פולמוס הגיור: הרבנים רוזן ואייזנשטיין: "זריית חול בעיניים" • האזינו

    דוד לזר 2 Comment on פולמוס הגיור: הרבנים רוזן ואייזנשטיין: "זריית חול בעיניים" • האזינו
    10:05
    26.04.24
    הרב אריאל שחר No Comments on קדושת חול המועד \\ הרב אריאל שחר

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    היום (ראשון) עתידה הממשלה לאשר את חוק הגיור וכפי שנחתם בהסכם הקואליציוני עם המפלגות החרדיות.

    הבוקר ב'מדברים אקטואליה' עם בצלאל קאהן ודוד חכם ב'קול חי' אמר הרב ישראל רוזן, דיין לשעבר בבית הדין לגיור כי "לא מדובר בביטול החוק אלא בזריית חול בעיניים".

    "אני בשעתו הבעתי את דעתי נגד ההצעות שהיו בעבר משום שזה בלתי אפשרי לעקוף את הרבנות הראשית וצריך תיאום, וזה היה בקדנציה הקודמת. בהסכם כעת פורסם על ביטול החוק – אבל אין זו האמת – כי כאן מדובר בחוק חדש, זו זריית חוק".

    "החוק כעת הוא חול בעיניים כי גם כעת רב עיר או רב אזורי יוכלו להקים בית דין לגיור – אבל הוא יצטרך את אישור מועצת בתי הדין הראשית, ואני לא מבין בשביל מה צריך את מועצת הרבנות הראשית – הרי למה לא נשיא בתי הדין?".

    לדבריו הצטרף הרב נחום אייזנשטיין שתקף את החוק שאמור לעבור היום ואמר כי "אני נגד החוק כי כל חוק כזה יקרב גויים לארץ ישראל בצורה לא ישרה ונכונה".

    האזינו לדיון המלא:



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      א. שאלה מוסרית. הרי זה אותו הרב אייזנשטיין שהיה שותף (על הדילים, פעם אחרת…) להושבת הרב אריה שטרן על כס הרה"ר לירושלים. האם הוא צריך שנזכיר לו את הנאמר בחז"ל בקשר לפרשתנו על "…העושין מעשה זמרי ומבקשים שכר כפנחס" ? ב. שאלה פרקטית. על מי הרב אייזנשטיין מנסה להשפיע האם על הח"כים של "הבית היהודי" שהם ממילא יתנגדו לחוק, או על הח"כים החרדיים שמקבלים את ההנחיות ממועצת גדולי התורה (שכמובן לא כפופים למרותו של הרב אייזנשטיין) ?