פשרה בקצבאות: מה אומרים הפרשנים?

    דוד קורצווייל No Comments on פשרה בקצבאות: מה אומרים הפרשנים?
    0:01
    26.04.24
    הרב אייל אונגר No Comments on ניצול החיים – ההכנה הטובה למתן תורה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    שר האוצר משה כחלון סיכם עם הנציגות החרדית על הגדלת קצבאות הילדים כמסוכם, תוך סיכום על הפקדת 50 שקלים בחודש לחיסכון, לכל ילד על גיל 18.

    על פי הדיווח של לילך ויסמן בגלובס, "הסכום שדרש ליצמן ינתן במלואו, רק ייפרס באופן שונה. על-פי הסיכום עם האוצר, במקום להעניק קצבאות ילדים בסכום של 170 שקל, יוענקו קצבאות בגובה של כ-120 שקל, ואילו 50 שקל יופקדו לכל ילד כקופת חיסכון. מבחינת ליצמן אין בכך שוני ממה שדרש, ואילו האוצר מרוויח את פריסת התשלומים. עם זאת, במסגרת ההבנות עם האוצר, תשלומי הישיבות יכן יוחזרו רטרואקטיבית ממאי 2015".

    ההסכמה, כך וייסמן, "תאפשר להתקדם בהליכי אישור התקציב ולהביאו להצבעה בממשלה כבר בשבוע הבא, אולם ההליכים הבירוקרטים שמלווים הגשת הצעת חוק ממשלתית, יחד עם הרצון להעניק לשרים זמן לעיין בחוק התקציב לפני ההצבעה, גוררים את ישיבת הממשלה לאישור התקציב ליום חמישי הבא".

    העיתונאי צבי זרחיה בדה מרקר כתב כי "לפי שעה לא סוכם אם החיסכון לכל ילד יופקד בקופת הביטוח לאומי או בחשבונות בנק אישיים לכל ילד. בכל רבעון יקבל כל ילד מכתב מהמדינה ובו פירוט ההפקדות החודשיות שנצבר עבורו. השגת הסיכום סוללת את כינוסה ביום ב' של הממשלה לצורך אישור התקציב ל-2016-5. המהלך צפוי לחסוך כ-1.6 מיליארד שקל, מתוך הוצאה צפויה של 2.6 מיליארד שקלים בגין העלאת קצבאות הילדים".



    0 תגובות