דעה • יחסי אובמה ונתניהו? – פאסה! לא רלוונטי! // נחמן ויינברג

    נחמן ויינברג No Comments on דעה • יחסי אובמה ונתניהו? – פאסה! לא רלוונטי! // נחמן ויינברג
    17:19
    03.06.24
    eng
    20:03
    03.06.24
    אבי מימרן No Comments on בכיר השב"כ לשעבר: "הסיכויים לעסקה קלושים מאוד"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    אובמה הולך בשנה הקרובה הביתה, הוא נשיא צולע. הוא נמצא בסוף הקדנציה שלו, כשגם בקונגרס וגם בסנאט יש יתרון ברור ליריביו. הוא נכשל בכל התחומים והמישורים, נשיאותו נחשבת לאחת הגרועות בארה"ב. שלא לדבר על שלל הטעויות והנזקים שהוא עשה לבנות הברית של ארה"ב במזרח התיכון.

    טוב, הוא גם קצת הצליח – בזמנו נתפס בן לאדן ומתפתחים היחסים עם קובה.. ישראל בזמנו ביצעה הקפאת בנייה ונכנסה לשיחות אינטנסיביות עם הפתח, וקיבלה טרור.

    את אבו מאזן, החמאס ניסה להפיל ולחסל, ומי שהציל אותו היה השב"כ הישראלי. אובמה הוא פרו מוסלמי, אבל לא סתם פרו מוסלמי, עם נטייה לתמוך באסלם הקיצוני. והוא התנהל במגמתיות ברורה כלפי ישראל לאורך כל תקופת נשיאותו הראשונה והשנייה.

    בכלל, התאוריה של ארה"ב לקדם אצל הערבים דמוקרטיה, גם המליכו בעזה את החמאס ובמצרים את מורסי, וגם גרמו להפיכות ואי יציבות במדינות המוסלמיות באזור. גם בנושא האירני מתברר כי נתניהו צדק בכל אזהרותיו, ולולי נתניהו, אובמה היה כבר סוגר הסכם פשרני עם משטר האיתולות הקיצוני ומוביל את כל האזור למרוץ חימוש גרעיני. כאשר נאומו של נתניהו בקונגרס, היווה את אחד מנקודות הלחץ הקריטיות בנושא, והוא אף נתמך ע"י מדינות מוסלמיות מובהקות, כמו סעודיה וירדן.

    מי זוכר בכלל, שרק החודש הנשיא בתימן הודח ואירן הרחיבה את שליטתה שם, במקביל להעמקת אחיזתה בעירק. וזה עוד לפני שברורה המשמעות של המלך הסעודי החדש.

    אגב, לצפון קוריאה יש נשק גרעיני, כבר מספר שנים, וזאת לאחר שארה"ב כשלה במניעתו, בגלל הקו הפייסני והוויתורים, שהובילה מול צעדי ההתגרות שנקטה צפון קוריאה.



    0 תגובות