אנו רצים והם רצים / ישראל גליס מסכם את החופש

    ישראל גליס 2 Comment on אנו רצים והם רצים / ישראל גליס מסכם את החופש
    0:01
    26.04.24
    הרב אייל אונגר No Comments on ניצול החיים – ההכנה הטובה למתן תורה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הנה כבר מברכים חודש אלול של תשע"ד ומביטים אחורה לשנה שעברה עלינו מה חלמנו בתחילת השנה ומה נשאר מהחלום, מי חשב שכמה פרחחים מעזה ישברו לנו את החלום איך לנהל לנו את החיים.

    אבל נעבור לחיים שלנו בקרב הציבור החרדי, קבוצות ובודדים ערכו ימי חופש מסוגננים. הופעתי בהרבה קמפים עם מוזיקה וגם בלי, לא אכחש שהייתה תחרות בין אלו שהזמינו חברי כנסת או עסקנים ובדחנים מכל מיני סוגים.

    אני הרגשתי קצת אכזבה עם התופעה הזאת. חלק מהציבור אוהב לשמוע את חברי הכנסת החרדים וגם לצטט להם מה כתוב בידיעות אחרונות מעריב ואפילו הארץ או מה נאמר עליהם בגלי צהל בגלי ישראל ובתחנות החרדיות והחברים החרדים עונים להם, ולרגע לא חושבים איי איי רגע מה להם ולעיתונות החילונית, אבל זה בסדר יש כאלו. גילוי נאות: בפרט חברי הכנסת הליטאים.

    ויש אשר ילכו ממסעדה לאיצטדיון או אמפי תיאטרון ויאזינו לזמרים כמו אברהם פריד וליפא שמעלצר שאני מקווה שעם כניסת חודש אלול הם יחזרו לצור מחצבתם ויעזבו אותנו ליהנות מזמרים מקומיים ששרים מתוך הלב ולא מתוך הכיס. אגב, אלו גם רוצים לכפר על העוונות שלהם הם שרים באירועים של ארגוני החסד השונים עם חולצות ירוקות וצהובות ועוד כל מיני תלבושת ואחד מהם גם מגיע כליצן של פורים למרן הגר"ח קניבסקי לבקש ברכה.

    אני הייתי באזור אחר של נופשים, והיו רבים לשמחתי שרצו לשמוע קצת היסטוריה ירושלמית ושירת כלייזמרים. לקחתי סיכון כי באותם הערבים הופיעו במרחק לא רחוק מאותם המקומות שאני הופעתי זמרים עם כיפה שמתנדדים כמו במועדונים ושרים שירים שספרו לי שמכונים בשם מוזיקה חסידית. אצלי בהופעות פגשתי בנוער מסוג אחר ,איכותי ברמה אחרת, כולל מבוגרים.

    ההופעה האחרונה שלי הייתה מטעם האגף לתרבות תורנית של עירית חיפה, ערב למען כל בני התורה של ישיבות בין הזמנים בחיפה בגן הכט. שמחתי לראות כאלו שלא מחפשים את הצ'ולנט וההרינג של ליל שישי אלא את הרוגלך והבורקס עם הפטל שננה להם עירית חיפה, לשמוע סיפורים וגם לרקוד עם צלילי השמחה האמיתית של הכליזמרים הירושלמים אברהם לייב בורשטיין והחברים .

    אני שמח שלישיבות יחזרו בתחילת חודש כאלו ששמעו קצת על ההווי הישיבתי של פעם ויקחו את זה איתם. אני בז לאלו שחוזרים לישיבה עם ראש של פוליטיקה עם שירה וזמרה שאיננה חסידית ומעולם לא הייתה.

    פעם חשבתי שרק מבוגרים רוצים לשמוע על ירושלים של פעם, והנה התברר לי במהלך הבין הזמנים שיש הרבה והרבה מאד בני תורה צעירים שרוצים לשמוע.

    וזה הזדמנות להודות לרדיו קול חי בראשות המנהל הנמרץ הרב אבי רוזן שמאפשר לי עוד מעט עשור להביא את סיפורה של ירושלים ולחברים ברדיו שמעברים את הסיפורים אליכם כה לחי. למבוגרים והצעירים שבאו לשמוע אותי ישר כוח אני גאה בכם.



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 2

      אנחנו מאד אוהבים את התכנית של גליס היא פשוט מרתקת

    2. 1

      אני חושב שאחרי 10 שנים הגיע הזמן להעביר את תוכניתו המעולה של ידידי ישראל גליס לשעה יותר מוקדמת שיותר מאזינים יוכלו להתחבר לתכנים המעולים שהוא מעביר לתשומת לבך בצל