ח"כ ניסים זאב בראיון פרישה: "לקחתי את המכתב ונישקתי אותו" • האזינו

דוד לזר 5 Comment on ח"כ ניסים זאב בראיון פרישה: "לקחתי את המכתב ונישקתי אותו" • האזינו
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

גם העובדה שהוא ייסד את התנועה ושהוא שימש בה למעלה משלושים שנה בשלל תפקידים עירוניים וארציים – לא עזרה לו לח"כ ניסים זאב. במכתב קצר מחכם שלום כהן הוא התבשר באופן מפתיע כי הוא מחוץ לרשימת ש"ס בכנסת ה-20.

ח"כ ניסים זאב גולל הבוקר את אותם רגעים של הלם בהם הוא התבשר על ההחלטה כי הוא לא נכלל ברשימת ש"ס לכנסת הבאה, בראיון מקיף בתוכנית 'הבוקר' עם אריאל ברמן ב'קול חי' הוא אמר כי "אכן, הופתעתי, לא יכול להיות שעד יום לפני לא ידעתי דבר, ואדרבה קיבלתי sms מדרעי שאני ממשיך כרגיל. בוודאי שהופתעתי".

ח"כ זאב תקף את דרעי ואמר כי "אני מכיר את אריה ואת עבודתו, וזה לא פעם ראשונה שהוא עושה לי את זה, אני מכיר את השיטות ואת הצורה, גם ב-98 הוא לא היה יכול לראות אותי בעיריית ירושלים והוא עשה מה שעשה".

לדבריו, "חשבתי שאותו אריה הוא אריה אחר, יותר אנושי, יותר כנה, ויותר אמיתי, אך לצערי הרב – ראיתי שזה לא קרה".

על השאלה האם כעת הוא מסכים עם דרכו של ח"כ אלי ישי אמר ח"כ זאב: "אני מבין אותו אבל לא מסכים איתו", לדבריו "לא היה לי ולחברי מש"ס אפילו מחשבה שאלי הולך להקים מפלגה, ברגע שהוא החליט הוא לא אמר לאף אחד מאתנו".

זאב חזר שוב ותקף את דרעי ואמר כי "אני חושב שהנהגה פוליטית, צריכה להיות קצת יותר 'שקופה' בפרט אם מדברים על 'שקופים', שחברים ידעו את המהלכים עוד לפני שהיו"ר מבצע הלכה למעשה".

"דרעי שלף את ההחלטה ברגע האחרון ולא היה לי כבר מה לעשות. אם היה פונה אלי 24 שעות קודם, הייתי פונה ל'מועצת', או לבית הדין, לבקש דיון בסך הכל, לא אכפת לי מה היו מחליטים, הייתי מקבל הכל באהבה באמת – ככל אשר יורך".

זאב סיפר כי "שבא השליח של חכם שלום הכהן ונתן לי את המכתב ביד", מספר זאב, "הוא רצה ללכת, אז אמרתי לו 'תמתין אני רק אקרא מה כתוב במכתב', אתה לא תאמין, נישקתי את המכתב, ואמרתי לו 'תגיד לו לחכם שאני אוהב אותו אהבת נפש', והוא – השליח עמד בהלם, הוא הרי רצה לברוח ממני".

"דבר אחד על ליבי, להבא אם חושבים להודיע למישהו שהוא לא ימשיך בתפקידו, לפחות שיודיעו לו יומיים שלושה קודם לכן, וגם מבחינת נפשית, בפרט אדם כמוני שייסד את התנועה הזו", לדבריו, "אריה דרעי לא ייסד את התנועה לא הארצית ולא העירונית, חד וחלק אני אומר את זה לפני כל עם ישראל, הוא דהר על העגלה הזו שהייתה כבר דוהרת ואמר אני הוא העגלון שלה".

"יש לי זכויות, אני לא עוד חבר כנסת או פעיל בש"ס, 32 שנה נלחמתי מלחמתה של תורה בכל הנושאים הקשורים לציפור נפשו של העם בישראל, נאמתי רבבות של נאומים בכנסת ב-16 שנה שאני מכהן כח"כ, וכולם היו מתובלים בדברי תורה, בחרוזים ובהומור, כדי שזה יחדור לליבותיהם של עם ישראל".

האזינו לראיון המלא:



5 תגובות

מיין תגובות
  1. 5

    אם יש לי את מרן הרב עובדיה יוסף זצל ואת מרן גאון ישראל ותפארתו מרן מזוז שליטא שתומכים ןמחזקים את הרב אלי ישי ומעשהו…..אז אינני מחוייב לעוד אישורים מרבנים אחרים.
    ובפרט שלפי דעתי אין כמעט אלטרנטיבה אחרת .
    אגודת ישראל מיגזרית ודואגת רק למיגזר שלה וכן פוזלת לכיוון השמאלי של המפה.
    שס……אבד עליה הכלח זו מפלגה של אדם אחד בלבד [ראה קלטת וידאו של מרן זצל בעדותו]
    שס יצרה במשך יותר משלושים שנה את העניים [ראה עדות בווידאו של ר אמנון יצחק] ולא רק זאת רוב ילדי חברי הכנסת של שס שולחים את ילדיהם בבתי ספר אשכנזיים ולא רק זאת ,,,,, היכן שיש אפליה שלא מכניסים בנות ספרדיות לבתי ספר אשכנזיים ,,,שס לא מרימה קולה,,,,,,ועד יש המון המון סיבות ,,מי שמעוניין יכול לראות עדויות ווידאו ביוטיוב

  2. 4

    זאב לא הקים אלא ריסק. האריה הציל.
    יעקב כהן הקים אותה לראשונה ב-83 רק בירושלים ומפאת ענוותנותו לא התמודד ברשימה אלא שם את זאב שהיה מוכר מעט בי-ם בגלל אביו.
    באותה מערכת התמודדה שס גם בטבריה ובערים נוספות ששם זאב לא היה מעורב בכי הוא זה.
    לאחר כמה חודשים ישבו דרעי והרב דוד יוסף וקראו למרן זצ"ל להקים גם רשימה ארצית.
    במערכות העירוניות זאב דאג תמיד להדגיש "שס ירושלים " לאמור אני לא קשור לשס הארצית.
    בעקבות שריסק זאב את שס ירושלים ל-2 מנדטים, העביר אותו דרעי לרשימה הארצית ובמקומו מינה את שלומי אטיאס. דרעי ניהל אז את מערכת הבחירות והעלה את שס ל-5 מנדטים.

  3. 3

    ללא אריה אבא לא היה מקים את ש"ס
    כך ר' משה יוסף בראיון לקו עיתונות דתית בשלושים למרן זצ"ל.
    (המשפט צוטט גם במוסף לשנה למרן).

  4. 2

    מדבריו דווקא נשמע שדרעי לא זרקו
    שהרי הוא בעצמו אומר שדרעי לא דיבר איתו על זה והוא האמין לו. אבל הוא החליט לומר שדרעי שיקר עליו במקום לומר שהמועצת החליטה. אתה הרי החזקת את דרעי כדובר אמת אחרת לא היית מאמין לו. אז מה פתאום החלטת שהוא שקרן?

  5. 1

    זה ברור שמרן זצ"ל אהב יותר את הפשטות של ישי מדרעי, על ישי מרן אמר לכולם בכל הזדמנות בכל ביתי.. וכן דיבר עליו גדולות.
    מי שמנסה להכחיש את זה זה כי הוא לא רוצה לדעת אחרת כמו שיהודי שלא עלינו חוזר בשאלה מחפש הצדקה ואז מתחיל לחפש שאלות מצוצות על בורא עולם.
    השנאה לישי קשור לשנאה של המורוקאים שלא יכולים לסבול טריפולטאים שזה דרך אגב מה שדרעי "נלחם" נגד אפליה והוא עצמו מפלה טריפולטאים.
    ומי שחושב אחרת שיתחיל לעשת משאל אצל כל רבני הערים בפרפריה מצפון ומדרום.
    זה גם אחד הסיבות שבש"ס אשדוד נקרא פריפריה כי אין עיר יותר דרומית שיש תמיכה מחוצת לדרעי.