דרעי: "מעדיף לוותר על הרטרואקטיבי ולקבל כסף בלי תוכניות חיסכון"

    דוד קורצוייל No Comments on דרעי: "מעדיף לוותר על הרטרואקטיבי ולקבל כסף בלי תוכניות חיסכון"
    13:08
    26.04.24
    אבי יעקב No Comments on "שיר השירים": הרב שלמה רוזנשטיין ונפתלי קמפה מתכוננים לשבת חול המועד | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    יו"ר ש"ס ושר הכלכלה אריה דרעי שוחח הלילה עם אבי מימרן במהדורה המרכזית של קול חי ואמר למאזינים כי הוא "מזכיר שעל פי הטבע היינו אמורים להיות באופוזיציה ולהמשיך להילחם בלפיד וגזרותיו. משמיים אנו יושבים ודנים על כל סעיף בהסכם קואליציוני, ולפיד רץ לקווי נייעס להתראיין".

    בנוגע לקצבאות הילדים אמר דרעי כי "התעקשתי שגובה הקצבאות יחזרו לגובה של 2012 שגם זה לא גבוה במיוחד. בזמן החתימה שריינו את הקצבאות שיתחילו בחודש מאי שאז חתמנו על ההסכם. כעת שהייתה בעיה תקציבית אני הסכמתי לוותר על הרטרו אטקטיבי, ובאוצר גם הסכימו לזה.

    מצד שני יש חלופה של 50 ש"ח לתוכנית חיסכון יביא לכל בחור או בחורה הרבה כסף לקראת החתונה, שאז מרוויחים את הרטרואקטיבי. היו צדדים לכאן ולכאן ולכאן".

    האם יש ערבות לדבר?
    אנחנו הולכים לעשות את זה בחקיקה. אבל תמיד יכול לבוא שר ולמחוק הכל. אנחנו עובדים כל שבוע על תיקונים, שבוע אחרי שבוע.

    דרעי הפתיע ואמר בגילוי לב כי גם הוא וגם גפני בעד ההצעה השנייה להחזיר את הקצבאות למחיר של 2012 ומחודש נובמבר. "יש מי שרצה חלופה אחרת, כל אחד חושב לטובה, לכן למרות שחשבנו שהיא החלטה עם חסרונות אנחנו לא מתעקשים".

    בהמשך התייחס דרעי לסיפור של מע"מ 0 ולאיום הש"סי לפרוש מהקואליציה אם לא ימצא פתרון שמניח את הדעת.

    לפני סיום הוא נשאל על היחסים של גפני וליצמן, ואיך הוא מסתדר עם הדעות המנוגדות.

    בסיום המהדורה המרכזית נערך מדגם טלפוני שערך קול חי בשאלה האם טוב יותר יהיה להעלות את קצבאות הילדים כפי שהיה בשנת 2012 ורק מחודש נובמבר, או להקים לכל ילד בישראל קופת חיסכון שתיפרע בהגיעו לגיל שמונה עשרה ולקבל מחודש מאי.

    התוצאה הייתה שלוש מאות שבעים ואחד מאזינים הצביעו בעד השבה של הקצבאות כבר כעת, ורק כשישים מאזינים הצביעו בעד ה'קמת קופת חיסכון על ידי משרד האוצר. המדגם נערך באמצעות המוקד הטלפוני של קול חי אליו חייגו מאזינים.

    האזינו לשיחה המלאה



    0 תגובות