"מדינת ישראל מפגרת ב-60 שנה ביחס למדינות מערביות מתקדמות בנושא של הסעת המונים"

    בנצי לייזרוביץ No Comments on "מדינת ישראל מפגרת ב-60 שנה ביחס למדינות מערביות מתקדמות בנושא של הסעת המונים"
    0:21
    04.06.24
    פנחס בן זיו No Comments on שריפות ענק משתוללות בצפון כתוצאה מפגיעת רקטות

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    שר התחבורה ישראל כץ אמר הבוקר בכנס בירושלים כי "מדינת ישראל מפגרת ב-60 שנה ביחס למדינות מערביות מתקדמות בנושא של הסעת המונים. "רכבת תחתית בגוש-דן היא בבחינת חובה ובעלת חשיבות עליונה אולם לצערי תקרה רק בעוד עשור או שניים באם יושגו תקציבי הענק הנדרשים".

    לדברי כץ: "יש צורך בהול ב- 80-100 מיליארד שקלים על מנת לקדם את מערכת ההיסעים ההמונית בגוש דן כולל רכבת תחתית אחרת צפויה קטסטרופה!! זאת משום שמעבר ל-400 אלף יח"ד צפויות להתווסף בשנים הבאות עוד כ-300 אלף יח"ד בגוש-דן גם כתוצאה מפינוי מחנות צה"ל ובניית שכונות מגורים גדולות ברחבי גוש דן.

    הקו הראשון לרכבת תחתית נמצא בתהליך של ביצוע וישנם עוד 7 קווים שהם הנמצאים בתהליך תכנוני שדורשים תקציבים גדולים על מנת להוציאם לפועל בשטח".

    הרכבת המהירה תל-אביב-ירושלים התעכבה בשל בעיות תקציב וצפוי לצאת לפועל בעוד כ-3 שנים. פרויקט הרכבת המחבר את הדרום עם המרכז יצא לפועל אחרי מאמצים רבים ומדי שנה יש כ-2000 נוסעים. בצפון הארץ- רכבת הגליל- כרמיאל, רכבת העמק המחודשת שתעבור בחיפה, עפולה ובית שאן תפעל בתוך שנתיים-שלוש.

    פרויקט חשוב אחר הוא מחלף גדרה וכנות שיחבר לנמלים של אשדוד וחיפה, יביא לשחרור פקקים באזור המרכז וגוש-דן.

    במקביל, אמר כץ, ישנו ויכוח האם להמשיך את חוצה ישראל צפונה ודרומה.. עד סוף שנה הבאה כביש 6 יגיע עד לצומת שוקת ונבטים. החלק הצפוני ייקח כמה שנים ויגיע עד לצומת סומך- קריית אתא.



    0 תגובות