האשמות שווא? נתוני ועדת הבחירות: 311 קולות פסולים ל'יחד'

שמואל וייס 4 Comment on האשמות שווא? נתוני ועדת הבחירות: 311 קולות פסולים ל'יחד'
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

בתכנית 'הקבינט' ברדיו קול חי עם בנימין ליפקין נחשף הערב כי על פי הנתונים שסיפק יהודה אבידן, סגן יו"ר ועדת הבחירות המרכזית לכנסת ה-20, מספר הקולות שהוטלו למפלגת יחד בקלפיות ברחבי הארץ בבחירות האחרונות ונפסלו, עומד על 311 קולות בלבד.

כזכור, אלי ישי ומקורביו האשימו בשבוע האחרון כי 14,000 קולות שהוטלו למען מפלגת 'יחד' בראשותו בבחירות האחרונות נפסלו על ידי פעילי ש"ס, מה שגרם לכך ש'יחד' לא עברה את אחוז החסימה. ישי אף הודיע כי יגיש בעקבות כך ערעורים על חוקיות הבחירות.

בנוסף, חשף אבידן, שכיהן בועדת הבחירות המרכזית מטעם ש"ס, כי מספר הקולות הפסולים שקיבלה ש"ס היה גבוה בהרבה למעשה מזה שקיבלה יחד, כאשר במקרה זה מדובר על 893 קולות פסולים.

אשר מדינה, ממנהלי מטה ההסברה של ש"ס בבחירות האחרונות, אמר בתכנית בעקבות הנתונים מועדת הבחירות, כי הדבר דומה להתנצלויות בגודל בול המופיעות בעיתון שבוע לאחר פרסום כותרת ראשית התוקפת גורם כלשהו ללא הצדקה.

לדברי מדינה, "ש"ס עברה רדיפה מתחילת מערכת הבחירות. יחד ניהלה קו של שקר לכל אורך הדרך, ואני לא רוצה להזכיר את בקבוק התבערה המסתורי שהושלך לעבר תומכיו של ישי, ולבסוף התברר כי מדובר כנראה בגורמים מתוך מפלגתו".

אליעזר שולמן, עורך משנה בעיתון 'משפחה', הגיב גם כן בתכנית לנתונים: "קמפיין הנרדפות של אלי ישי היה נשמע בסקרים טוב מאוד", אך כעת עליו להודות ביושר שלא היתה רדיפה.

שולמן הוסיף: "אני מאמין לישי שהוא יילך כעת על תנועה חוץ-פרלמנטרית, יבנה מערך, וינסה להתמודד פעם הבאה, בבחירות המוניציפליות או הארציות".



4 תגובות

מיין תגובות
  1. 4

    כל מה שקורה בעולם- ובזה אתם מתעסקים??? בהכפשות ולשוה"ר????
    הלוווווווו להתעורר!!!!

  2. 3

    פפחחח….. יהודה אבידן הבהק ושותפו של דרעי. הגיוני מאד שהוא ממציא אי אפשר לסמוך עליו! שס זייפו את הבחירות!! יחד היו אמורים לעבור!! עוד ספין של שס!
    פושעי אוסלו לדין!!!

  3. 2

    אין מה לעשות תמיד רק ש"ס אשמה בכל מה שקורה וגם אם בכל פעם רואים שהמציאות באמת אחרת, אז אולי הגיע הזמן שנפסיק כבר לנבור בנושאים האלה.

  4. 1

    בקלפיות באזורים החרדיים היתה עליה של מאות אחוזים במספר הקולות הפסולים בהשוואה לבחירות 2013. אנשי התקשורת מוזמנים לבדוק זאת אובייקטיבית בנתונים הארציים של ועדת הבחירות המרכזית, ולהוות דוגמה לתקשורת חוקרת ומבקרת ולא לתקשורת שמהנהנת בראשה לאנשים פוליטיים. רק בירושלים בני ברק מודיעין עילית ואשדוד היו 7000 קולות פסולים בקלפיות חרדיות (מול 1000 קולות פסולים בבחירת 2013). עד שלא יתברר ממה נובעת הכמות הבלתי נורמלית של קולות פסולים באזורים החרדיים בבחירות 2015 (פי 5 מהממוצע הארצי!!), לא ניתן להתעלם מחשד להטיית הבחירות לטובת ש"ס, כשאנשי ג' הם קבלני הביצוע.