טיול שבועי עם קובי פינקלר: קדושה בצפת • חלק השני

    כתב וצילם: קובי פינקלר No Comments on טיול שבועי עם קובי פינקלר: קדושה בצפת • חלק השני
    23:02
    01.05.24
    אבי יעקב No Comments on מקסימום איכות במינימום מחיר: טיולי בין הזמנים זה מקס סטוק

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    גרם מדרגות אדיר (צריך הרבה כושר  בעיר זו..) מחלק את העיר העתיקה לשני חלקים. כל מה שמצפון לו נכלל ברובע היהודי. בכניסה לרובע מבנה ישן מנוקב בכדורים "זה עוד מימי מלחמת העצמאות ונשאר לזכר" אומר זאב פרל המדריך "אוי לו לראש העיר שיעז להסיר את הסימנים הללו" הוא מוסיף. וזהו אכן סימן ההיכר הבולט היטב בשטח. מכניסות רבות ניתן להיכנס לרובע היהודי העתיק.

    נכנסנו דרך השוק. דרך גרם מדרגות צר נכנסים, לאחד מעשרות בתי הכנסת הקטנים הפזורים ברחבי העיר.

    ראש העיר, אילן שוחט מספר לנו כי בשלוש השנים האחרונות נוספו לה, לעיר 45 מלונות בוטיק מסוגים שונים ומגוונים. תוסיף לכך את כל בתי העסק הנלווים להם, כמו מסעדות, בתי קפה, אמנים וגנים ותקבל מהפיכה של ממש.

    כבר בפאתי העיר נכנס לתוך קדושת הימים שעברו ל"פארק עמק התכלת" שאותו חוצה נחל ביריה. הפארק, משתרע על כ-580 דונם במבואות הצפוניים של צפת, ובו מעיינות ובוסתנים לנוכח נוף הר מירון הנשקף כמעט מכל פינה.

    תכלת

    אחרי הטבע לאמנים ולאמנות. בגלריה כנען תמצאו אריגים עבודת יד.

    חמישה נולים לאריגת שטיחי קיר, טליתות, חופות, כיסוי חלות ופריטי יודאיקה נוספים וכן חפצים לבית והזמנות מיוחדות, נותנים את ההרגשה היהודית שאותה נראה אחר כך בכל פינה. תמיר, מדגים לנו כיצד יוצרים טלית  בעזרת פעולות מכניות של היידיים והרגליים. אין  כמו יצירה מעשה ידי אדם . ניתן לערות סדנאות במקום.

    unnamed (1)

    לא הרחק משם חצר הגפן ומולו הגלריה היהודית. אל מול נוף הרי מירון והרי הגליל, מסעדה חלבית כשמרתף יין עשיר מביא את הניחוח והארומה המיוחדת של צפת.

    אמרנו יין? סרנו בתוככי העיר העתיקה ליקב אבוהב אחד המשובחים כאן הוא  פלגא 2011 – 50% קברנה פרנק 50% מרלו. יין משובח ביותר שהתיישן כ-18 חודשים בחבית ו 18 חודשים בבקבוק.

    כל היינות של אבוהב מתיישנים כ-18 חודשים בחבית עץ אלון צרפתי "ונשמרים בקדושה" במרתף יינות עתיק בן 600 שנה שהתגלה בהשגחה פרטית.

    unnamed (2)

    היינות מיוצרים על טהרת עבודת היד החל מדריכת הענבים ועד למילוי הבקבוקים ע"י יהודים יראי שמיים. ואכן, היקב הזה טומן בתוכו סיפור מופלא במיוחד: במהלך שיפוץ נכס בצפת התגלה כמעט בשלמותו יקב עתיק. הבעלים שיפץ אותו והחזיר אותו לחיים. יקב הבוטיק מייצר כ 15,000 בקבוקים בשנה שחלקם מיוצאים ללקוחות בעולם.

    והיכן לנים?

    איך אמר לנו ראש העיר? בתוככי העיר העתיקה נפתחו 45 מלונות בוטיק. אחד מהם המשלב גם בית קפה וגם מסעדה הוא בית יוסף, המגלם את המהות של צפת. חינה של צפת נובע מבתי האבן העתיקים שלה הגלופים במדרוניה, משיחי הבוגנויליאה וגביעי הפרחים הוורודים שלהם, משתיקת הריה שומרי הסוד, מחצרותיה החבויות צומחים שריגי הגפנים ופריחת עצי הרימון  והתאנה נראית מכל עבר.

    unnamed (3)

    הצימרים של בית יוסף הם דירות משופצות ומשודרגות שלפנים היו דרות בהן משפחות, ולכן תמצאנה משפחות שלמות בהן די מקום לשהייה נוחה. אין שם את הדאגה והסיבוך הכרוכים בבית מלון, באיתור חדרים סמוכים זה לזה או בהתרוצצות ילדים במסדרונות. כל אחד מבתי האירוח מצויד בטלויזיה שטוחה ויש בו שטח נרחב למשחקי ילדים. בחלק מהצימרים של בית יוסף יש מקום לארבע עשרה נפשות.

    ולצד כל אלו הוקם בפינת מדרחוב ירושלים קפה בית יוסף במרכז העיר עתיקה. אוכל חלבי משובח, אוירה ואוירה, כשר למהדרין.  המון טבע ובעיקר חינה של צפת.   077-481-4546

    unnamed

    לעמוד בין השמשות  בערב שבת או יום חול של תחילת הקיץ, לשמוע את ענפי העצים כשהרוח מפזזת ביניהם אומרים שירה, למול הר מירון הטובל בירוק ובגווני הזהב של השמש השוקעת במרחקים, זו הרגשה עילאית של קדושה.



    0 תגובות