פשע שנאה חמור: רעולי פנים הציתו בית ושרפו תינוק פלסטיני

    בנצי לייזרוביץ | צילום: דובר 'בצלם' ודובר צה"ל 3 Comment on פשע שנאה חמור: רעולי פנים הציתו בית ושרפו תינוק פלסטיני
    0:01
    26.04.24
    הרב אייל אונגר No Comments on ניצול החיים – ההכנה הטובה למתן תורה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    חשש כבד להתלקחות המהומות עם הפלסטינים בגדה ובירושלים בעקבות אירוע פשע שנאה חמור שככל הנראה התבצע הלילה (שישי) בגדה.

    כוחות הביטחון חוקרים הצתה של בית בכפר דומא סמוך לשכם לפנות בוקר. בעקבות השריפה, נשרף למוות תינוק פלסטיני בן שנה. אמו ואחיו בן ה-4 נפצעו אנושות והוטסו במסוק לבית החולים שיבא. האב נפצע באורח קשה.

    מהחקירה הראשונית עולה כי השריפה שגרמה למות התינוק פרצה לאחר שרעולי פנים השליכו הלילה בקבוקי תבערה לעבר שני הבתים. השניים – ריססו על הקירות מחוץ לבתים את הכתובות 'יחי המלך המשיח' ו'נקמה'.

    662406_I

    מבית החולים תל השומר נמסר כי מצבם של אם התינוק שנספה ואחיו – מוגדר אנוש. האב נפצע קשה ופונה לסורוקה.

    בעקבות המקרה החמור,  צה"ל תגבר באופן משמעותי את כוחותיו ופרס באיזור שכם בניסיונות לאתר את המחבלים היהודים שביצעו את הפיגוע בדומא.

    דובר צה"ל תא"ל מוטי אלמוז אמר כי "זה אירוע חמור מאוד שיש לגנותו בכל תוקף, אני לא זוכר אירוע כה חמור בשנים האחרונות. זה פשע ולא במקרה קראנו לו אירוע טרור לכל דבר ועניין".

    כמו"כ הוסיף דובר צה"ל על פרטי המקרה, "קצת לפני ארבע לפנות בוקר, הגיעו שני רעולי פנים, שברו את החלונות וזרקו בקבוקי תבערה לתוך הבתים, שני הבתים הם מאוכלסים, אחד מהם במקרה היה ריק", לדבריו, "הקפצנו לשטח ארבעה גדודים ככוח כוננות ראשוני. הוקפצו שתי חטיבות בנוהל נכס לאומי שכעת בכוננות להגיע לשטח כי זה אירוע שעלול להשפיע על היציבות הביטחונית. היקף סדר הכוחות שהוקפץ נועד להיערך לאירועים מקומיים, כולל בהר הבית".

    662440_C

    מפקד מחוז ש"י, ניצב שלומי מיכאל, אמר בזירת האירוע כי "כל צמרת הפיקוד של המחוז נמצאת כאן, מדובר באירוע חמור ביותר. משטרת מחוז ש"י תפעיל את כל האמצעים העומדים לרשותה ואת היחידות המיוחדות של המחוז. אנחנו נעשה הכל בכדי לתפוס את אותם רוצחים".

    ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב לאירוע ואמר כי "אני מזועזע מהמעשה הנפשע והנורא הזה. מדובר בפיגוע טרור לכל דבר. מדינת ישראל נוקטת יד קשה נגד הטרור ולא משנה מי הם מבצעיו. הנחיתי את כוחות הביטחון לפעול בכל האמצעים העומדים לרשותנו ללכוד את הרוצחים ולהביאם בהקדם לדין. ממשלת ישראל מאוחדת בהתנגדותה הנחרצת למעשים נוראיים ושפלים שכאלה. בשם אזרחי ישראל אני מבקש להשתתף בצער משפחתו של עלי דוואבשה ולאחל החלמה מהירה לבני משפחתו שנפגעו".

    שר הביטחון, משה (בוגי) יעלון, הגיב לאירוע ואמר כי "ההצתה ורצח התינוק הפלסטיני עלי דוואפשה הלילה בכפר דומא הם פיגוע טרור קשה ביותר שאיננו יכולים לסבול, ואנו מגנים אותו מכל וכל. בשעה זו עושים כוחות הביטחון – מאמץ עילאי ללכוד את הרוצחים. אנו נרדוף אותם עד אשר נניח עליהם את ידנו".

    לדברי יעלון, "לא נאפשר למחבלים יהודים לפגוע בחייהם של פלסטינים ברחבי יהודה ושומרון, נילחם נגדם בחומרה ובכל הדרכים והכלים העומדים לרשותנו, ונפעל ביד קשה גם נגד שולחיהם וכלפי מי שמזין אותם. אין לנו כל כוונה להתפשר על כך. אלו מעשים המנוגדים לערכיה של מדינת ישראל, ואין בכוונתנו לאפשר לטרוריסטים להמשיך במעשיהם המתועבים".

    662421_C

    שר החינוך נפתלי בנט אמר כי הצתת הבית בכפר דומא היא "לא פשע שנאה, ולא 'תג מחיר' – זהו רצח". בנט קרא לכוחות הביטחון "לפעול בנחרצות להגיע לרוצחים על מנת להענישם במלוא חומרת הדין".

    כמו"כ אף יו"ר האופוזיציה, ח"כ יצחק הרצוג, גינה את האירוע ואמר כי "מותו של התינוק ושריפת הבתים הם אסון נורא. זה טרור לכל דבר מהסוג הגרוע ביותר". הרצוג השווה את האירוע ל"מקרה אבו חדיר שחוזר על עצמו ומחייב אותנו ללבוש שק ואפר".



    3 תגובות

    מיין תגובות
    1. 2

      אני תוהה אם הרצוג האידיוט והמגעיל יודע משהו חוץ מלדבר? (שגם זה כמעט אינו יודע…)

    2. 1

      פתאום כלום צועקים מה קרה השתגעתם, למה כשיש פיגוע כמעט ולא קורה כלום.!!!!!!!!!