צהלה ב'יש עתיד': 200 דתיים בכנס במודיעין, "שום מפלגה מגזרית לא הצליחה כך"

    שלמה בן יוסף 1 Comment on צהלה ב'יש עתיד': 200 דתיים בכנס במודיעין, "שום מפלגה מגזרית לא הצליחה כך"
    0:01
    26.04.24
    הרב אייל אונגר No Comments on ניצול החיים – ההכנה הטובה למתן תורה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    כ-200 מבני הציונות הדתית המתונה הגיעו אמש למתנ"ס סחלבים במודיעין לארוע המרכזי של מטה הציונות הדתית ב'יש עתיד'. חברי הכנסת שי פירון, ד"ר עליזה לביא והאלוף (במיל.) אלעזר שטרן הציגו בפני המשתתפים את סדר היום שהם הובילו בקדנציה האחרונה בנושאי דת ומדינה. השלושה הדגישו כי 'יש עתיד' בחרה להיות בית לציונות הדתית המתונה מתוך הבנה שרק בשותפות אמיתית בין המגזרים וביצירת שיח עמוק על עתידנו כאן ניתן לקדם את הנושאים החשובים לכולנו.

    "היתרון שלנו ב'יש עתיד' הוא שאין אצלנו חרמות ואין רבנים שפוסקים מבחוץ ומפעילים לחץ על המפלגה אבל יש פה שיח אמיתי בתוכנו, בדומה לשיח בין הרב מדן לפרופ' גביזון שיצר את אמנת גביזון – מדן", אמר ח"כ שטרן.

    במטה הציונות הדתית ציינו בסיפוק את הצלחת הארוע והזכירו שבמוצאי השבת האחרונה ביטלה אחת ממפלגות המגזר ארוע דומה במודיעין בגלל העדר הרשמה. "כ-200 בני אדם – שחלקם הגיעו מיישובים מרוחקים כמו אלקנה ורעננה – יצאו אמש לקראת חצות מהמתנ"ס במודיעין וסיפרו את סיפור הציונות הדתית המתונה. ציונות דתית שאינה דואגת למגזר אלא לצביונה היהודי של מדינת ישראל באמצעות שיח בין המגזרים ולא פטרונות", אמרו במטה הציונות הדתית במפלגה. "אנחנו לא שליחים של מגזר אלא של מסר", אמרו חברי הכנסת, "המסר הוא זהותה היהודית של מדינת ישראל כדי שכל יהודי, גם מי שמתנהג אחרת ממני וממך, יוכל להיות חלק ממנה".

    במטה ההסברה הדתי של יש עתיד ציין הדובר כי "לפני קריאת הידיעה אני ממליץ לחשוב איזה עוד מפלגה תצליח להביא 200 איש לכנס בחירות (במודיעין!). ואיזו עוד מפלגה לא מגזרית תצליח להביא 200 דתיים לכנס בחירות (במודיעין!!). בעיניי זה הסיפור וזה מוכיח (למי שהיה צריך הוכחה) את הסחף של המתונים בציונות הדתית ל'יש עתיד'. אנחנו רואים את זה בסקרים שלנו וגם במפלגות המגזר רואים את זה בבדיקות שלהם".



    1 תגובות

    מיין תגובות