דיווח: מס מיוחד יוטל הכנסות מתיירות רפואית בבתי חולים פרטיים

    דוקטורס אונלי | צילום: אילוסטרציה No Comments on דיווח: מס מיוחד יוטל הכנסות מתיירות רפואית בבתי חולים פרטיים

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    במסגרת הדיונים המכריעים על תקציב המדינה לשנת 2015 – לשם מציאת מקורות מימון להוצאותיה – מציע משרד האוצר לקובע היטל מיוחד של עד 15% על הכנסות בתי החולים הפרטיים מתיירות רפואית; כך דווח בחדשות ערוץ 2. המהלך צפוי להכניס על פי הערכות לקופת המדינה כ-130 מיליון שקל

    העיתון "דה מרקר" מדווח בהקשר זה, כי מדובר למעשה בהמלצות ראשונות מתוך דו"ח ועדת גרמן והן מכוונות ישירות לריסון הרפואה הפרטית. ההיטל על בתי החולים הפרטיים יהיה רק על חריגות מעבר לסף שנקבע. לפי "גלובס", התוכנית כוללת הטלת מס מיוחד על בתי החחולים הפרטיים דוגמת "אסותא", "הרצליה מדיקל סנטר" ו"אלישע" בחיפה.

    לפי הדיווח, שרי האוצר והבריאות יוסמכו לקבוע את גובה ההיטל המיוחד על בתי החולים הפרטיים, בכפוף לאישור ועדת הכספים של הכנסת. עדיין לא ברור אם הוועדה תעניק אישור שכזה.

    המס המוצע יחושב על פי מתווה מיוחד: אם הכנסות בית חולים פרטי יעלו בשנה הקרובה על תקרת ההכנסות המוסכמת שתיקבע (95% מהכנסותיו בשנת הבסיס 2013), אזי, עד שיעור של 107% מהתקרה יעביר ביה"ח למדינה 30% מההכנסות העודפות (מעבר לתקרה). אם יעמדו ההכנסות על למעלה מ-107% מהתקרה – ישלם 67% מההכנסה העודפת שמעל 107% מהתקרה. אלא שתקרת ההכנסות (הבסיס לחישוב) לא כוללת את התשלומים שמקבל בית החולים הפרטי על שירותים שניתנו באמצעות טופס 17 או טופס התחייבות דומה מקופות החולים.

    כמו כן מסר העיתון, כי בטיוטת ההצעה מדובר גם על תוספת מס של 51% מ"תשלומים משוערים" שקיבלו אשתקד הרופאים באופן ישיר מהמטופלים שלהם – כלומר על שכר הרופא ללא קשר לתשלום לבית החולים.

    גורמים במערכת הבריאות, ציין "גלובס" סבורים שהמודל המוצע בלתי ישים. ב"אסותא", למשל, לא מחזיקים מסד נתונים בנוגע לשכר המנתחים שנקבע בין רופא למטופל. הצעת חוק ההסדרים תופץ היום לעיון השרים.

    העיתון דיווח עוד, כי שרת הבריאות יעל גרמן ביקשה לכלול בחוק ההסדרים עוד נושאים מבין אלו שעליהם המליצה "ועדת גרמן לחיזוק מערכת הבריאות הציבורית" – כולל רפורמה בביטוחי הבריאות המשלימים והמסחריים. אך חוות דעת של היועץ המשפטי לממשלה בלמה זאת, משום שלפיה ששינויים מסוג זה מחייבים הליך מסודר יותר דרך חקיקה ראשית ולא דרך חוק הסדרים.



    0 תגובות