ארגון העיתונאים במחאה נגד אלימות משטרתית כלפי כתב חרדי

    חיים הלר | צילום: אילוסטרציה מאיר אלפסי 1 Comment on ארגון העיתונאים במחאה נגד אלימות משטרתית כלפי כתב חרדי
    17:38
    26.04.24
    אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    אלימות שוטרים הינה רעה חולה ומוכרת לכל מי שנטל אי פעם חלק בהפגנה כלשהי. לאחרונה אירעו מספר מקרים בהם הותקפו גם עיתונאים שבסך הכול ביקשו לבצע את מלאכתם נאמנה, בידי שוטרים.

    המקרה האחרון אירע בשבת האחרונה כאשר שוטר תקף באלימות את כתב הפלילים של בחדרי חרדים אלי שלזינגר בעת שזה השתתף בעצרת התפילה שנערכה בירושלים במחאה על פתיחת קולנע יס פלנט.

    בעקבות האירוע שיגר יו"ר ארגון העיתונאים בישראל, יאיר טרצ'יצקי, מכתב לשר לביטחון פנים גלעד ארדן, ובו הביע את מחאתו על אלימות משטרתית נגד עיתונאים.

    במכתב כתב יו"ר הארגון "בהפגנה שנערכה ביום שישי בירושלים שוטר היכה את כתב הפלילים והמשטרה של אתר "בחדרי חרדים", אלי שלזינגר, בעת שעמד לבדו על אי תנועה ומילא את תפקידו. שלזינגר ציין בפני השוטר שהתקרב אליו כי הוא עיתונאי, אך למרות זאת השוטר הדף אותו בחוזקה, קרע את חליפתו וקילל אותו".

    "אנו לא תופסים זאת רק כפגיעה אישית בעיתונאים אלו, בגופם ובחופש העיסוק שלהם, אלא רואים בכך גם אלימות שפוגעת במישרין בציבור הישראלי ובזכותו לקבל מידע אמין בנוגע לאירועים שעל סדר היום – מידע שיכול להגיע רק באמצעות העיתונאים שנמצאים בשטח בזמן אמת.

    "בהנחיה 9.9 של פרקליט המדינה, שעוסקת במדיניות הענישה בעבירות אלימות שבוצעו נגד עיתונאים, מצוין כי "בהתחשב בתפקידה החשוב של העיתונות בחברה הדמוקרטית, ובהתחשב בצורך לשמור על זכותם ועל יכולתם של עיתונאים לדווח על כל התרחשות באופן חופשי וללא כל חשש, יש מקום לבקש מבתי המשפט בנסיבות המתאימות להחמיר בעונשיהם של תוקפי עיתונאים". אנו כמובן מברכים על אמירות חשובות אלו של פרקליט המדינה, אך עושה רושם שמערכת אכיפת החוק אינה מיישמת אותן.

    "לשיטתנו, כל עוד לא תהיה ענישה נגד שוטרים על אלימות שנקטו כלפי עיתונאים וגינוי מפורש של התופעה מצד הממסד, היא לא תיפסק. לא נסכים שביטחונם של עיתונאים יהיה הפקר ושזכותו של הציבור לדעת תיפגע. אנו קוראים לך לנצל את סמכותך כדי לפעול לגיבוש נוהל מסודר ושקוף בנוגע ליחס לעיתונאים בעת מילוי תפקידם ולוודא כי הנהלים מבוצעים על ידי השוטרים בשטח."



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      מה עם אלימות כלפי אזרחים מה הדם של העיתונאים סמוק יותר