רבבות בהלווית פוסק הדור מרן בעל ה'שבט הלוי' זצ"ל • כל העידכונים

    בעריש פילמר, דוד לזר 9 Comment on רבבות בהלווית פוסק הדור מרן בעל ה'שבט הלוי' זצ"ל • כל העידכונים
    11:35
    31.05.24
    אתר קול חי 1 Comment on הרב השיב בנחרצות כנגד ארגון 'כושרות': "לא לסמוך עליהם בכלום"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    למעלה מ-180,000 איש בראשות גדולי הדור השתתפו במסע ההלוויה של מרן פוסק הדור הגר"ש הלוי ואזנר בעל ה'שבט הלוי' מהיכל ישיבתו 'חכמי לובלין' בשכונת 'זכרון מאיר בבני ברק', לעבר בית הקברות 'זכרון מאיר'.

    בהלוויה השתתפו מרנן האדמו"רים מויז'ניץ, סלונים, תולדות אהרון, קרעטשניף, באיאן, פינסק קרלין, צאנז, דארג, נדבורנה, נדבורנה ביתר, מודז'יץ, הגר"ס הלברשטאם, ספינקא גני גד, הגרמ"ב זילברברג ועוד.

    עוד גדולי ישראל רבים שטרחו והגיעו להלוייה כמו הגראי"ל שטיינמן, הגר"ח קנייבסקי, הגר"נ קרליץ, הגר"ש אוירבך, הגר"ר אלבז, גאב"ד י-ם הגרי"ט וייס, הגרי"מ לאו ובנו הגר"ד, הגרמ"צ ברגמן.

    האדמו"ר מגור הגיע מוקדם יותר להיכל ישיבת חכמי לובלין והשתתף בעת אמירת פרקי התהילים.

    20150404142510

    בהיכל ישיבת 'חכמי לובלין' הספיד בנו בכורו, הגאון רבי חיים וואזנר בעל מחבר ספר מחשבת הלוי. כמו"כ הספיד גאב"ד העדה החרדית שהכתיר את בנו בכורו הגאון רבי חיים כממשיך דרכו ברבנות, בישיבה ובבתי ההוראה.

    כמו"כ הספידו גיסו ויד ימינו הרב אברהם שמואל גלבר שאף הזכיר את ממשיך דרכו בנו בכורו הגאון רבי חיים. כמו"כ סיפר יד ימינו כי דרך החיים של מרן פוסק הדור הייתה 'כולנו אהובים כולנו ברורים', שיהיה אהבה ואחווה בין כלל החרדים והקהילות.

    לאחר מכן הספיד בנו רבי בן ציון שאמר כי אחיו הבכור הגאון רבי חיים היה המקורב ביותר לאביו פוסק הדור, ועליו אפשר לומר: "חיים נתת לו אורך ימים'.

    בנו רבי בן ציון סיפר בהספד כי לפני כשנתיים וחצי שאל את אביו זצ"ל על גזירת הגיוס, "אבי ביקש ואמר לי 'בא שב לידי על הספה', לכשהתיישבתי בסמוך אליו הוא אמר לי 'יהודי לא יכול לגזור גזירות', שאלתי אותו שוב כמה פעמים את השאלה ושוב הוא ענה, 'יהודי לא יכול לגזור גזירות'. והנה בדיוק כעת", המשיך בנו לספר, "שהמצב נראה שנהיה טוב יותר – בדיוק כעת הוא נפטר".

    20150404111057

    בעת ההלוויה נחסמו הרחובות הסמוכים לבית העלמין וביניהם: הרב דסלר, בארון קלמן, הרב הלפרין, אור החיים, הרב מברטנורא, בית הלל, חזון משה, עזרא, נחמיה, גולומב,רבי עקיבא.

    20150404141947

    בסיום ההלוויה נחסמו הרחובות הבאים לטובת חניית אוטובוסים לפיזור הקהל : רבי עקיבא (בין השומר לירושלים), חזון איש (בין רבי עקיבא לנחמיה), נחמיה – עזרא, תחנת דלק פז קוקה קולה, דרור כחלון.

    20150404142510

    האחים האדמו"רים, האדמו"ר מתולדות אהרון ואחיו האדמו"ר מתולדות אברהם יצחק, ששמעו על פטירת פוסק הדור מרן הגר"ש וואזנר, ביצעו הערב התרת נדרים מיוחדת, עקב מנהגם, שהם לא נוסעים מחוץ לירושלים בחול המועד.

    כוחות גדולים של איחוד הצלה אבטחו רפואית את רבבות האנשים שיגיעו הלילה למסע הלוויה של הרב שמואל וואזנר זצ"ל שנפטר במהלך החג ויובא למנוחות הלילה בבני ברק.

    העיתון יתד נאמן לא יצא מחר וזאת כמנהגו מאז יסודו. עורכי העיתון ששאלו את הגראי"ל שטיינמן האם להוציא מחר עיתון ונענו בשלילה. לעומת זאת 'המודיע' וגם 'המבשר' יוצאים מחר כהרגלם.

    לפני כחודש הוא אושפז במצב קשה במחלקה לטיפול נמרץ בבית החולים 'מעיני הישועה' כשהוא מורדם ומונשם – וכאמור, אמש עלתה נשמתו הטהורה לגן עדן.

    20150404130637 (1)

    מרן הגר"ש זצ"ל נולד בב' באלול ה'תרע"ג, בווינה לר' יוסף צבי וואזנר ולרחל לבית שיף. בצעירותו למד אצל רבו רבי מאיר שפירא מלובלין בישיבת דחכמי לובלין והיה גם תלמידו של רבי שמעון מזליחוב.

    עלה לארץ ישראל לאחר חתונתו, קודם השואה והתגורר בתחילה בעיר הבירה ירושלים, שם למד אצל רבי יוסף צבי דושינסקי ואצל רבי שמשון אהרון פולונסקי.

    בסוף שנות ה- 40, על פי הצעתו של מרנא החזו"א זצ"ל, עבר הגר"ש להתגורר בעיר בני ברק, שם הוא מונה לאב"ד בשכונת 'זכרון מאיר' אשר בנה הרב יעקב הלפרין. הקים את ישיבת 'חכמי לובלין' – ישבה בה למד בצעירותו.

    השאיר אחריו דור דעה של רבני ארץ, יושבי על מדין בארץ ישראל ובגולה.

    ת. נ. צ. ב. ה

    IMG-20150405-WA0059 IMG-20150405-WA0060



    9 תגובות

    מיין תגובות
    1. 9

      אודה לכם אם אוכל לשמוע את.מהלך הלויה בשידור,חי.

    2. 8

      לא יודע מה זכיתי אבל הייתי במנין המצומצם ליד מיטתו של מרן בשעת היציאת נשמה

    3. 3

      ברוך דיין האמת.
      הייתי רוצה לראות בשידור חי את ההלויה.