באבחנתו החדה "בשקט ובעקביות, הופכת חיפה למרכז חרדי, וכיום מספר החרדים בעיר זהה למספרים של העיר אלעד ו'מגרד' את מניין התושבים בקרית ספר ובביתר. מלבד מה שאפשר ללמוד מזה על פריחתה של ההתיישבות החרדית בחיפה, זאת הזדמנות למשפחות לגור בעיר ואם, ובמחירים זולים בהרבה מהאלטרנטיבות".



0 תגובות