סערת רשת 'זארה': חולצה עם טלאי צהוב

דוד לזר | צילום: אתר זארה No Comments on סערת רשת 'זארה': חולצה עם טלאי צהוב
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

סערה וזעם על רשת האופנה 'זארה' בעקבות חולצת תינוקות בשחור ולבן שנמכרה בחנויות – ועליה כוכב צהוב המדומה לטלאי הצהוב שענדו היהודים בגרמניה.

הסערה פרצה לאחר שהתגלה כי הרשת מוכרת בחנויותיה בחו"ל – ובארץ באמצעות האינטרנט – את חולצת הילדים המעלה על הדעת את קורבנות מחנות הריכוז; החולצה נמכרה תחת הקטגוריה של חזרה לבית הספר, יועדה לפעוטות עד גיל שלוש ומחירה היה כ-80 שקלים.

לאחר שהרשת געשה על דבר החולצה, ולקוחות רבים הביעו כעס ורצון להחרים את הרשת, אמש הביעה רשת האופנה זארה התנצלות על שיווקה של החולצה, לדבריה "הפריט המדובר, מקולקציית Cowboy Collection לתינוקות, עוצב בהשראת דמות מהמערב הפרוע. עם זאת, אנו יכולים להבין את הרגישות, ההקשר והקונוטציה שנוצרה. הפריט אינו קיים בישראל, ומיד כשהתברר העניין הוחלט להסירו ממדפי המכירה בכל העולם ולהשמידו. אנו מביעים את התנצלותנו הכנה אם כתוצאה מכך פגענו ברגשות לקוחותינו".

יצויין, כי כבר לפני כמה שנים זארה נאלצה להסיר ממדפיה תיק יד, שלקוחה העירה כי עיצובו כלל צלבי קרס. זארה אמרה אז בתגובה כי התיק הגיע מספק חיצוני וכי הסמל לא נראה לעין כאשר בחרה את התיק.

יו"ר השדולה למאבק באנטישמיות ח"כ שמעון אוחיון מסר בתגובה לפרשה: "אני מזועזע ממעשה הזוועה של שימוש בסמלי השואה לקידום השיווק שלהם. אני קורא ליועץ המשפטי בממשלה לתמוך בהצעת החוק שלי האוסרת שימוש בסמליי שואה. בלי ענישה ובלי הבאה לדין התופעה תמשיך להתפשט."

מנכ"ל הקרן לרווחת נפגעי השואה, רוני קלינסקי, מסר בתגובה: "אני מקווה שמדובר בטעות אומללה, אך יותר מדי פעמים אנחנו עדים לחוסר רגישות מופגן בשימוש שנעשה בסמלי השואה, בין אם למטרות מסחריות ובין אם במגרשי הכדורגל. אנו מקווים שבעתיד הרגישות לנושאים אלו ולניצולים עצמם תהיה מובנת מאליה ולא תדרוש מחאה ציבורית".



0 תגובות