האסטרטגים מדברים: "נתניהו לא מפספס הזדמנות לתגרה מלוכלכת"

    ארי וידר No Comments on האסטרטגים מדברים: "נתניהו לא מפספס הזדמנות לתגרה מלוכלכת"
    12:11
    05.06.24
    פנחס בן זיו No Comments on דריכות התרגשות וציפייה לקראת הערב המיוחד של ארגון 'גדלנו'

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    סדר היום בישראל בימים האחרונים נסוב סביב דו"ח מבקר המדינה על ראש הממשלה. אתר 'קול חי' פנה לשניים מהיועצים האסטרטגים המובילים בישראל, משה דבי וזאב ינאי, וביקש לשמוע את דעתם המקצועית על המתרחש.

    האם לדעתכם דו"ח המבקר יפגע בנתניהו?
    משה דבי: "אני חושב שתהיה לזה השפעה שולית. הציבור שבע מהחומר הזה. הוא שומע את הדברים הרבה זמן. לא היה פה גילוי חדש. זה כמו שתזרוק על סדין הרבה בוץ, כשתזרוק עוד טיפה בוץ אף אחד לא ירגיש. הדו"ח הוא לא הנושא של הבחירות".

    בחירות קלפי

    זאב ינאי: "מי שאינו בקהל האוהדים של נתניהו – זה רק מאשש את עמדותיו ויכול לחזק את החלטתו. מי שתומך בנתניהו ייכנס לתחושה, תוקפים לי את הבית, הנה תראו 'התקשורת השמאלנית' תוקפת אותנו. ישנם אחוזים קטנים שישנו את עמדתם בעקבות הדו"ח. מי שאולי ירוויחו מכך הם כחלון ולפיד".

    האם לדעתכם התוצאות ברורות?
    משה דבי: "הבחירות לא גמורות. אני לא מאמין לשום התחייבות של ראשי הרשימות בכל הנוגע עם מי ישבו. נניח שלהרצוג יש רוב בלעדי האם החרדים לא ישבו בממשלתו? הרי אין ביניהם שום ריב ומדון אלא ההפך. מה שברור שהחרדים יוכלו להכריע מי יהיה ראש הממשלה הבאה. אני מנתח את המצב וזו הערכה שלי".

    ינאי: "כן ולא. המאבק עבר לדעתי ממאבק בין גושי למאבק פנים גושי. רק 60 אחוז מהעם מצביע וזה נתון שערורייתי. מכיוון שלא יודעים מי יבוא ביום האחרון להצביע, וכן מספיק שאחת המפלגות המדשדשות לא תכנס לכנסת ומפלגה מגוש מסוים תקבל שתי מנדטים נוספים וזה כל ההבדל".

    נתניהו לא מפספס הזדמנות לתגרה מלוכלכת

    האם הקמפיינים חריגים הפעם לדעתכם?
    משה דבי: "אני חייב לשבח את הקמפיין של הליכוד שהוא טוב ומוצלח עד עכשיו. בכלל, הכול היום ברשתות החברתיות אז זה משהו חדש".

    זאב ינאי: "אמרתי בראיון אצלכם בעבר שהולך להיות מעניין וכאדם אני שמח שצדקתי. זאת הפעם הראשונה שנתניהו מוריד כפפות ונכנס לתוך הבוץ, בלי לפספס הזדמנות לתגרה מלוכלכת. הוא יצא בסדרה של סרטונים אישיים ופעם ראשונה שהוא משחק במשחק הזה שבדרך כלל הוא מתאים יותר לאופוזיציה, כי ממלכתי זה לא.

    בנט בניצוחו של קלוגהופט הגיע עם סיסמא מעניינת, לא מתנצלים, וזה לא רק אסטרטגית בחירות אלא אמירה שיכולה להשפיע על אנשי הימין שמרגישים עדיין שהם צריכים להתנצל על עצם היותם אנשי ימין. יש לזה סיכוי להיות מושרש בתרבות הימנית הישראלית.

    ציון לגנאי הייתי נותן לקמפיין של מרצ שהחליטו שלא רק שיורים בתוך הנגמ"ש, אלא שמים מוקש רגל. החישוב שלהם מוטעה כי אם מפלגת העבודה לא תהיה די חזקה, לא תהיה להם ממשלה שהם יוכלו להכנס לתוכה. הם למעשה מסכנים את האפשרות של ממשלת שמאל".

    מה דעתכם בנוגע לקמפיינים של ש"ס ויחד?
    משה דבי: "אני חושב שהקמפיין של ש"ס בעניין השקופים, הוא לא רע. הוא לא פונה לציבור הרחב אלא כדי להחזיר את הגרעין הקשה של ש"ס. לדעתי הם נלחמים עם כחלון ובנט על הקולות, וכנראה שזה יעיל כי הם עלו בסקרים מארבע מנדטים לכ-7.

    בעניין אלי ישי קשה לי לפצח את החידה ששמה אלי ישי. הוא היה פרלמנטר מצוין ואנשים אוהבים אותו, אבל הוא שבר ימינה והוא לא בהכרח ש"ס היום. בנוגע למיקוד הקמפיין בפליטים, אני לא חושב שזה יהיה יעיל כי זה לא הנושא של הבחירות".

    זאב ינאי: "ש"ס מדברת לקהל רחב יותר. קמפיין השקופים מצליח לגעת בהרבה יותר קהל. כל אדם מרגיש שהוא לא מקבל את מה שמגיע לו. הקמפיין של ש"ס מוציא את האמירה הזו החוצה והוא נותן לה פנים ורשמיות והוא נותן תקווה. לעומת זאת הקמפיין של אלי ישי פחות נחשף ונראה שהוא פונה לקהל שיותר ימין מבנט ויכול להיות ששם הוא יכול להצליח".



    0 תגובות