תנחשו מי מארגן את משט ה'מרמרה '2? יהודי

    דוד לזר | צילום ארכיון: דו''צ 2 Comment on תנחשו מי מארגן את משט ה'מרמרה '2? יהודי
    10:53
    26.04.24
    הרב אהרן לוי No Comments on ההבטחה השניה מתגשמת מול עינינו \\ הרב אהרן לוי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    דרור פיילר, ישראלי לשעבר כבן 63, פעיל שמאל רדיקלי, הוא זה שמארגן את משט ה'מרמרה 2' שאמור לצאת בחודשים הקרובים מחופי אירופה לעבר חופי עזה, במטרה לשבור את הסגר הימי על הרצועה.

    פיילר נכח גם בין פעילי השמאל שהיו על סיפונה של המרמרה ב2010. הוא נעצר יחד עם פעילים נוספים והוא גורש מהארץ. לאחר שהשתתף במשטים נוספים כנגד הסגר הישראלי לעזה, אסר שר הפנים גדעון סער את כניסתו של פיילר לארץ.

    פיילר שעומד בראש ארגון שמאל בשם 'יהודים אירופאים למען שלום צודק', מחזיק באזרחות שוודית, ואף מתכוון להתמודד לפרלמנט בבחירות הקרובות בשוודיה מטעם מפלת השמאל השוודית.

    אמו של פיילר כבת ה-90 מתגוררת בישראל בקיבוץ יד חנה.

    כמו"כ משמש פיילר כדובר ה'קואלציית משט החופש' המאגד של הארגונים האירופים הפועלים נגד ישראל.

    פיילר התייחס לארגון 'IHH' הטורקי – שהפעיל את משט המרמה ב2010, ושנחשב בישראל ובמדינות רבות בעולם כארגון טרור במסווה הומניטרי, ואמר בראיון לאריק בנדר ב'מעריב השבוע' כי "IHH אינו ארגון טרור. זה שבארצות הברית יש מי שרואה בו ארגון טרור לא אומר דבר. גם נלסון מנדלה היה בעיניהם טרוריסט. IHH, או בשמו המלא 'הקרן לזכויות אדם, לחירויות ולסיוע הומניטרי', הוא ארגון הומניטרי טורקי לא-ממשלתי הפעיל בכ-100 מדינות בעולם. הוא מוכר על ידי האו"ם והאיחוד האירופי, ויש שיתוף פעולה בינו לבין מוסדות האו"ם. זה לא אומר שכל מה שהם עושים זה בסדר. זה ארגון גדול, ויש בתוכו אנשים שאומרים לפעמים דברים לא נאותים, אבל בוודאי שזה לא פוסל את כולם".

    דו''צ מרמרה

    מרמרה דו''צ

    לשאלה אם גם למשט הבא תוזמן חברת הכנסת חנין זועבי, ענה פיילר כי "את הרכב משתתפי המשט תקבע ועדה מיוחדת. אני אשמח מאוד אם בין המשתתפים הפעם תהיה לא רק ח"כ זועבי, אלא גם חבר כנסת יהודי, למשל דב חנין או כל חבר כנסת אחר שירצה לבוא איתנו בניסיון לשבור את המצור הימי על עזה. כמובן שמעבר לנוכחותה של זועבי, נשמח לייצוג הולם של האוכלוסייה הישראלית".

    בענין הפרסום שליווי צבאי טורקי ילווה את המשט הבא, אמר פיילר למעריב "הכחשנו זאת בתוקף ואני שב ומכחיש. לא היה ולא יהיה ליווי של הצבא הטורקי. אין לנו שום כוונה כזאת".



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 2

      אן פלא אם אחר הגן על דמיניוק ובג"צ מגינים על חוקים אנטי דתיים ! מהרסייך…

      אבל שלא נישכח הרבה חוזרים בתשובה ! ולא הולכים אחרי העולם המודרני חומרני…
      לפלאפונים לא כשרים ולחבישת פאות נוכריות ולהתנהגות חילונית !!! "יש עתיד" לבני ישראל ומי שיאחז בחבל הקדוש חזק – יינצל !!!

    2. 1

      איך הערבים והטורקים נעזרים בחזירים וקופים? הרי מר דרור הוא קוף נחות וחזיר שנוא על המוסלמים בגלל היותו יהודי? אני לא מאמינה שהוא יהודי הוא יוצא חלציו של עשיו / ישמעאל ומוחמד !