"הבעיה של לפיד היא האגו שלו" • האזינו

אסתי פלד No Comments on "הבעיה של לפיד היא האגו שלו" • האזינו
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

"לפיד לא מבין בכלכלה, אין כלכלן אחד שתומך בחוק מע"מ אפס, החוק הזה הוא כולו אגו, וכמו שחוק הגיוס נכשל כך גם חוק מע"מ אפס יכשל".

את הדברים אמרה אמש טלי חירותי – סובר מ'דה – מרקר' בראיון למהדורה המרכזית ב'קול חי' בהגשתו של בצלאל קאהן.

חירותי סובר אמרה בראיון כי "שר האוצר לא ממש מבין בכלכלה, בעיקר כי הוא לא בא מהתחום בכלל. הוא כמובן ניסה ללמוד אותו תוך כדי תנועה, ובאמת יש שרים שמצליחים ללמוד את התחום תוך כדי תנועה, אבל הוא לא בדיוק מצליח. ללמוד על כלכלת ישראל בפרק זמן כל כך כל כך קצר זה לא דבר כל כך פשוט".

"כשלפיד לקח על עצמו את האוצר היה נדמה לו שהוא לוקח תפקיד נורא פשוט וקל, אבל מהר מאוד הוא גילה שהתפקיד לא פשוט ולא קל, ובכדי להיות שר אוצר צריך לרכוש ידע רחב ומעמיק מאוד".

לדבריה, "הבעיה של לפיד היא הרבה יותר גדולה מזה, והיא בעיית האגו שלו. שר האוצר פשוט לא יודע איך לקחת את האגו שלו ולשים אותו בצד. במקום לומר 'אולי טעיתי, אולי אני עושה כאן משהו לא נכון, אולי כדאי להקשיב, הוא פשוט ממשיך לטפס על אילנות שאין לו שום דרך לרדת מהם".

"וכשאנחנו מדברים על חוק מע"מ אפס, אנחנו רואים איך אדם אחד עומד מול כלכלני הארץ, ואומר הפוך מהם. בא שר האוצר ואומר אני רוצה לבעביר את חוק מע"מ אפס ואין כלכלן אחד בכל מדינת ישראל שתומך בו, כולל הכלכלן הראשי של משרד האוצר שהתפטר על הרקע הזה. כמובן שגם בנק ישראל לא תומך בו וגם ראש הממשלה וגם כלכלנים מאוד בכירים באקדמיה, פשוט כולם לא תומכים בו, ובכל זאת הוא ממשיך לרוץ עם הדבר הזה".

"ובאמת לא ברור איך הוא יממן את החוק, הרי זה הולך לעלות לנו 3 מיליארד שקלים – כפול 7 שנים. וחשוב לזכור שאנחנו לאחר מלחמה מאוד קשה ושמשרד הביטחון מבקש 11 מיליארד שקלים לתקציב הביטחון".

"לפיד מנסה להסתיר את המספרים האמתיים, בכדי להראות בכל דרך עד כמה החוק נכון נבון וזול, אבל כאמור הוא מעוות את נתוני האמת".

"החוק הוא בעיקר שאלה של אגו, כי שכל העולם אומר לך שאתה טועה ואתה ממשיך להתלות באילן הזה ולומר 'אני לא טועה', מדובר פה רק בעניין של אגו".

"לפיד עושה מה שעושה פוליטיקאי מתחיל. ובאמת, במקום לומר בואו נחשוב על הדברים באופן עניני, הוא עסוק רק מלטפס על עצים שמאוד יהיה לו קשה לרדת מהם".

הוא לקח את חוק מע"מ אפס כמו שלקח את חוק השוויון בנטל, והפך אותו לדבר שהוא לחיות או למות, ומבחינתו אין שום אפשרות אחרת, ובזה או שהוא יצליח בענק או שהוא יכשל בגדול".

"כמו שחוק הגיוס הוא כישלון נוראי, כך גם חוק מע"מ אפס – כישלון גדול", אמרה לסיום.

האזינו לראיון המלא:



0 תגובות