הושק המאגר החופשי של חוקי המדינה

    גואל ועקנין No Comments on הושק המאגר החופשי של חוקי המדינה
    0:26
    02.06.24
    אתר קול חי No Comments on הבשורה נחשפת: הסיפור האמיתי מאחורי סרטוני העזיבה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הכנסת הציגה היום (שלישי) לציבור את מאגר החקיקה הלאומי – מאגר חוקים שהעבודה עליו נמשכה חודשים ארוכים, שמוצג בו מידע על חוקי המדינה.

    עד היום שום גורם רשמי לא ריכז את המידע על כלל החוקים של מדינת ישראל, ומהיום באתר הכנסת יוצג מאגר, חסר תקדים, ובו מידע על כל חוקי המדינה, קישורים לכל חוק ולחוקים שתיקנו אותו, ל"דברי הכנסת" (ישיבות המליאה) ולפרוטוקולים של דיוני הוועדה, וכן לנוסחי הצעת החוק בקריאות השונות.

    בין היתר אפשר ללמוד מהמאגר שכיום יש 898 חוקים תקפים. חוקים אלו תוקנו עם השנים יותר מ-6,000 פעמים. במאגר מוצגים לראשונה הקשרים בין החוקים המקוריים לחוקים שתיקנו אותם במהלך השנים.

    לכל חוק מתקן מוצגת באתר 'המעטפת הפרלמנטרית' שלו, ובכלל זה  – דבר שלא נעשה מעולם – נוסחי הצעת החוק מיום הנחתם על שולחן הכנסת ועד קבלת החוק בקריאה השלישית (בשלב זה יש במאגר נוסחי הצעות חוק לקריאה הטרומית רק מהכנסת ה-18); קישורים לפרוטוקולי הוועדה שעסקה בהכנת החוק (בשלב זה יש במאגר פרוטוקולים של דיוני הוועדות מהכנסת ה-17 ואילך); קישורים לדיונים ב"דברי הכנסת" לקראת הקריאה הראשונה ולקראת הקריאה השנייה והשלישית על כלל הצעות החוק, ולקראת הקריאה הטרומית בהצעות חוק פרטיות.

    מאגר החקיקה הלאומי יאפשר מעתה לקבל עדכון שוטף על חוקי המדינה התקפים ושאינם תקפים ומידע עדכני על החוקים שנחקקו לאחרונה ושתוקנו לאחרונה.



    0 תגובות