יוג'ין קנדל פורש: "למשפחה שלי נמאס לראות את הפרצוף שלי בעיתון"

    דוד לזר | צילום: אסף לב; יח"צ No Comments on יוג'ין קנדל פורש: "למשפחה שלי נמאס לראות את הפרצוף שלי בעיתון"
    17:38
    26.04.24
    אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ראש המועצה הלאומית לכלכלה, יוג'ין קנדל, החליט לפרוש מתפקידו אחרי שש שנים. קנדל טרם הודיע זאת באופן רשמי, אך הוא מתכוון לפרוש בחודשים הקרובים. בסביבתו מדגישים שאין למהלך קשר למתווה הגז.

    "אני מודה שלא פשוט בימים האלה להיות במצב שבו אני נמצא, שאתה עוסק בנושא שהוא כל כך אמוציונלי וכל כך נושא לדיון ציבורי. ברצוני להגיד לכם שלמשפחה שלי נמאס לראות את הפרצוף שלי בעיתון, וגם לי", כך אמר קנדל מוקדם יותר השבוע.

    על פי ההערכות, לפי שיפרוש קנדל ירצה לסיים את ההליכים העיקריים של התקציב, ולחכות עד להכרעה בטיפול בסוגיית הגז. רק לאחר שדברים הללו יסגרו הוא יודיע באופן רשמי על תאריך פרישה.

    כבר למעלה מחצי שנה שנשמעים דיבורים מכיוונו של קנדל על כך שהוא חייב לסיים את הנושאים העומדים על הפרק במשמרת שלו, כי עברו שש שנים והוא כבר רוצה לסיים את התפקיד.

    מור גלבוע, מנכ"ל מגמה ירוקה הגיב ואמר כי "התפטרותו של יוג'ין קנדל מלמדת אותנו שספינת שודדי הגז הטבעי של נתניהו שוקעת אל המצולות והפיראטים, אדריכלי מתווה שוד הגז, נסים על נפשם. בליל שני האחרון נדחתה ההצבעה במליאת הכנסת על מתווה הגז הטבעי אחרי שנתניהו הבין כי לא יצליח לגבש רוב למתווה המפוקפק שמרושש את אזרחי ישראל מהאוצר הלאומי שלנו שנאמד בסכום הבלתי נתפס של אלף מיליארד ש"ח".

    "מה שמשבש את מהלכיו של נתניהו זוהי המחאה הציבורית האדירה שאינה אדישה לשוד הגז ושהוציאה אלפים לרחובות במוצ"ש האחרון ותוציא אלפים רבים נוספים במוצ"ש הקרוב".

    "הגז הטבעי הוא הזכייה ההיסטורית שלנו בלוטו משאבי הטבע. המתווה שמציע נתניהו לא קובע פיקוח על מחירי הגז באופן שיוכל באמת להוזיל לנו את חשבונות החשמל, לחזק את התעשייה המקומית, להוריד את יוקר המחיה ולהפחית את זיהום האוויר. המתווה משרת את האינטרסים של יצחק תשובה, שלדון אדלסון וטייקוני הגז במקום לדאוג לרווחה הכלכלית והחברתית של אזרחי ואזרחיות מדינת ישראל בהווה ובעתיד".



    0 תגובות