לשכת גפני: בזכותו – שכרם של 150 אלף עובדים במשק לא ייפגע

יוסי אשר No Comments on לשכת גפני: בזכותו – שכרם של 150 אלף עובדים במשק לא ייפגע
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

כמאה וחמישים אלף עובדים בתעשייה בישראל לא ייפגעו בשכרם, בפי שהיה אמור לקרות בהיקף של כאלף שקלים לעובד בשכר החודש האחרון, וזאת לאור התערבותו ופעילותו של יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני אשר התערב בשבועות האחרונים ופעל מול שר האוצר משה כחלון ושר הכלכלה אריה דרעי, על מנת לאשר בדחיפות את תקנות מס ההכנסה הנוגעות לעובדים בעבודה במשמרות, ולהאריך את תוקף התקנות, עד ל31 לדצמבר 2016.

יצוין כי מדובר על תקנות אשר פג תוקפן ושר האוצר לא חתם על הארכתן, ובעקבות כך עובדי המשמרות בערב ובלילה אשר זכאים לזיכוי מס של עד 15% משכרם, אמורים היו להיפגע מכך.

התקנות המתחדשות מעת לעת אמורות היו להתחדש בסוף חודש יולי, לאחר שבינואר האחרון פקעה תוקפן אך ועדת הכספים סייעה בפתרון הנושא ובהארכת התוקף עד חודש יולי. לאחר שהתאחדות התעשיינים הביעו בפני יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני את החשש כי התוקף של התקנות עומד לפוג ויתכן שלא יאריכו אותן, פנה ח"כ גפני לרשות המיסים על מנת להאריך אותן מיידית. למרות התנגדויות שהעלו ברשות המסים ובאגף התקציבים לאור העלויות של התקנות, ח"כ גפני לא ויתר ודרש בועדת הכספים שוב ושוב שלא לפגוע בעובדים ולהמשיך בתקנות אלו כפי שהיה עד כה.

בשלב מסוים הודיעו חשבים במשרדי רואי חשבון לח"כ גפני כי לא יוכלו להעניק את ההטבה לעובדים עבור חודש יולי, במידה והתקנות לא יאושרו עד ה16 לחודש, וגפני ביקש מהם להמשיך ולהעניק את ההטבה, כאשר הוא מצידו התחייב לאשר את התקנות עד סוף מושב הכנסת בועדת הכספים. ואכן, היום, היום האחרון במושב הכנסת הנוכחי, המשיך להפעיל ח"כ גפני לחץ על שר האוצר כחלון לאשר את התקנות, לאחר מכן גם שר הכלכלה אריה דרעי אישר את התקנות, וח"כ גפני כינס את הועדה בשעות הצהרים ואישר את הארכתן, וכך למעלה מ150 אלף העובדים בתעשיה, לא ייפגעו בשכרם.



0 תגובות