העימות הגדול • דרעי מול ישי: "היית מעז להקים מפלגה בחיי מרן?"

    שמואל וייס 12 Comment on העימות הגדול • דרעי מול ישי: "היית מעז להקים מפלגה בחיי מרן?"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    • במהלך העימות הטלוויזיוני הרחב שנערך היום בערוץ 2 בהנחיית יונית לוי, נערך עימות סוער בין יו"ר ש"ס ח"כ אריה דרעי, לבין יו"ר תנועת יחד, ח"כ אלי ישי. להלן תוכן הדברים הקשים.

    את העימות פתחה המנחה בשאלה איך יכול להיות, שלפני 3 שנים, ישבתם כאן באולפן הזה, שניכם, דרעי וישי, והכרזתם על אחדות ועל העובדה שאתם הולכים לדרך חדשה ומשותפת, והנה כעת אתם שוב היריבים הגדולים ביותר?, פשוט שיקרתם.

    אלי ישי: "הישיבה שלי ביחד לפני 3 שנים – הייתה אמתית, ניסיתי ללכת לצעד של אחדות שלצערי לא צלח. ההתנהלות שלי כל העת היא להימנע מלהיגרר להתקפות והשמצות. הגעתי למסקנה שצריך לעשות משהו חדש לא שמפלג אלא שמלכד את הציבור, כיפות שחורות וכיפות סרוגות, לשים קץ לשנאות הללו, עם שמירה על המסורת והערכים וחיזוק השכבות החלשות, במקביל כמובן, לשמירה על ארץ ישראל. יש שוני והבדלים ביננו, זה לגיטימי, אבל זה יכול להצליח".

    אריה דרעי: "אלי ישי, לא היה מעז לעשות צעד מסוג זה, בחיי מרן. כל הצעדים שהוא עשה, נעשו רק לאחר פטירתו. מרן לא היה משלים עם צעד כזה מצדו של אלי ישי, הוא היה נלחם נגדו כפי שהוא נלחם נגד אמנון יצחק וחיים אמסלם. נאלצתי להופיע לפני 3 שנים לראיון טלוויזיוני משותף רק כי אלי ישי ערער על הנהגתי בתנועה".

    אלי ישי: "לא אגרר להשמצות, אריה, זה לא מה שלימד אותנו מרן, בסגנון כזה לא היינו מדברים מול הרב עובדיה יוסף אני עושה את רצונו של מרן, אני ממשיך בדרכו, של אחדות בעם ישראל, ולא פלגנות, אני שימשתי אותו במשך 13 שנה, ואני מכיר את דרכו, לא אגיב להכפשות ולעלבונות. זו לא הייתה דרכו של מרן, כעת מרן הסתלק, וכל אחד צריך לכבד את זולתו איש איש לשבטיו על פי הרב שמנחה אותו".

    אריה דרעי: "היית מעז להקים מפלגה משלך אם הרב עובדיה היה בחיים? נכון, 13 שנה הנהגת את התנועה. אבל מרן גם הותיר מועצת חכמי התורה, כשלא מתאים לך ההנהגה של מועצת החכמים, אתה בוחר רב חדש? אני כשרציתי להקים את המפלגה, ומרן לא הסכים, אני הורדתי את הראש וקיבלתי את ההכרעה. הסכמתי להיות תחת העוזר שלי לשעבר, להיות מספר 2 במפלגה. למרן הייתה דרך ברורה לא זו של רבנים מהבית הלאומי, ושל הרב כהנא שנגדם הוא נלחם".

    בתגובה לתוכן הקלטת שפורסמה לאחרונה ושעוררה סערה תקשורתית, אמר דרעי: "זו הקלטה ישנה מלפני 8 שנים, שהוקלטה במחשכים, מרן אמר בלוויין לעיני כל ישראל, 'הוא זכאי', ואז הגענו ל-17 מנדטים, הוא רק אומר בקלטת, בתגובה למה שאלי ישי טען כי יש  חשש שאנשים לא יצביעו עבורי. אני מעולם לא עסקתי בהקלטות. מרן אמר דברים מפורשים, אלי ישי לא קיבל את הכרעת מרן".

    אלי ישי: "אני לא הייתי נוכח בתיעוד המדובר, אני לא קשור לא לקלטת ולא לפרסומה, ואין לי יד בכך. בקלטת רואים שנאמרו דברים מפורשים וצריך להתייחס לכך בהתאם וזהו הדבר החשוב והמהותי. אני לא עוסק ולא אגרר להשמצות אלא באחדות עם ישראל".

    בעוד אריה דרעי סער וגעש והציג שאלות קשות ונוקבות לאלי ישי אודות התנהלותו בניגוד לדעת מרן הגר"ע יוסף, ישי רק חייך במבוכה וחזר שוב ושוב על המנטרה: "אני לא רוצה להיגרר להשמצות". כך שתשובות של ממש לא קיבלו המאזינים לעימות.

    מרבית הפרשנים והעיתונאים סיכמו את העימות ביתרון משמעותי לאריה דרעי על פני ישי. האם העימות הנוכחי ישפיע על מגמת הסקרים הבאים? ימים יגידו.



    12 תגובות

    מיין תגובות
    1. 12

      איך דרעי העז לפתוח מפלגה בחייו של מרן והוא מדבר

    2. 11

      אריה דרעי הקים מפלגה בחיי מרן אצל רשם המפלגות

    3. 10

      אין אפס אלי ישי יודע לשמור על קור רוח אדם לענין

    4. 8

      דרעי, כל כוחך הוא בלוחמה בשני. מאז שהגעת – לחמת בגאון מרן הרב עמאר שליט"א, הכפשת אותו בכל מקום. לאחר מכן, אתה נלחם באלי ישי. איימת על הרב אברג'ל, דרעי – העם שונא אותך, שונא את המחלוקת שאתה, כן אתה, ורק אתה מביא עלינו. הטענות שלך על זה שהמועצת גדולי התורה איתך מטופשת, אתה מתנהל באיומים, ושום מילה שלך או של מעריצך אינה נאמנת. לסיכום: לך הביתה [כלא מעשיהו].

    5. 7

      אלי ישי יהיה הפתעת הבחירות!!!
      וההפתעה תהיה שהוא לא יעבור את אחוז החסימה למרות כל הסקרים של השמאל שיש להם אינטרס ברור לשרוף קולות לימין (בדיוק כמו שעשו תרגיל לבן ארי בחירות שעברו…)

      אז נותנים לאלי ישי תחושה שהוא 'כאילו' עובר את אחוז החסימה, אבל כל הקולות שלו ושל מרזל ילכו כרגיל לפח הגדול של אמנון יצחק, וחיים אמסלם , ובן ארי, ואליהם יצטרפו גם אלי ישי וכל הבוגדים במרן.

      ואז מפלגת יחד הבוגדים ימחקו מהמפה בדיוק כמו אמנון יצחק וחיים אמסלם!!!

      אלי ישי הבוגד, אתה אסון לעם ישראל בכלל וליהדות החרדית בפרט!

    6. 6

      בהמשך ל1 אריה הוריד את המפלגה כשמרן לא הרשה לו –בשונה ממכם.

    7. 5

      אלי ישי
      תמחוק את החיוך המטומטם שלך תתבייש לך

    8. 4

      איך הוא לא מתבייש לשאול בכל הזדמנות את השאלה שבכותרת?
      בעוד הוא עצמו העז לעשות זאת בחיי מרן?
      האם הוא חושב שאנשים עד כדי כך טפשים ובעלי זכרון קצר??????????????

    9. 3

      "הרב אריה המלך"
      מה קרה בני משפחת אלי ישי ?
      אתם בלחץ ?
      רחמנות עליכם, גם שורפים את עצמכם בעיני הציבור וגם לא תעברו את אחוז החסימה.
      באמת רחמנות !!!

    10. 2

      למה אתם לא מעלים את העימות?

    11. 1

      זו המפלגה של מרן, מרן אמר לו לפתוח מפלגה!!!