גפני לגולשי 'הארץ': "אין נשים חרדיות שרוצות לרוץ לפוליטיקה"

    ארי וידר No Comments on גפני לגולשי 'הארץ': "אין נשים חרדיות שרוצות לרוץ לפוליטיקה"
    11:35
    31.05.24
    אתר קול חי 1 Comment on הרב השיב בנחרצות כנגד ארגון 'כושרות': "לא לסמוך עליהם בכלום"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ח"כ משה גפני יו"ר דגל התורה התארח אמש (שני) במערכת אתר האינטרנט של 'הארץ' וענה לשאלות שהפנו אליו גולשים. התוצאה מעניינת.

    כשנשאל גפני מה דעתו על התנועה החדשה של נשים חרדיות שמבקשות להצטרף לפוליטיקה? השיב: "אין תנועה כזו. בדקתי את העניין. למרות שאני לא מכיר את כולן, אין תנועת נשים חרדיות שרוצות לרוץ לפוליטיקה. אם היינו מכניסים לרשימה נשים חרדיות או בכלל, הנשים החרדיות לא היו מצביעות. הנשים החרדיות בדורנו, בניגוד לעבר, הן ברמה חרדית יותר גבוהה מהגברים. דעתן היא ברורה בעניין הזה. אנו נמצאים בדור שהנשים החרדיות הן ברמה רוחנית יותר גבוהה מהגברים. הן לא יסכימו לשים אשה".

    על השאלה מה הסיכוי שיהדות התורה תשב בממשלה תחת בוז'י והמחנה הציוני? ואיך אתם יכולים לסלוח לביבי שבעט בכם בממשלה הקודמת? ענה:

    "א. אנו לא סולחים לביבי. ב. עבדנו עם הרצוג באופוזיציה בשיתוף פעולה. לא מכל הדברים היינו מרוצים. תהום אידיאולוגית פעורה ביננו לבין העבודה, מרצ והתנועה של לבני. היא (לבני) את האמת קצת מבלבלת אותי, כי היתה שותפה של נתניהו כל השנים. עדיין, לנתניהו אנחנו לא סולחים".

    "אני מייצג את דגל התורה בתוך יהדות התורה. מעולם לא הלכנו עם השמאל. נהלנו מו"מ ב-92' אבל מעולם לא הלכנו עם השמאל. להוציא מקרה אחד שתמכנו בברק אבל לא לקחנו תפקידים ופרשנו תוך זמן קצר".

    גפני הוסיף כי "אבל קרה משהו בקדנציה הזו. ישבה ממשלה שעיקרה היה ימין ועוד כמה לא מזוהים. היה הליכוד, הבית היהודי שותף משמעותי, ושלושת השותפים הנוספים – לפיד, לבני וליברמן לא מזוהים. פעם ימין, פעם שמאל. פעם בעד מו"מ ופעם נגד. הממשלה הזו היתה רעה מאוד למדינה".

    לדבריו, "לפיד היה שר אוצר, הוא לא מבין מהחיים שלו בכלכלה ועשה נזק למדינה. הוא קיבל את התפקיד מסיבות פוליטיות… הגיע יאיר לפיד לאוצר והכל מתרסק. הצמיחה יורדת, דירוג האשראי יורד. מתחילים לקבל איתותים מה-OECD. הצמיחה שבתקופתנו היתה הגבוהה ביותר לנפש במערב. ירדה כמעט לרמה הנמוכה ביותר. ואנחנו הציבור החרדי, כמו כלל אזרחי המדינה, סבלנו בכל מצב שקשור לתפקוד של הממשלה הרעה ההיא. אבל גם קיבלנו מכות נקודתיות שהיו מכוונות בעיקר לציבור החרדי".

    "עכשיו אנחנו צריכים לקבל החלטה האם אנחנו ממשיכים עם נתניהו. טבעי היה שנמשיך ללכת עם נתניהו והימין. החלטנו אסטרטגית שנקבל החלטה אחרי הבחירות. השיקולים יהיו לא פשוטים. נתכנס אחרי הבחירות חברי הכנסת שייבחרו מיהדות התורה – אני מקווה שיהיו לפחות שמונה, נדון בעניין, נמשיך בפני הרבנים ואשר יחליטו כך נעשה".

    גולש שאל: למה אתם רבים ביניכם ולא יכולים לדבר אחד עם השני? אני מתכוון לפלג הרב שמואל אויערבך שאתם עושים הכל להעלים אותו ואת קבוצתו מהחוג החרדי, ומה עם תלמידי חכמים מרבים שלום בעולם?

    "חד משמעית – לא היתה פנייה אחת שהגיעה אלי כח"כ מאיזשהו אדם, קבוצה או חוג שלא טיפלתי או עניתי לה. הדברים הללו לא רלוונטיים. נשלחתי על ידי הציבור החרדי ואני מייצגו. אגב, גם את הציבור החילוני. אני לא בודק בציציות לאף אחד. אני כח"כ מטפל בכל פנייה שמגיעה אלי", ענה גפני.

    וגם לחרדים העובדים התייחס גפני, בתשובה לשאלה של גולש. "אין מושג של חרדי עובד או חרדי לומד. חרדי הוא מי שמחנך את ילדיו לתורה ומצוות. יש מי שלומד תורה כל היום – שזו האליטה של הציבור החרדי והעם היהודי, ויש חרדי שמחנך את ילדיו לתורה ומצוות ורוצה להתפרנס בכבוד. והוא חרדי לכל דבר. כך היה בעם ישראל מאז ומתמיד. יש מי שפוליטית רוצה לחדד את המושגים האלה כאילו הם שונים. אני כופר בכך. חרדי הוא חרדי הוא חרדי. בין אם הוא לומד או עובד".



    0 תגובות